BRATISLAVA. Ak obchod nevyrieši reklamáciu tovaru do tridsiatich dní, ako káže zákon, neznamená to, že zákazník má automaticky nárok na vrátenie peňazí či výmenu tovaru.
Vyplýva to z rozhodnutia Najvyššieho súdu. Ten koncom októbra po ôsmich rokoch rozsúdil prípad reklamácie auta, po ktorej kupujúci žiadal viac ako 55-tisíc eur od predajcu.
Najvyšší súd v rozsudku tvrdí, že obchod je aj po uplynutí tridsiatich dní povinný reklamáciu riešiť. Kupujúci má však na náhradu nárok, až keď obchodník zistí, že je reklamácia oprávnená.
Klepot - buchot z motora
Rozsudok Najvyššieho súdu zverejnil právny web najpravo.sk. V prípade, o ktorom súd rozhodoval, žiadal kupujúci vrátenie peňazí práve za to, že predajca nevybavil reklamáciu auta v zákonnej lehote. Chybu opísal slovami „klepot-buchot z motora, motor vynecháva, vysoká spotreba oleja“.
Predajca však pôvod problémov odhalil až po uplynutí zákonnej lehoty.