Výstavba obchvatu upchá Bratislavu. Vodičov čakajú dopravné obmedzenia

Križovatku Prievoz dokončia v roku 2020.

Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Obyvateľov metropoly Slovenska čakajú kvôli výstavbe novej diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 dopravné obmedzenia.

Začnú v najbližších týždňoch a dotknú sa aj mosta na diaľnici D1 cez rieku Dunaj, po ktorom jazdí nielen mestská doprava, ale aj vodiči pri tranzite cez hlavné mesto v smere na sever krajiny.

Stavebník avizuje spustenie prvej etapy prestavby mimoúrovňovej križovatky Prievoz, v rámci ktorej vybuduje nové zjazdy z diaľnice D1 smerom na Bajkalskú a Slovnaftskú ulicu.

Kvôli obmedzeniam podľa odhadu ešte viac zhustne doprava v dotknutých častiach Bratislavy, kde sa už v súčasnosti v dopravnej špičke vytvárajú zápchy.

Na štvrtkovej tlačovej konferencii na to upozornil manažér dopravy zo spoločnosti D4R7 Construction Zdeněk Krejčí.

Prestavba križovatky Prievoz

Po dokončení prestavby križovatky Prievoz bude podľa jeho slov mať každý smer svoju vlastnú nájazdovú rampu, tak z diaľnice, ako aj na ňu.

"Túto stavbu sme rozdelili po rokovaní s Krajským dopravným inšpektorátom v Bratislave, políciou, magistrátom i ďalšími dotknutými orgánmi do šiestich etáp tak, aby sme čo najmenej obmedzovali dopravu v Bratislave," povedal.

Prvú etapu by chceli spustiť už o niekoľko týždňov, počítajú s mesiacom október. Čakajú však ešte na potrebné povolenia. Realizujú však už prípravné práce v okolí Bajkalskej ulice.

"Prvou etapou je vybudovanie nového zjazdu z diaľnice D1 zo smeru od Trnavy na Bajkalskú a Slovnaftskú ulicu a to isté z druhej strany z D1 zo smeru Petržalky," spresnil Krejčí.

Vodičov čakajú obmedzenia

Vodiči sa budú musieť po spustení výstavby pripraviť na dopravné obmedzenia i zhustenie premávky. Stavebník však deklaruje, že sa bude snažiť minimalizovať dosah výstavby na dopravu v Bratislave.

"Po rokovaniach sme navrhli obchádzkové trasy tak, aby sa v čo najmenšej miere zahustila Bratislava. Zrealizovali sme dopravný prieskum, aby sme dokázali skorigovať čas čakania v zápchach," podotkol Krejčí.

Na dotknutých križovatkách na obchádzkových trasách sa má podľa neho napríklad aj predĺžiť zelený interval, aby bol prejazd mestom čo najplynulejší. Betonáž či asfaltovanie chce stavebník realizovať v nočných hodinách, aby svojimi mechanizmami cez deň nezaťažoval dopravu.

Práce potrvajú do roku 2020

Práce na križovatke Prievoz budú rozdelené do celkovo šiestich etáp a potrvajú zhruba do roku 2020. Keďže sa v rámci stavby D4 a R7 počíta so 14 križovatkami, s obmedzeniami pri ich výstavbe musí verejnosť počítať aj na iných miestach Bratislavy a v jej okolí.

"Budú obmedzenia aj inde. Nie však až do roku 2020 sa bude všade pracovať, niektoré úseky už budú hotové," podotkol Krejčí.

Cieľom projektu D4 a R7 je vybudovanie južnej časti nultého obchvatu Bratislavy a časti južnej siete rýchlostných ciest spájajúcich západ a východ Slovenska. Diaľnica D4 a rýchlostná cesta R7 s celkovou dĺžkou viac ako 59 kilometrov budú slúžiť ako vonkajší obchvat hlavného mesta.

Celková schéma zahŕňa výstavbu 14 križovatiek a 122 mostných konštrukcií vrátane nového mosta nad riekou Dunaj a viaduktu na úrovni Slovnaftu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 013
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 16 181
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 981
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 596
  5. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 6 881
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 356
  7. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 6 283
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 5 548
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 3 690
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 2 913

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Firmy, ktoré sú dôležitejšie ako obrovské monopoly

Takéto firmy sú kľúčové v menej rozvinutých regiónoch.

KOŠICE KORZÁR

Cesta do zoo je hanbou Košíc, myslia si turisti i miestni

Komusi došla trpezlivosť a skrášlil ju nápisom.

Neprehliadnite tiež

Francúzi plánujú uľahčiť veľkým mestám zavedenie mýta pre autá

Paríž chce do roku 2030 zakázať vjazd naftových aj dieselových áut do mesta.

Majster tokár si na hotovú misku počká roky

Tokárov na Slovensku je málo. Najstarší z nich nástupcu nemá.

Imrecze: Nevidím dôvody na moje odvolanie pre túto kauzu

František Imrecze tvrdí, že mu zatiaľ nikto neponúkol post ministra financií.

Byty sú aj 2,5-krát drahšie ako pred pätnástimi rokmi

Bratislava, Trnava a Prešov ťahajú priemerné ceny.

Nákupná horúčka na realitnom trhu sa skončila, úplne vypredané nie je

Koľko sa oplatí investovať do predávaného bytu.