SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Bežný účet zadarmo ponúkajú banky zo zákona. Záujem oň nie je

Vo viacerých bankách účet nevyužíva ani percento klientov.

(ilustračné foto)(ilustračné foto) (Zdroj: FOTOLIA)

BRATISLAVA. Klienti bánk majú o bežný účet zadarmo, ktorý musia banky ponúkať zo zákona, veľmi malý záujem.

Základný bankový produkt podľa portálu voFinanciach.sk, nevyužíva v niektorých bankách ani jedno percento klientov.

Podľa analytika OVB Allfinanz Slovensko je tento typ produktu prebytočný, no výkonný riaditeľ Finančného kompasu si myslí, že je chyba na strane bánk.

Žiadne benefity

Prečítajte si tiež: Základný bankový produkt po novom lepšie zohľadní minimálnu mzdu Čítajte 

Ani nie 0,2 percenta zo všetkých klientov Poštovej banky, ktorí majú otvorený osobný účet, využíva základný bankový produkt.

Skryť Vypnúť reklamu

„Predpokladáme, že záujem o základný bankový produkt sa nezvýši ani po tom, ako sa zmenia podmienky na jeho využívanie,“ povedala hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková.

Dôvodom podľa nej je to, že zmena by sa dotkla hlavne aktívnych ľudí a tí majú podľa vyjadrení Poštovej banky skôr záujem o benefity, ktoré im základný bankový produkt nedá.

Je nútený a zbytočný

Základný bankový produkt je podľa analytika OVB Allfinanz Slovensko Mariána Búlika ten druh regulácie, ktorý sa v praxi ukázal ako prebytočný.

Konkurenčný trh totiž podľa neho sám od seba dokázal vygenerovať bankové účty s ešte výhodnejšími poplatkami, ako má základný produkt alebo dokonca bez poplatkov.

„Táto situácia sa núteným zavedením základného bankového produktu nijako nezmenila,“ povedal pre portál voFinanciach.sk Búlik.

V Slovenskej sporiteľni je podiel týchto účtov na celkovom počte účtov asi 0,6 percenta.

Skryť Vypnúť reklamu

„Keďže máme najväčšiu sieť pobočiek na Slovensku, každý deň otvoríme niekoľko legislatívnych účtov. Záujem o tieto účty je však niekoľkonásobne nižší ako o náš štandardný účet, ktorý môžu mať klienti tiež zadarmo. S osobnými účtami Slovenskej sporiteľne môžu klienti využívať širšiu ponuku služieb a výhod ako so základným bankovým produktom,“ uviedla hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Marta Cesnaková.

Banky ho sami od seba neponúkajú

Avšak výkonný riaditeľ Finančného kompasu Maroš Ovčarik si myslí, že najväčšia bariéra využívania základného bankového produktu je nezáujem bánk ho aktívne ponúkať.

Banky ho majú podľa Ovčarika v cenníkoch len kvôli tomu, že im to prikazuje zákon.

„Klientovi sa nestane, že príde do pobočky banky a pracovník banky mu aktívne ponúkne základný bankový produkt. V praxi, ak chce klient základný bankový produkt, musí byť sám iniciatívny, vyžiadať si ho a trvať na tom, aby ho bankový pracovník nepresvedčil na iný balík,“ skonštatoval Ovčarik.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa jeho názoru len zmena parametrov podmienok základného bankového produktu nezmení prístup bánk, ani zásadnejšie nezvýši počet otvorených účtov.

„Ak by základný bankový produkt mal byť úspešný, je potrebná väčšia súčinnosť ministerstva a bánk už pri jeho zavádzaní,“ dodal Ovčarik.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 903
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 15 047
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 259
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 614
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 404
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 6 553
  7. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 348
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 338
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 227
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 175
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Banky

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus: Počet úmrtí stúpol o 57, PCR testy odhalili 573 nakazených (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 223-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 474 obetí. V okrese Nitra platí sprísnený lockdown.

Ilustračné foto.
Petra Vlhová počas 1. kola v slovinskej Kranjskej Gore.
Daniel Lipšic.
Turisti v ochranných rúškach sa fotografujú pri vodopádoch Studeného potoka vo Vysokých Tatrách.

Neprehliadnite tiež

Turisti v ochranných rúškach sa fotografujú pri vodopádoch Studeného potoka vo Vysokých Tatrách.

Problémom pri obstarávaní nájomných bytov sú najmä pozemky, tvrdí ÚVO

Pokuty za porušenia zákona sú pritom pre mnohé mestá a obce likvidačné.

Predseda Úradu pre verejné obstarávanie Miroslav Hlivák.

Obchodná vojna Trumpa s Čínou pripravila USA o 245-tisíc miest

Biden zatiaľ nemá v pláne meniť Trumpom zavedené clá.

Donald Trump.

V Česku minulý rok prerušilo podnikanie skoro stotisíc živnostníkov

Trend ukončovaní podnikateľských aktivít nabral tempo v druhej polovici roka.

Ilustračné foto