SME
Štvrtok, 25. apríl , 2019

Výstavba obchvatu upchá Bratislavu. Vodičov čakajú dopravné obmedzenia

Križovatku Prievoz dokončia v roku 2020.

BRATISLAVA. Obyvateľov metropoly Slovenska čakajú kvôli výstavbe novej diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 dopravné obmedzenia.

Začnú v najbližších týždňoch a dotknú sa aj mosta na diaľnici D1 cez rieku Dunaj, po ktorom jazdí nielen mestská doprava, ale aj vodiči pri tranzite cez hlavné mesto v smere na sever krajiny.

Stavebník avizuje spustenie prvej etapy prestavby mimoúrovňovej križovatky Prievoz, v rámci ktorej vybuduje nové zjazdy z diaľnice D1 smerom na Bajkalskú a Slovnaftskú ulicu.

Kvôli obmedzeniam podľa odhadu ešte viac zhustne doprava v dotknutých častiach Bratislavy, kde sa už v súčasnosti v dopravnej špičke vytvárajú zápchy.

Na štvrtkovej tlačovej konferencii na to upozornil manažér dopravy zo spoločnosti D4R7 Construction Zdeněk Krejčí.

Prestavba križovatky Prievoz

Po dokončení prestavby križovatky Prievoz bude podľa jeho slov mať každý smer svoju vlastnú nájazdovú rampu, tak z diaľnice, ako aj na ňu.

"Túto stavbu sme rozdelili po rokovaní s Krajským dopravným inšpektorátom v Bratislave, políciou, magistrátom i ďalšími dotknutými orgánmi do šiestich etáp tak, aby sme čo najmenej obmedzovali dopravu v Bratislave," povedal.

Prvú etapu by chceli spustiť už o niekoľko týždňov, počítajú s mesiacom október. Čakajú však ešte na potrebné povolenia. Realizujú však už prípravné práce v okolí Bajkalskej ulice.

"Prvou etapou je vybudovanie nového zjazdu z diaľnice D1 zo smeru od Trnavy na Bajkalskú a Slovnaftskú ulicu a to isté z druhej strany z D1 zo smeru Petržalky," spresnil Krejčí.

Vodičov čakajú obmedzenia

Vodiči sa budú musieť po spustení výstavby pripraviť na dopravné obmedzenia i zhustenie premávky. Stavebník však deklaruje, že sa bude snažiť minimalizovať dosah výstavby na dopravu v Bratislave.

"Po rokovaniach sme navrhli obchádzkové trasy tak, aby sa v čo najmenšej miere zahustila Bratislava. Zrealizovali sme dopravný prieskum, aby sme dokázali skorigovať čas čakania v zápchach," podotkol Krejčí.

Na dotknutých križovatkách na obchádzkových trasách sa má podľa neho napríklad aj predĺžiť zelený interval, aby bol prejazd mestom čo najplynulejší. Betonáž či asfaltovanie chce stavebník realizovať v nočných hodinách, aby svojimi mechanizmami cez deň nezaťažoval dopravu.

Práce potrvajú do roku 2020

Práce na križovatke Prievoz budú rozdelené do celkovo šiestich etáp a potrvajú zhruba do roku 2020. Keďže sa v rámci stavby D4 a R7 počíta so 14 križovatkami, s obmedzeniami pri ich výstavbe musí verejnosť počítať aj na iných miestach Bratislavy a v jej okolí.

"Budú obmedzenia aj inde. Nie však až do roku 2020 sa bude všade pracovať, niektoré úseky už budú hotové," podotkol Krejčí.

Cieľom projektu D4 a R7 je vybudovanie južnej časti nultého obchvatu Bratislavy a časti južnej siete rýchlostných ciest spájajúcich západ a východ Slovenska. Diaľnica D4 a rýchlostná cesta R7 s celkovou dĺžkou viac ako 59 kilometrov budú slúžiť ako vonkajší obchvat hlavného mesta.

Celková schéma zahŕňa výstavbu 14 križovatiek a 122 mostných konštrukcií vrátane nového mosta nad riekou Dunaj a viaduktu na úrovni Slovnaftu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Od mája sa mení definícia kilogramu
  2. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  3. Spready a poplatky pri obchodovaní
  4. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  5. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  6. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  7. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  8. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  9. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  10. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  1. Enviro deň v Košiciach prinesie zábavu aj osvetu
  2. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si šiestykrát odnáša Martinus
  3. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  4. Športový deň Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  5. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  6. Pivovar Šariš rozdá regiónu 16-tisíc eur
  7. Recenze autokamery Mio MiVue J60 WIFI - youtuber Bazim hodnotí!
  8. Od mája sa mení definícia kilogramu
  9. Spready a poplatky pri obchodovaní
  10. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  1. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 25 457
  2. Od mája sa mení definícia kilogramu 8 333
  3. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 6 876
  4. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 6 527
  5. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 5 260
  6. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 5 256
  7. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 3 969
  8. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 3 643
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 125
  10. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou 2 005

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Hnutie päťkárov je nová európska politická sila (píše Michal Havran)

Z mizerných žiakov bez ambície sa dnes stali takmer privilegovaní influenceri.

Ilustračné foto.
Jukka Tiikkaja.
Adam Valček

Neprehliadnite tiež

Slovensko zastavilo odber znečistenej ruskej ropy

Znečistenú ruskú ropu odmietajú prijať Nemecko, Poľsko aj Bielorusko.

Rafinéria Slovnaftu.

Smarthodinkami už na Slovensku zaplatíte, ale cez Apple pay zatiaľ nie

Bezkontaktné platby sú čoraz používanejšie.

Ilustračné foto.
Ilustračné foto.

SNS predložila do parlamentu návrh na športové poukazy

Poukaz je príspevkom zamestnávateľa na športovú činnosť dieťaťa zamestnanca.

Ilustračné foto.

Budovanie eGovernmentu podporí šesť schválených projektov

Schválili elektronizáciu služieb školstva či živnostenského registra.

Ilustračné foto.