ŠANGHAJ. Čínsky internetový gigant Alibaba predal počas nákupného festivalu Singles Day (Deň slobodných) tovar za takmer 31 miliárd amerických dolárov.
To je nový rekord, na druhej strane, tempo rastu tržieb sa v porovnaní s predchádzajúcim rokom výrazne zmiernilo.
Najväčšie nákupy
V rámci najväčšej 24-hodinovej nákupnej akcie vo svete predala internetová spoločnosť Alibaba v nedeľu tovar v prepočte za 30,7 miliardy amerických dolárov (27,06 miliardy eur). To predstavuje nový rekord.
Loading
...
Prekročenie minuloročného rekordu naznačil už začiatok predaja, keď za prvé dve minúty predala spoločnosť tovar za 1,44 miliardy amerických dolárov, za prvú hodinu zhruba za 10 miliárd amerických dolárov a za deväť hodín za 18 miliárd amerických dolárov.
V treťom prípade to znamenalo medziročný rast tržieb približne o 3 miliardy amerických dolárov.
Čínsky nákupný apetit
Najnovšie údaje signalizujú, že napriek obchodnému konfliktu Číny a Spojených štátov je nákupný apetít Číňanov stále vysoký.
Na druhej strane, analytici očakávali výraznejší rast tržieb, pričom zaznamenaný rast na úrovni 27 percent bol najslabší za 10-ročnú históriu obchodnej akcie. Na porovnanie, v minulom roku sa tržby medziročne zvýšili o 39 percent.
Aj Alibaba uviedla, že vyhliadky sú neisté, keďže ekonomika už teraz spomaľuje tempo rastu a dôsledky obchodného konfliktu je ťažké predpovedať.
Práve pre neistotu, ako sa situácia bude vyvíjať v nasledujúcom období, Alibaba začiatkom novembra zhoršila odhad celoročných tržieb.