Tunel Višňové sa stavia už 20 rokov. Doteraz ho nedokončili

Zákazku pred vyše štyrmi rokmi získalo konzorcium Salini Impregilo – Dúha.

Tunel Višňové.(Zdroj: TASR)
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Rozplietli sme gordický uzol, vyhlásil v polovici júna 2014 exminister dopravy Ján Počiatek (Smer). Štát vtedy po dlhých rokoch oficiálne spustil výstavbu viac ako sedemkilometrového tunela Višňové.

Stavbári ho mali postaviť do konca roka 2019, teda v priebehu päť a pol roka. S výstavbou výrazne meškajú a termín dokončenia nestíhajú.

Prečítajte si tiež: Na meškanie tunela Višňové som upozorňoval už na jeseň, vraví Érsek

Tunel stavia konzorcium stavebných firiem Salini Impregilo – Dúha za viac ako 400 miliónov eur.

Dnes je najdlhšie rozostavaným diaľničným úsekom na Slovensku. Stavia sa už 20 rokov.

Úsek diaľnice D1 medzi Lietavskou Lúčkou a Dubnou skalou, ktorého je Višňové súčasťou, patrí medzi kľúčové časti autostrády medzi Bratislavou a Košicami.

Prečo je tunel Višňové dôležitý

Tunel Višňové má odbremeniť najmä cestu, ktorá vedie popod Strečno, kde v čase dopravných špičiek vznikajú zápchy.

"Bez dokončeného tunela nám stále bude chýbať rozhodujúci úsek D1, a teda sa ešte zopár rokov nevyhneme zápcham pod Strečnom," hovorí Martin Bakoš z projektovej firmy Amberg Engineering Slovakia.

Navyše tam hrozí zosuv skalného brala, čo môže zvýšiť riziko nešťastia. Vodiči si po jeho dostavaní budú môcť vydýchnuť.

„Znížia sa prevádzkové náklady na autá, zníži sa hluk, emisie, dôjde k časovej úspore, zníži sa stres a nehodovosť," tvrdí Dalibor Trebichalský z mimovládneho Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo.

V porovnaní so súčasnosťou by sa cesta mohla skrátiť o 15 minút.

Tunel už mohol byť dávno hotový

Pred viac ako štyrmi rokmi sa tunel začal oficiálne stavať až na tretí pokus. Vôbec po prvýkrát to bolo v roku 1998, pričom základný kameňpoklepkával ešte vtedajší premiér Vladimír Mečiar.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5N5X na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5N5X na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  2. Poďte kontrolovať novinárov denníka SME
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  5. Nádcha za volant nepatrí. Môže pôsobiť ako alkohol
  6. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  7. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  8. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  9. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  10. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  1. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Poďte kontrolovať novinárov denníka SME
  4. Prognózy pre slovensky realitný trh v roku 2019
  5. Ako ušetriť s virtuálnym sídlom ?
  6. Rozhodnite o tom, aký projekt podporí Tesco vo vašom okolí!
  7. Nádcha za volant nepatrí. Môže pôsobiť ako alkohol
  8. Ľadový expres dopraví ľudí za lyžovačkou bez prestupov
  9. Relaxačná zóna v záhrade
  10. TRUCK režim zdarma pro autokameru s navigaciou MiVue Drive 60 LM
  1. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 18 531
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 17 677
  3. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 15 578
  4. Jedli ste už ružovú čokoládu? 7 525
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 7 120
  6. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 5 044
  7. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 4 805
  8. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV 2 964
  9. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 2 921
  10. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 2 832

Téma: Slovenské tunely


Článok je zaradený aj do ďalších tém Diaľnice

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Európske jadro či konšpirácia z Aachenu? Prečo sa Francúzi a Nemci zblížili

Merkelová vidí ďalší krok k európskej armáde.

Dobré ráno

Dobré ráno: Chcel vypovedať, Kosík záhadne zmizol

Bol svedkom pri zavlečení Kováča do cudziny.

Stĺpček Petra Schutza

Čo môže byť za únosom Kosíka

Vidieť súvislosť s jeho svedectvom proti Lexovi je dosť zložité.

Neprehliadnite tiež

Čína požaduje vzájomný rešpekt pri riešení obchodných sporov

Washington a Peking už niekoľko mesiacov vedú obchodnú vojnu.

Nad automobilkami sa zmráka. Dva zo štyroch závodov hlásia škrty

Volkswagen ohlásil škrtanie pracovných zmien.