BRATISLAVA. Zákazník ešte ani nevojde úplne do budovy a už počuje, ako sa basketbalová lopta odráža od podlahy. Rytmické údery driblingu sa však nešíria z telocvične, sú súčasťou bežného obchodného ruchu v jednom z obchodov športového reťazca Decathlon.
Francúzska spoločnosť chystá na jeseň v Prešove otvorenie svojej ôsmej prevádzky na Slovensku.
Prvý obchod u nás otvorila pred troma rokmi, odvtedy sa firme tržby zvýšili štvornásobne. V roku 2015 to bolo 6,4 milióna eur, vlani mala obrat už 25,5 milióna eur.
Francúzska firma kombinuje niekoľko vecí
Decathlon nie je prvý reťazec s lacným športovým oblečením, ktorý sa u nás etabloval. Podobnú ponuku majú napríklad Sports Direct, Intersport či Sportisimo.
V prípade Sports Directu sa však tržby posledné roky príliš nemenili a v roku 2016 mu dokonca poklesol aj zisk.
Francúzskej značke sa však na Slovensku darí. Jednou z jej výhod je, že si zákazníci tovar môžu aj vyskúšať priamo v predajni.
Chcete pol hodiny hrať pingpong alebo sa 15 minút voziť po predajni na bicykli? Nikto vám v tom nebude brániť. Nepozdáva sa vám jedna volejbalová lopta? To nič, ďalšiu polhodinu môžete hrať s inou.