BRATISLAVA. Oneskorené doručovanie pošty do elektronickej schránky rieši prevádzkovateľ štátneho webu Slovensko.sk niekoľkokrát do roka.
Ide o prípady, keď človek elektronicky potvrdí prevzatie pošty, no žiadna pošta mu do e-schránky nepríde ani po pol hodine.
Súdy nestíhajú spracovať online podania, problém majú aj e-schránky ČítajteZa posledný rok musela Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) riešiť takúto situáciu prinajmenšom štyridsaťkrát. Vyplýva to z údajov agentúry.
V prípadoch, keď človek potvrdí prevzatie, no obsah do e-schránky mešká, agentúra o tom vydáva potvrdenia.
Používateľ by totiž mohol aj zmeškať rôzne lehoty. Potvrdenie od agentúry vtedy slúži ako doklad, že človek dostal poštu oneskorene.
Namiesto platenia sankcie pre chybu Slovensko.sk, tak môže podať návrh na vydanie rozhodnutia o neúčinnosti doručenia. A ak úrad, ktorý správu posielal, potvrdí, že doručenie je neúčinné, správu pošle opäť a lehoty začnú plynúť nanovo.