BRATISLAVA. Keď obchodná sieť Lidl vyhlásila začiatkom leta súťaž o deväť nových vozidiel BMW v hodnote 31-tisíc eur za kus, stačilo jej na to napísať podmienky súťaže, zverejniť ich a reklamou nalákať ľudí, aby sa do súťaže zapojili.
Na budúci rok takúto súťaž nebude jednoduché vyhlásiť. Ministerstvo financií potichu navrhlo zaradiť spotrebiteľské súťaže medzi hazardné hry: ich organizáciu by bolo treba nahlásiť a najmä, usporiadateľ by musel platiť 15-percentný odvod do rozpočtu, čo je vlastne nová daň.
Napríklad v prípade zmienenej súťaže o BMW by musel Lidl zaplatiť daň 47-tisíc eur.
Nová daň by sa mala platiť od marca. Obchodníci upozorňujú, že návrh je pripravovaný netransparentne a nakoniec môže byť spotrebiteľských súťaží menej.