Okrem dodania tovaru na ďalší deň je konkurenčnou výhodou aj možnosť meniť si termín a miesto prevzatia zásielky či aplikácie na sledovanie balíka online prostredníctvom smartfónu.
Poukazuje na to prieskum E-shopper barometer, ktorý si vlani nechala urobiť kuriérska spoločnosť DPD Group na vzorke takmer 25-tisíc respondentov z 21 európskych krajín a Ruska starších ako 18 rokov.
Kuriéri rozširujú služby. Ako sa mení doručovanie tovaru ČítajteDoručenie na druhý deň je pri online nakupovaní rozhodujúce podľa tohto prieskumu pre deväť z desiatich Slovákov.
Súčasne uprednostnia predajcu, ktorý umožní hodinové okno doručenia a pokročilé notifikácie.
"Z pozície prepravcu vieme poskytnúť príjemcovi pri doručení také služby, aby nebolo treba čakať na príchod kuriéra. Záleží však na internetovom obchode, či sa rozhodne pre doručenie svojho tovaru tieto služby objednať," konštatoval generálny riaditeľ kuriérskej spoločnosti DPD na Slovensku Peter Pavuk.