Tunel Višňové sa stavia už 20 rokov. Doteraz ho nedokončili

Zákazku pred vyše štyrmi rokmi získalo konzorcium Salini Impregilo – Dúha.

Tunel Višňové.(Zdroj: TASR)
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Rozplietli sme gordický uzol, vyhlásil v polovici júna 2014 exminister dopravy Ján Počiatek (Smer). Štát vtedy po dlhých rokoch oficiálne spustil výstavbu viac ako sedemkilometrového tunela Višňové.

Stavbári ho mali postaviť do konca roka 2019, teda v priebehu päť a pol roka. S výstavbou výrazne meškajú a termín dokončenia nestíhajú.

Prečítajte si tiež: Na meškanie tunela Višňové som upozorňoval už na jeseň, vraví Érsek

Tunel stavia konzorcium stavebných firiem Salini Impregilo – Dúha za viac ako 400 miliónov eur.

Dnes je najdlhšie rozostavaným diaľničným úsekom na Slovensku. Stavia sa už 20 rokov.

Úsek diaľnice D1 medzi Lietavskou Lúčkou a Dubnou skalou, ktorého je Višňové súčasťou, patrí medzi kľúčové časti autostrády medzi Bratislavou a Košicami.

Prečo je tunel Višňové dôležitý

Tunel Višňové má odbremeniť najmä cestu, ktorá vedie popod Strečno, kde v čase dopravných špičiek vznikajú zápchy.

"Bez dokončeného tunela nám stále bude chýbať rozhodujúci úsek D1, a teda sa ešte zopár rokov nevyhneme zápcham pod Strečnom," hovorí Martin Bakoš z projektovej firmy Amberg Engineering Slovakia.

Navyše tam hrozí zosuv skalného brala, čo môže zvýšiť riziko nešťastia. Vodiči si po jeho dostavaní budú môcť vydýchnuť.

„Znížia sa prevádzkové náklady na autá, zníži sa hluk, emisie, dôjde k časovej úspore, zníži sa stres a nehodovosť," tvrdí Dalibor Trebichalský z mimovládneho Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo.

V porovnaní so súčasnosťou by sa cesta mohla skrátiť o 15 minút.

Tunel už mohol byť dávno hotový

Pred viac ako štyrmi rokmi sa tunel začal oficiálne stavať až na tretí pokus. Vôbec po prvýkrát to bolo v roku 1998, pričom základný kameňpoklepkával ešte vtedajší premiér Vladimír Mečiar.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5N5X na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5N5X na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  2. Nádcha za volant nepatrí. Môže pôsobiť ako alkohol
  3. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  4. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  5. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  7. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  8. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  9. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  10. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  1. Prognózy pre slovensky realitný trh v roku 2019
  2. Ako ušetriť s virtuálnym sídlom ?
  3. Rozhodnite o tom, aký projekt podporí Tesco vo vašom okolí!
  4. Nádcha za volant nepatrí. Môže pôsobiť ako alkohol
  5. Ľadový expres dopraví ľudí za lyžovačkou bez prestupov
  6. Relaxačná zóna v záhrade
  7. TRUCK režim zdarma pro autokameru s navigaciou MiVue Drive 60 LM
  8. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  9. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
  10. Vyhlásenie Vedeckej rady EU v Bratislave
  1. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 17 724
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 17 421
  3. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 16 020
  4. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 7 611
  5. Jedli ste už ružovú čokoládu? 7 440
  6. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 5 158
  7. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 5 103
  8. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 2 997
  9. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 2 952
  10. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV 2 505

Téma: Slovenské tunely


Článok je zaradený aj do ďalších tém Diaľnice

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kvasnica: Zverejňujeme len to, čo neublíži vyšetrovaniu vraždy

Treba podľa Kvasnicu ukázať, ako bola riadená prokuratúra.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Fico už nevie pomôcť ani sebe

Predseda Smeru sa tvári, že je stále šéf.

DOMOV

SIS o zmiznutí Kosíka: Otázky sú absurdné

Ministerstvo spravodlivosti žiadalo Mali o jeho vydanie naposledy v decembri 2018.

Neprehliadnite tiež

Na presadenie vianočného stromčeka treba súhlas

V žiadosti treba uviesť miesto výsadby aj druh dreviny.

EÚ a Japonsko majú najväčší priestor bezpečného toku údajov na svete

Európske spoločnosti získajú prístup k desiatkam miliónov japonských spotrebiteľov.

V maďarskom Audi prerušia prácu. Vyhlásili týždňový štrajk

Štrajkovať začnú vo štvrtok skoro ráno.