Spoločnosť Singapore Airlines odštartovala najdlhší komerčný let

V súčasnosti bol najdlhší nonstop let od spoločnosti Qatar Airways.

Lietadlo Airbus A350-900ULR odštartovalo vo štvrtok krátko pred polnocou miestneho času zo singapurského letiska Changi.Lietadlo Airbus A350-900ULR odštartovalo vo štvrtok krátko pred polnocou miestneho času zo singapurského letiska Changi.(Zdroj: TASR/AP)

SINGAPUR. Spoločnosť Singapore Airlines vo štvrtok začala najdlhšie komerčné lety bez medzipristátia na svete na linke Singapur-New York.

Trasu dlhú viac ako 15-tisíc kilometrov lietadlo preletí za necelých 19 hodín.

Najdlhší komerčný let

Singapurské aerolínie týmto letom obnovujú populárnu linku na letisko v Newarku, ktorú kvôli vysokým nákladom zrušili v roku 2013.

V súčasnosti bol najdlhší nonstop let od spoločnosti Qatar Airways z novozélandského Aucklandu do hlavného mesta Kataru Doha, ktorý trvá 17 hodín 40 minút.

Spoločnosť Qantas Airways má v ponuke 17-hodinový let bez medzipristátia medzi austrálskym mestom Perth a britskú metropolou Londýn.

Lietadlo Airbus A350-900ULR odštartovalo vo štvrtok krátko pred 18:00 SELČ (pred polnocou miestneho času) zo singapurského letiska Changi.

Biznis a premiová turistická trieda

V lietadle sú miesta len pre 161 pasažierov, z ktorých 67 cestujú business triedou a 94 triedou premium economy. Menší počet sedadiel poskytne cestujúcim väčší priestor na sedenie.

Pasažieri v biznis triede majú k dispozícii aj vlastnú posteľ a počas letu tiež dostanú dve hlavné jedlá, pričom si budú môcť zvoliť čas ich podávania.

Okrem toho majú nárok na doplnkové občerstvenie. Cestujúci z prémiovej ekonomickej triedy dostanú dve hlavné jedlá v určenú dobu a menšie občerstvenie.

Podľa denníka The Independent je v ponuke Singapore Airlines pre biznis triedu napríklad steak z vysokej roštenky, homár či hamburger.

Okrem toho budú ale pre cestujúcich pripravená i jedlá, ktoré sú vhodné pre extrémne dlhý let.

"Výskum ukazuje, že je dôležité dbať na hydratáciu a vyhýbať sa nadmiere alkoholu a jedlám, ktoré spôsobujú nadúvanie," povedala agentúre AFP zdravotnícka expertka Rhena Bhullerová z poradenskej firmy Frost & Sullivan.

Ku komfortu cestujúcich má prispieť aj vyšší strop lietadla, väčšie okná a špeciálne osvetlenie znižujúce následky pásmovej choroby.

Pomôcť zahnať nudu má výber z množstva filmov a ďalšej audiovizuálnej zábavy v celkovej dĺžke 1200 hodín.

Dvojmotorové lietadlo, ktoré sa vydalo na cestu zo Singapuru do New Yorku, využíva špeciálny systém, ktorý umožňuje spaľovať o 25 percent menej paliva, než bežne spotrebujú lietadlá podobnej veľkosti, uviedla spoločnosť Airbus.

Let z mestského štátu Singapur do New Yorku by mal za normálnych meteorologických podmienok trvať maximálne 18 hodín 45 minút. Piloti budú mať ale rezervu na viac ako 20 hodín non-stop letu.

Pre výrobcov lietadiel Airbus je spoločnosť Singapore Airlines doteraz jediným zákazníkom, ktorý si objednal lietadlá A350-900ULR, predĺženú verziu dvojmotorového stroja A350.

Prvé z týchto lietadiel singapurskej aerolínie získali v septembri, ďalších šesť im dodajú do konca roka.

Singapore Airlines lietali na linke zo Singapuru do New Yorku v minulosti deväť rokov so štvromotorovým lietadlom A340-500, ktoré ale malo vysokú spotrebu paliva.

V roku 2013 pre príliš veľké náklady na palivo nerentabilnú linku zrušili.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štefánka by Pulitzer
  2. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  6. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  8. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  10. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  1. Na Slovensku sa vydáva najviac učiteľských preukazov
  2. Prihlásili ste sa ako dobrovoľník na Olympiádu v Tokiu?
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  6. Konferencia - EU support for research
  7. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  8. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  10. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 24 658
  2. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 19 651
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 7 097
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 6 973
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 6 670
  6. Štefánka by Pulitzer 5 477
  7. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 5 341
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 436
  9. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a. 3 357
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 2 943

Hlavné správy zo Sme.sk

Píše Patrik Dubovský - Fórum

Ako Harabinov senát poslal do väzenia ťažko chorého františkána

Bystrík Janík zomrel následkom perzekúcií komunistického režimu a jeho justície.

PLUS

Kde sa vzali nožík-rybička, verzatilka aj známe zápalky

Príbehy drobností českého dizajnu, ktoré prežili.

Neprehliadnite tiež

Grécko zaznamenalo rekordný rok v turizme, príjmy prekonali 16 miliárd

Výrazne sa zvýšil počet nemeckých návštevníkov.

Atény.

Nemecko a Francúzsko sa dohodli na koncepcii rozpočtu pre eurozónu

Osobitným rozpočtom sa majú vyrovnávať rozdiely.

Mário Centeno

Vo Francúzsku sa po prvýkrát podarilo postaviť švajčiarsku banku pred súd

Peňažné tresty dostala nielen banka, ale aj päť manažérov.

Ilustračné foto
Farmári protestovali od utorka Bratislave.

Je ľahká, farebná a škodí životnému prostrediu. PVC etiketa sa ťažko recykluje

Chystajú nové pravidlá – menej šetrné fľaše by mali stáť výrobcov viac peňazí.

Skládka nebola zistená – konštatovanie z úradného záznamu  OU-BJ-OSZP-2015/004978-002.      Na obrázku zdokumentovaný stav k 06.05.2016.