SME
Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia

Výstavba R7 napreduje rýchlejšie ako obchvat na diaľnici D4

Na staveniskách pracuje 1 400 z plánovaných 2 500 pracovníkov, pribudnú ďalší.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Rýchlostná cesta R7 medzi Bratislavou, Prievozom a Holicami pri Dunajskej Strede v dĺžke 32 kilometrov by mala byť vybudovaná a uvedená do prevádzky skôr ako juhovýchodný obchvat hlavného mesta na diaľnici D4 na úseku Bratislava, Jarovce - Ivanka sever Bratislava, Rača v dĺžke 27 km.

Článok pokračuje pod video reklamou

To či budú obe časti PPP projektu v celkovej dĺžke 59 kilometrov hotové v pôvodných termínoch v priebehu roku 2020, závisí od ďalšieho priebehu stavebných prác.

Počet pracovníkov sa ešte navýši

Hlavný zhotoviteľ, spoločnosť D4R7 Construction, s. r. o., musí ešte čakať na stavebné povolenie v rámci zmien na viacerých objektoch.

S postupom prác na R7 a dunajskom súmostí na D4 sa v stredu počas kontrolného dňa oboznámil minister dopravy a výstavby Arpád Érsek (Most-Híd).

Prečítajte si tiež: Inštitút pre dopravu kritizuje meškanie pri výstavbe diaľnic Čítajte 

V súčasnosti na stavenisku D4 a R7 pracuje zhruba 1 400 z pôvodne plánovaných asi 2 500 pracovníkov.

"Ešte stále naberáme na objemoch, hlavný rozbeh, alebo najväčšia časť bude v rámci mostných objektov hlavne pri Dunaji. Počty ľudí sa budú ďalej navyšovať tým, ako sa budú meniť a budú náročnejšie technologické práce," povedal zástupca koncesionárskej spoločnosti Zero Bypass Limited Michal Lešňovský.

Dodal, že momentálne majú pokryté všetky potrebné kapacity.

Dopravné obmedzenia v hlavnom meste

"Ak bude R7 dokončená skôr ako D4, sme za to, aby sa dostala do prevádzky. Najväčší počet áut ide práve odtiaľ z južného ťahu. V každom prípade, pokiaľ bude R7 vybudovaná, budeme chcieť, aby sa spustila do prevádzky nezávisle od D4," uviedol minister Érsek.

V utorok sa stretol s novozvoleným primátorom Bratislavy Matúšom Vallom aj v súvislosti s avizovanými dopravnými obmedzeniami v hlavnom meste z dôvodu výstavby D4 a R7.

"Musia sa spraviť obchádzkové trasy, musí sa niečo zavrieť. Žiadali sme pána primátora, aby svižnejšie reagoval. Predpokladám, že to bude možné, pretože je architekt, vie posúdiť tieto veci," poznamenal Érsek so želaním, aby táto stavba napredovala.

Érsek je optimistický

V spojitosti s termínom dokončenia D4 a R7 považuje minister dopravy za potrebné neustále kontrolovať a pýtať sa na postup prác. Výstavba najmä na R7 podľa neho napreduje, nevidí dôvod, prečo by nemala byť dokončená a uvedená do prevádzky v roku 2020.

"Uvidíme, ako to bude. Niektoré ďalšie veci to môžu ovplyvniť. Robíme spoločne všetko preto, aby sme cestu R7, ale aj D4 vedeli čo najskôr odovzdať," povedal Érsek.

Spokojný bude vtedy, keby bola stavba hotová v roku 2020. "Na čom sme sa s koncesionárom dohodli, na objeme prác a tak ďalej, idú tak, ako majú," dodal.

Dokončujú nadjazd

"Dokončených bolo dvesto stavebných objektov, práce prebiehajú na 140 objektoch, z toho 41 objektov sú mosty (21 na R7)," priblížil stav prác Lešňovský.

V rámci projektu bolo doteraz zabudovaných 3,7 miliónov kubických metrov násypového materiálu, z toho 1,7 miliónov kubíkov na R7.

Zabudovaných je aj 11-tisíc metrov pilót, uložených tisícpäťsto metrov prefabrikovaných nosníkov.

Na stavbe R7 inštalovali odvodnenie v dĺžke 21-tisíc metrov, osadili deväťsto uličných vpustov, ako aj 36 odlučovačov ropných látok a 34 špeciálnych vsakovacích zariadení.

"Dokončujú sa zemné telesá, prebiehajú práce na odvodnení diaľnice. Na nadjazdoch sa už realizujú konštrukčné, asfaltové vrstvy vozovky," dodal Lešňovský.

Napríklad, na mostoch sa pracuje na vystužených horninových konštrukciách, na zakladaní pre špeciálne prefabrikované prvky ekoduktov na prechod zveri.

Vybudovaný nadjazd nad R7 medzi obcami Blatná na Ostrove a Lehnice, kde sa minister dopravy so zástupcami koncesionára a zhotoviteľa tiež zastavili, by mal byť hotový do konca tohto roka.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  2. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  3. Unikát medzi značkami. CUPRA
  4. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  5. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  6. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  7. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  10. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  7. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 255
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 13 294
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 10 029
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 9 289
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 427
  6. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 6 104
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 4 687
  8. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 4 631
  9. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 4 612
  10. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 4 534

Téma: Obchvat Bratislavy


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

Monika Jankovská.

Matovič zverejnil celú údajnú komunikáciu Glváča s Kočnerom

Komunikácia mala prebehnúť v období rokov 2014 až 2017.

Martin Glváč.
Blog Jozefa Šáteka

Kto, ako a prečo zatajoval Gorilu

Kauza je koncentrovaným obrazom korupčného systému.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Bitcoin padol na päťmesačné minimum

Dôvodom bola výpoveď šéfa Facebooku Marka Zuckerberga pred Kongresom.

Bitcoin.

Nálada spotrebiteľov v eurozóne je najhoršia za desať mesiacov

Nálada sa v októbri zhoršila viac, než sa očakávalo.

Ilustračné foto.

Zamestnanci siete Kačka by sa chýbajúcich výplat mohli dočkať skôr

Pre krach spoločnosti príde o prácu zhruba 1800 ľudí v rôznych regiónoch Slovenska.

Kačka patrila s ročným obratom 150 miliónov eur medzi najväčšie maloobchodné reťazce v krajine.

Tohtoročná letná sezóna bola podľa hotelierov najlepšia od vzniku Slovenskej republiky

Pomohli rekreačné poukazy, hospodársky vývoj, nižšia nezamestnanosť a zvyšovanie príjmov.

Ilustračné foto