Érsek: Národné aerolínie zrejme nebudú

Ministerstvo si zadalo analýzu na národného leteckého dopravcu.

Minister dopravy Árpád Érsek z Most-Hídu. (Zdroj: SME - MARKO ERD)
Článok pokračuje pod video reklamou

V okolí Bratislavy sa v rámci PPP projektu stavia zhruba 60 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Zmluvu s konzorciom okolo španielskej spoločnosti Cintra štát podpísal v roku 2016 s tým, že autostrády sa postavia do roku 2020.

Ministerstvo dopravypriznáva, že termín sa nestihne. Mešká nielen štát, ale aj samotný zhotoviteľ. Dokedy sa teda tieto autostrády postavia? Aj na túto otázku odpovedá v rozhovore pre SME minister dopravy ÁRPÁD ÉRSEK z Mosta-Hídu.

Na bežné opravy viac ako troch tisíc kilometrov ciest prvých tried má na budúci rok ísť opäť 40 miliónov eur. Budú vodiči frustrovaní z výtlkov?

"Ťažko povedať. Čo vieme, to opravíme. Nie je to však jednoduché. Kým sa do toho pustíme, musíme stavbu naprojektovať, mať stavebné povolenie, ale aj stavebnú firmu."

Nie je 40 miliónov málo?

"V opravách ciest nie je systém. Chceme ho vybudovať, aby sme vedeli, koľko peňazí pôjde na údržbu ciest prvej triedy."

Rozpočet na bežnú údržbu ciest sa za posledné roky nemení.

"V priebehu roka rozpočet priebežne zvyšujeme - tento rok to bolo o vyše 30 miliónov eur na základe dohody s ministerstvom financií. Navyše, slovenská správa ciest má peniaze aj z eurofondov."

Tie nemôžete použiť na výmenu asfaltu.

"Áno, eurofondy sa dajú použiť len na zvýšenie bezpečnosti. Bežná údržba sa musí dostať do stavu, keď budeme cesty vedieť opravovať priebežne, a nie až vtedy, keď sú v havarijnom stave, ako sa to stáva pri mostoch."

Oprava mosta v Podbieli stála vyše šesť miliónov eur. Ak by sa opravil skôr, vyšlo by to podľa Igora Janckulíka (bývalého splnomocnenca vlády pre rýchlostné cesty, pozn. red.) na pol milióna eur.

"Pán Janckulík má možno pravdu, ale teraz sa to nedá jednoznačne povedať. Niekedy si polievku prihrievajú aj starostovia, ktorí chcú okamžite vyhlásiť havarijný stav, no napokon sa ukáže, že to tak nie je. V reálnom havarijnom stave je len niekoľko mostov."

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5M6G na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5M6G na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Árpád Érsek


Článok je zaradený aj do ďalších tém Diaľnice, Rozhovory z denníka SME

Hlavné správy zo Sme.sk

Píše Ivan Mikloš

Priznám sa, mám veľké obavy (píše Ivan Mikloš)

Bojím sa toho istého, čoho Steven Pinker.

DOMOV

Radoslav Procházka bude kandidovať na ústavného sudcu

Procházka založil bývalú koaličnú stranu Sieť.

ŠPORT

Solskjaer sa stal dočasným trénerom Manchesteru

Informáciu už klub oficiálne potvrdil.

Neprehliadnite tiež

EEI chce robiť parkovanie v Košiciach aj ďalej. Ustúpiť nemieni

Odkazuje, že mesto jej nabilo na vymáhanie škody.

Britské firmy: Zabráňte brexitu bez dohody, stranícke spory nás nezaujímajú

Státisíce firiem žiadajú, aby sa lídri sústredili na praktické kroky.

Estónsko zadržalo prvých ľudí v kauze prania špinavých peňazí v Danske Bank

Dánska banka mala cez estónsku pobočku preprať miliardy.

IAV priznala vinu v emisnom škandále Volkswagenu

Inžinieri cestovali do Kalifornie, aby posúdili, či falšujúci softvér funguje.