BRATISLAVA. Výnosy telekomunikačného operátora O2 ku koncu tretieho štvrťroku medziročne vzrástli o 9,4 percenta na takmer 215 miliónov eur.
Operátor o tom informoval v tlačovej správe.
Dva milióny zákazníkov
O2 v septembri prekročilo hranicu 2 miliónov zákazníkov. Najrastovejšou zložkou boli dátové výnosy, ktoré sa medziročne v troch kvartáloch zvýšili o takmer 16 percent.
Zisk pred úrokmi a zdanením (EBITDA) medziročne stúpol o 16 percent na 79 miliónov eur.
Zákaznícka báza sa oproti porovnateľnému obdobiu vlaňajška zvýšila o 4,5 percenta na 2,002 miliónov.
Na faktúru
Najvýraznejšie rástol počet zákazníkov platiacich na základe faktúry, ktorých podiel na celkovej zákazníckej báze vzrástol na takmer 62 percent. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) dosiahol k 30. septembru 10,2 eura.
„V treťom štvrťroku sme prekonali naše očakávania spred 11 rokov, keď v septembri prišiel do O2 dvojmiliónty zákazník. V tomto období sme sa sústredili na ďalšie posilnenie našich fakturovaných služieb," uviedol Peter Gažík, generálny riaditeľ O2 Slovakia.
Podľa jeho slov sa venovali aj ďalšiemu budovaniu 4G LTE siete, ktorá je už dostupná pre vyše 95 percent ľudí.
O2 pôsobí na Slovensku prostredníctvom slovenskej dcéry materskej O2 Czech Republic od roku 2006, kedy naň vstúpila ako súčasť španielskej skupiny Telefónica.
Svoju komerčnú prevádzku operátor začal druhého februára 2007 a poskytoval služby pod značkou O2.
Skupina Telefónica sa koncom roka 2013 dohodla na predaji Telefónica Czech Republic vrátane slovenskej dcéry skupine PPF za 2,467 miliárd eur.
Česká i slovenská firma sa premenovali na O2. Telekomunikačný operátor O2 bude pôsobiť pod touto značkou v Česku aj na Slovensku až do roku 2022.