BRATISLAVA. Príjem z predaja diaľničných známok v tomto roku opäť už v novembri prekonal hranicu celoročného príjmu z ich predaja v predchádzajúcom roku.
Podľa hovorkyne Národnej diaľničnej spoločnosti Michaely Michalovej sa 12. novembra tohto roka dosiahla úroveň príjmu z predaja elektronických diaľničných známok za rok 2017 s takmer 4,3 miliónovým počtom predaných kusov za viac ako 72,6 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty.
"Pomyselné prvenstvo v obľúbenosti obhájili u motoristov ako vždy desaťdňové diaľničné známky s vyše 59-percentným podielom na trhu," doplnila Michalová. Nasledujú podľa jej slov ročné diaľničné známky s 28-percenctným podielom a zvyšných 13 percent tvoria 30-dňové diaľničné známky.
"Tradične najviac, a to 49 percent nakupujúcich, tvoria vodiči so slovenským evidenčným číslom vozidla, 36 percent tvoria autá z okolitých krajín, a nakoniec motoristi s vozidlami z iných krajín predstavujú 15-percentný podiel na trhu v počte kusov predaných elekronických diaľničných známok," vymenovala hovorkyňa.
NDS tak potvrdila každoročný rastúci trend v príjme z predaja diaľničných známok, čo znamená nárast o takmer 5,3 percenta oproti minulému roku.
"Aj napriek tomu, že ministerstvo dopravy nezmenilo ceny diaľničných známok a ponecháva ich aj pre rok 2019 na rovnakej úrovni z roku 2011," konštatovala Michalová. Ceny elektronických diaľničných známok na Slovensku patria podľa jej slov k jedným z najnižších v regióne.