LONDÝN. Britský reťazec supermarketov Iceland vyšle do ulíc londýnskych miest robotického orangutana, ktorý má upozorňovať na dosah výroby palmového oleja na životné prostredie namiesto vianočnej reklamy zakázanej kvôli porušeniu pravidiel týkajúcich sa politickej reklamy.
V spote, ktorého zákaz v Británii vzbudil polemiku, sa do detskej izby dostane mláďa orangutana, ktoré prišlo nielen o matku, ale pri rúbaní pralesov kvôli zakladaniu nových plantáží palmy olejnej aj o domov.
Píše o tom britský denník The Guardian.
Takmer milión podpisov v petícii
Reťazca sa kvôli zákazu klipu zastali napríklad minister životného prostredia Michael Gove a tiež viaceré celebrity, vrátane herečky Anny Frielovej, divákom známej zo snímky Juraja Jakubiska Bathory.
Petíciu proti zákazu podpísalo na internete už takmer milión ľudí.
Na facebooku, na ktorý sa nevzťahujú britské reklamné pravidlá, má klip asi 15 miliónov zhliadnutí.
Loading
...
Zámerná kontroverzia
Spoločnosť však niektorí obviňujú, že reklamu natočila kontroverzne zámerne a možno s jej zákazom počítala, čo je podľa The Guardian obľúbená taktika reklamných stratégov vzhľadom k očakávanej následnej publicite.
Iceland to poprel s tým, že si už rezervoval reklamný priestor v médiách za 500-tisíc libier. "To ale nie je na takú veľkú maloobchodnú spoločnosť významná suma," upozornil denník.
Icelandu však podľa neho nemožno uprieť, že sa už skôr ako prvý väčší reťazec supermarketov v Británii zaviazal odstrániť palmový olej z akýchkoľvek potravín vlastnej značky.
Realisticky vyzerajúceho orangutana v životnej veľkosti, ktorý sa ovláda na diaľku, vyrobil pre Iceland tím, ktorý pracoval na filmoch a seriáloch ako Doctor Who a Sherlock.