Tunel Višňové sa stavia už 20 rokov. Doteraz ho nedokončili

Zákazku pred vyše štyrmi rokmi získalo konzorcium Salini Impregilo – Dúha.

Tunel Višňové.(Zdroj: TASR)
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Rozplietli sme gordický uzol, vyhlásil v polovici júna 2014 exminister dopravy Ján Počiatek (Smer). Štát vtedy po dlhých rokoch oficiálne spustil výstavbu viac ako sedemkilometrového tunela Višňové.

Stavbári ho mali postaviť do konca roka 2019, teda v priebehu päť a pol roka. S výstavbou výrazne meškajú a termín dokončenia nestíhajú.

Prečítajte si tiež: Na meškanie tunela Višňové som upozorňoval už na jeseň, vraví Érsek

Tunel stavia konzorcium stavebných firiem Salini Impregilo – Dúha za viac ako 400 miliónov eur.

Dnes je najdlhšie rozostavaným diaľničným úsekom na Slovensku. Stavia sa už 20 rokov.

Úsek diaľnice D1 medzi Lietavskou Lúčkou a Dubnou skalou, ktorého je Višňové súčasťou, patrí medzi kľúčové časti autostrády medzi Bratislavou a Košicami.

Prečo je tunel Višňové dôležitý

Tunel Višňové má odbremeniť najmä cestu, ktorá vedie popod Strečno, kde v čase dopravných špičiek vznikajú zápchy.

"Bez dokončeného tunela nám stále bude chýbať rozhodujúci úsek D1, a teda sa ešte zopár rokov nevyhneme zápcham pod Strečnom," hovorí Martin Bakoš z projektovej firmy Amberg Engineering Slovakia.

Navyše tam hrozí zosuv skalného brala, čo môže zvýšiť riziko nešťastia. Vodiči si po jeho dostavaní budú môcť vydýchnuť.

„Znížia sa prevádzkové náklady na autá, zníži sa hluk, emisie, dôjde k časovej úspore, zníži sa stres a nehodovosť," tvrdí Dalibor Trebichalský z mimovládneho Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo.

V porovnaní so súčasnosťou by sa cesta mohla skrátiť o 15 minút.

Tunel už mohol byť dávno hotový

Pred viac ako štyrmi rokmi sa tunel začal oficiálne stavať až na tretí pokus. Vôbec po prvýkrát to bolo v roku 1998, pričom základný kameňpoklepkával ešte vtedajší premiér Vladimír Mečiar.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5N5X na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5N5X na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  2. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  3. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  5. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  6. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  8. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  9. Liek na obezitu v reklamách nenájdete
  10. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  1. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  2. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  3. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  4. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  5. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  6. V bratislavskom Poluse vystrájali čerti :-)
  7. Pred Auparkom vystúpi Veronika Rabada, chýbať nebude ani Mikuláš
  8. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  9. ZSSK: Bratislavu a Zürich spojí priamy rýchlovlak
  10. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  1. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 24 347
  2. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 19 899
  3. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 14 579
  4. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 13 397
  5. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 357
  6. Kramáre prešli zmenami. Detským pacientom viac chutí jesť 9 700
  7. Liek na obezitu v reklamách nenájdete 6 197
  8. Nový Supermarket Fresh Plus v centre je nabitý novinkami 4 470
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 4 468
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 4 196

Téma: Slovenské tunely


Článok je zaradený aj do ďalších tém Diaľnice

Hlavné správy zo Sme.sk

PREŠOV KORZÁR

Obvineného kanadského profesora sa zastávali aj matky dievčat (fotogaléria)

Mušinka: Tento prípad nie je detská pornografia.

Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo by ste (ne)mali zrušiť svoje konto na Facebooku

Čo sa stalo z najväčšej sociálnej siete.

Neprehliadnite tiež

Darčeky cez e-shop objednávajte v predstihu

Štedrý deň vychádza na pondelok.

Pri kúpe vianočného osvetlenia rozhoduje kábel aj zapájanie

Výrobky bez certifikátov radšej nekupujte.

HB Reavis: Uzávera časti Mlynských nív by bola dobré riešenie

Developer tvrdí, že stavebné práce by boli efektívnejšie a ulicu by zrekonštruovali za kratší čas.

Švajčiarsko chce zrušiť clá na dovoz priemyselných výrobkov

Vláda chce bojovať s vysokými spotrebiteľskými cenami.

Talianski poslanci v prvom čítaní schválili zvýšenie výdavkov

Pôvodná stratégia talianskej vlády znepokojila predstaviteľov Európskej únie.