Spoločnosť Singapore Airlines odštartovala najdlhší komerčný let

V súčasnosti bol najdlhší nonstop let od spoločnosti Qatar Airways.

Lietadlo Airbus A350-900ULR odštartovalo vo štvrtok krátko pred polnocou miestneho času zo singapurského letiska Changi.(Zdroj: TASR/AP)
Článok pokračuje pod video reklamou

SINGAPUR. Spoločnosť Singapore Airlines vo štvrtok začala najdlhšie komerčné lety bez medzipristátia na svete na linke Singapur-New York.

Trasu dlhú viac ako 15-tisíc kilometrov lietadlo preletí za necelých 19 hodín.

Najdlhší komerčný let

Singapurské aerolínie týmto letom obnovujú populárnu linku na letisko v Newarku, ktorú kvôli vysokým nákladom zrušili v roku 2013.

V súčasnosti bol najdlhší nonstop let od spoločnosti Qatar Airways z novozélandského Aucklandu do hlavného mesta Kataru Doha, ktorý trvá 17 hodín 40 minút.

Spoločnosť Qantas Airways má v ponuke 17-hodinový let bez medzipristátia medzi austrálskym mestom Perth a britskú metropolou Londýn.

Lietadlo Airbus A350-900ULR odštartovalo vo štvrtok krátko pred 18:00 SELČ (pred polnocou miestneho času) zo singapurského letiska Changi.

Biznis a premiová turistická trieda

V lietadle sú miesta len pre 161 pasažierov, z ktorých 67 cestujú business triedou a 94 triedou premium economy. Menší počet sedadiel poskytne cestujúcim väčší priestor na sedenie.

Pasažieri v biznis triede majú k dispozícii aj vlastnú posteľ a počas letu tiež dostanú dve hlavné jedlá, pričom si budú môcť zvoliť čas ich podávania.

Okrem toho majú nárok na doplnkové občerstvenie. Cestujúci z prémiovej ekonomickej triedy dostanú dve hlavné jedlá v určenú dobu a menšie občerstvenie.

Podľa denníka The Independent je v ponuke Singapore Airlines pre biznis triedu napríklad steak z vysokej roštenky, homár či hamburger.

Okrem toho budú ale pre cestujúcich pripravená i jedlá, ktoré sú vhodné pre extrémne dlhý let.

"Výskum ukazuje, že je dôležité dbať na hydratáciu a vyhýbať sa nadmiere alkoholu a jedlám, ktoré spôsobujú nadúvanie," povedala agentúre AFP zdravotnícka expertka Rhena Bhullerová z poradenskej firmy Frost & Sullivan.

Ku komfortu cestujúcich má prispieť aj vyšší strop lietadla, väčšie okná a špeciálne osvetlenie znižujúce následky pásmovej choroby.

Pomôcť zahnať nudu má výber z množstva filmov a ďalšej audiovizuálnej zábavy v celkovej dĺžke 1200 hodín.

Dvojmotorové lietadlo, ktoré sa vydalo na cestu zo Singapuru do New Yorku, využíva špeciálny systém, ktorý umožňuje spaľovať o 25 percent menej paliva, než bežne spotrebujú lietadlá podobnej veľkosti, uviedla spoločnosť Airbus.

Let z mestského štátu Singapur do New Yorku by mal za normálnych meteorologických podmienok trvať maximálne 18 hodín 45 minút. Piloti budú mať ale rezervu na viac ako 20 hodín non-stop letu.

Pre výrobcov lietadiel Airbus je spoločnosť Singapore Airlines doteraz jediným zákazníkom, ktorý si objednal lietadlá A350-900ULR, predĺženú verziu dvojmotorového stroja A350.

Prvé z týchto lietadiel singapurskej aerolínie získali v septembri, ďalších šesť im dodajú do konca roka.

Singapore Airlines lietali na linke zo Singapuru do New Yorku v minulosti deväť rokov so štvromotorovým lietadlom A340-500, ktoré ale malo vysokú spotrebu paliva.

V roku 2013 pre príliš veľké náklady na palivo nerentabilnú linku zrušili.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  5. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  6. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  10. Rozprávkové tankovanie
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 15 476
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 945
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 457
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 693
  5. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 9 201
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 581
  7. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 857
  8. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 923
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 6 121
  10. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 5 859

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Piťovu vilu kúpil gastronóm

Polovica Piťovej vily stála 245-tisíc.

Komentár Zuzany Kepplovej

Jeden chodí v noci len, druhý na svitaní

Tandem Pellegrini - Fico nešliape jedným smerom.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Ponocujúci hráči neboli jediný dôvod, prečo Kozák odišiel

Tentokrát nejde o futbal, ale o ľudí.

Neprehliadnite tiež

Nekonzumujte mrazené jahody bez tepelnej úpravy, varuje potravinová správa

Odporúčanie súvisí s aktuálnou kauzou mrazených poľských jahôd.

Francúzsko chce zaviesť poplatky pre autá za vstup do veľkomiest

Vláda chce bojovať proti dopravným zápcham a znečisťovaniu ovzdušia.

SaS chce, aby ľudia mohli ísť do predčasného dôchodku v 60-tich rokoch

Ich dôchodok by sa však adekvátne tomu znížil.

Zemiaky koncom roka zdražejú, je ich málo

Cenovky na Slovensku ovplyvňujú najmä zahraniční pestovatelia.