BRATISLAVA. Štát od novembra triedi poštu z úradov podľa toho, či má človek aktivovanú elektronickú schránku na Slovensko.sk, alebo nie.
Centrálne úradné doručovanie, ako sa služba volá, funguje od novembra. Cieľom je znížiť množstvo papierovej pošty a zelektronizovať všetko, čo sa dá.
Všetka pošta z úradov, ktoré sú už do systému úradného doručovania zapojené, prechádza cez Slovenskú poštu.
Triedenie pošty nevyzerá tak, že zamestnanci pošty obálku za obálkou fyzicky skenujú, ale naopak.
Úrad, napríklad súd, vytvorí elektronický dokument a ten odošle do modulu elektronického doručovania, za ktorý zodpovedá Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES). Tu sa preveruje, či občan, ktorému má byť list doručený, má aktivovanú e-schránku.
Ak ho elektronicky nemajú kam poslať, pošlú ho pošte. Pošta dokument vytlačí a list doručí občanovi v špeciálnej obálke s červeným prúžkom.
Viac ako tisíc obálok
Pošta spracovala od spustenia služby viac ako tisíc zásielok v špeciálnej obálke.
Do projektu je podľa NASES momentálne zapojených viac ako sto úradov. Doručovanie zatiaľ najviac využívali Okresný súd Banská Bystrica a Okresný súd Galanta. Najčastejšími zásielkami sú rozhodnutia do vlastných rúk.