Norwegian Air zväčšili kapacitu, miesta v lietadlách ale zostávali prázdne

Akcie nízkonákladovky klesli o takmer šesť percent.

ilustračné foto(Zdroj: Flickr.com/Andy Mitchell)

OSLO. Nórske nízkonákladové aerolínie Norwegian Air mali v novembri problémy so zaplnením svojich lietadiel, keďže rast ich prepravnej kapacity výrazne prekonal dopyt. Ukázali to najnovšie údaje.

Akcie spoločnosti v reakcii na túto správu počas ranného obchodovania klesli o takmer šesť percent.

Lety cez Atlantik

Aerolínie, ktoré vlastní spoločnosť IAG, majiteľ British Airways, zvýšili svoju kapacitu na transatlantických linkách. Upozornili však zároveň, že ich rast sa spomalí, pretože uprednostňujú rentabilitu pred expanziou.

"Niekoľko našich letných liniek sme predĺžili aj na november, čo ovplyvnilo faktor obsadenosti," uviedol generálny riaditeľ Bjorn Kjos vo vyhlásení.

"Kompletný prechod na zimný program sa uskutoční na začiatku budúceho roka, keď bude za nami rušná sviatočná sezóna," dodal.

Tržby zaostali

Zatiaľ čo kapacita leteckej spoločnosti vzrástla v novembri o 34 percent, jej tržby zohľadňujúce počet cestujúcich a kilometrov stúpli o 26 percent. Zaostali tak za prognózou analytikov, ktorí počítali s ich zvýšením o 33,7 percent.

Faktor obsadenosti, ktorý udáva počet zaplnených sedadiel pre každý let, klesol v novembri na 78,8 percenta z 83,7 percenta pred rokom a bol najnižší od mája 2014. Analytici pritom odhadovali, že dosiahne 82,7 percenta.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  2. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur
  3. Dobrú chuť: Vianočné menu šéfkuchára Daniela Hrivňáka
  4. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME
  5. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo?
  6. Nestíhate nakupovať darčeky?
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  9. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  10. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  1. Dobrú chuť: Vianočné menu šéfkuchára Daniela Hrivňáka
  2. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur
  3. Na štedrovečernom stole sa miešajú tradície so štipkou odvahy
  4. Nový kancelársky koncept myhive už aj v Bratislave
  5. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo?
  6. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME
  7. HC Košice podporí „štefanskym“ zápasom košickú detskú onkológiu
  8. ZSSK posilňuje pred sviatkami vlaky InterCity
  9. Zamestnanci Tesco venovali pomoci komunitám 1000 hodín
  10. 4 body úspechu realizácie stavby
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 51 380
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 352
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 12 324
  4. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME 9 960
  5. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur 8 701
  6. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach 7 600
  7. Dobrú chuť: Vianočné menu šéfkuchára Daniela Hrivňáka 5 449
  8. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo? 4 488
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 3 295
  10. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou 2 752

Hlavné správy zo Sme.sk

Píše Ivan Mikloš

Priznám sa, mám veľké obavy (píše Ivan Mikloš)

Bojím sa toho istého, čoho Steven Pinker.

DOMOV

Radoslav Procházka má kandidovať na ústavného sudcu

Procházka svoju kandidatúru nepotvrdil.

Neprehliadnite tiež

EEI chce robiť parkovanie v Košiciach aj ďalej. Ustúpiť nemieni

Odkazuje, že mesto jej nabilo na vymáhanie škody.

Britské firmy: Zabráňte brexitu bez dohody, stranícke spory nás nezaujímajú

Státisíce firiem žiadajú, aby sa lídri sústredili na praktické kroky.

Estónsko zadržalo prvých ľudí v kauze prania špinavých peňazí v Danske Bank

Dánska banka mala cez estónsku pobočku preprať miliardy.

IAV priznala vinu v emisnom škandále Volkswagenu

Inžinieri cestovali do Kalifornie, aby posúdili, či falšujúci softvér funguje.