Tunel Višňové sa stavia už 20 rokov. Doteraz ho nedokončili

Zákazku pred vyše štyrmi rokmi získalo konzorcium Salini Impregilo – Dúha.

Tunel Višňové.Tunel Višňové.(Zdroj: TASR)
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Rozplietli sme gordický uzol, vyhlásil v polovici júna 2014 exminister dopravy Ján Počiatek (Smer). Štát vtedy po dlhých rokoch oficiálne spustil výstavbu viac ako sedemkilometrového tunela Višňové.

Stavbári ho mali postaviť do konca roka 2019, teda v priebehu päť a pol roka. S výstavbou výrazne meškajú a termín dokončenia nestíhajú.

Prečítajte si tiež: Na meškanie tunela Višňové som upozorňoval už na jeseň, vraví Érsek

Tunel stavia konzorcium stavebných firiem Salini Impregilo – Dúha za viac ako 400 miliónov eur.

Dnes je najdlhšie rozostavaným diaľničným úsekom na Slovensku. Stavia sa už 20 rokov.

Úsek diaľnice D1 medzi Lietavskou Lúčkou a Dubnou skalou, ktorého je Višňové súčasťou, patrí medzi kľúčové časti autostrády medzi Bratislavou a Košicami.

Prečo je tunel Višňové dôležitý

Tunel Višňové má odbremeniť najmä cestu, ktorá vedie popod Strečno, kde v čase dopravných špičiek vznikajú zápchy.

"Bez dokončeného tunela nám stále bude chýbať rozhodujúci úsek D1, a teda sa ešte zopár rokov nevyhneme zápcham pod Strečnom," hovorí Martin Bakoš z projektovej firmy Amberg Engineering Slovakia.

Navyše tam hrozí zosuv skalného brala, čo môže zvýšiť riziko nešťastia. Vodiči si po jeho dostavaní budú môcť vydýchnuť.

„Znížia sa prevádzkové náklady na autá, zníži sa hluk, emisie, dôjde k časovej úspore, zníži sa stres a nehodovosť," tvrdí Dalibor Trebichalský z mimovládneho Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo.

V porovnaní so súčasnosťou by sa cesta mohla skrátiť o 15 minút.

Tunel už mohol byť dávno hotový

Pred viac ako štyrmi rokmi sa tunel začal oficiálne stavať až na tretí pokus. Vôbec po prvýkrát to bolo v roku 1998, pričom základný kameňpoklepkával ešte vtedajší premiér Vladimír Mečiar.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5N5X na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5N5X na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štefánka by Pulitzer
  2. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  6. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  8. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  10. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  1. Na Slovensku sa vydáva najviac učiteľských preukazov
  2. Prihlásili ste sa ako dobrovoľník na Olympiádu v Tokiu?
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  6. Konferencia - EU support for research
  7. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  8. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  10. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 24 541
  2. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 17 979
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 8 621
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 6 976
  5. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 6 537
  6. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 5 296
  7. Štefánka by Pulitzer 5 212
  8. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 4 079
  9. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 521
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 2 978

Téma: Slovenské tunely


Článok je zaradený aj do ďalších tém Diaľnice

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lubyová dáva ruky preč od lukratívneho hotela, ktorý zhorel

Intenda sa sporí o Hotel Junior v Jasnej.

Stĺpček šéfredaktorky

Robert Fico je v rozklade

Ako do Ficovej mafiánskej scény zapadajú policajné orgány?

Neprehliadnite tiež

Nemecko a Francúzsko sa dohodli na koncepcii rozpočtu pre eurozónu

Osobitným rozpočtom sa majú vyrovnávať rozdiely.

Mário Centeno

Vo Francúzsku sa po prvýkrát podarilo postaviť švajčiarsku banku pred súd

Peňažné tresty dostala nielen banka, ale aj päť manažérov.

Ilustračné foto
Farmári protestovali od utorka Bratislave.

Je ľahká, farebná a škodí životnému prostrediu. PVC etiketa sa ťažko recykluje

Chystajú nové pravidlá – menej šetrné fľaše by mali stáť výrobcov viac peňazí.

Skládka nebola zistená – konštatovanie z úradného záznamu  OU-BJ-OSZP-2015/004978-002.      Na obrázku zdokumentovaný stav k 06.05.2016.

V Botswane povolia čiastočný odstrel slonov, z mäsa bude krmivo

Vláda sa snaží zmierniť konflikty medzi ľuďmi a divou zverou.

Slony majú viac buniek ako ľudia, napriek tomu ich rakovina postihuje menej často.