SME
Utorok, 27. júl, 2021 | Meniny má BoženaKrížovkyKrížovky

Starbucks plánuje dobyť krajinu espresa. Vstupuje na taliansky trh

Americká sieť kaviarní otvorila prvú pobočku v Miláne.

Milánska kaviareň Starbucks. Milánska kaviareň Starbucks. (Zdroj: TASR/AP)

MILÁNO. Americká sieť kaviarní Starbucks má ambiciózny plán - chce dobyť "domov" espresa.

Vo štvrtok totiž otvorila svoju prvú pobočku v Taliansku. Nadnárodná spoločnosť so sídlom v Seattli postavila svoju stratégiu na základoch talianskej "kávovej" kultúry - na malej šálke silnej čiernej kávy.

V kaviarňach a baroch po celej krajine ročne naservíruje klientom až šesť miliárd šálok espresa ročne, informovala talianska federácia FIPE.

Vstup do Talianska odložili

Prečítajte si tiež: Starbucks chce do roku 2020 skončiť s plastovými slamkami Čítajte 

Nie je prekvapujúce, že Starbucks, ktorý sa dobre etabloval v iných častiach Európy, odložil svoj vstup na taliansky trh, pôvodne naplánovaný začiatkom roka 2017.

Skryť Vypnúť reklamu

Bývalý generálny riaditeľ Howard Schultz, ktorý v júni odišiel z reťazca a špekuluje sa, že dôvodom je možná kandidatúra na post prezidenta USA v roku 2020, opakovane vyhlasoval, že kaviarenská spoločnosť príde do Talianska s "pokorou".

"Počas mojej prvej výpravy do Milána v roku 1983 ma zaujal zmysel pre komunitu, ktorý som objavil v espreso baroch v meste - momenty ľudského spojenia, ktoré sa vytvorili medzi baristami a ich zákazníkmi," povedal Schultz, teraz emeritný predseda pre globálnu expanziu Starbucks.

Spoločnosť dúfa, že jej milánska Reserve Roastery, najkrajšia prevádzka Starbucks na svete, bude na ploche 2300 štvorcových metrov lákať zákazníkov na novú skúsenosť s kávou. Matteo Figura, analytik NPD Group, sa domnieva, že Starbucks vstupuje na taliansky trh v správnom čase.

Skryť Vypnúť reklamu

"V súčasnosti sa reťazce podieľajú len 20 percent na cateringovom trhu v Taliansku, zvyšok patrí nezávislým podnikom, ale reťazce rýchlo expandujú, o viac ako 4 percentá ročne," povedal.

Taliani pijú kávu inak

Spôsob, akým Taliani konzumujú kávu, sa v posledných rokoch tiež značne zmenil. Zatiaľ čo v minulosti bolo espreso "príležitosťou rýchlo získať energiu", dnes sa spotrebitelia čoraz viac zaujímajú o kvalitu a zážitky.

Starbucks sa chce primárne sústrediť na mladú generáciu, tzv. mileniálov vo veku 18 až 34 rokov, povedal Figura. A dodal, že na talianskom trhu je priestor pre tradičné kaviarne aj Starbucks, pretože cielia na odlišných spotrebiteľov.

"Trieštenie domácej kávovej kultúry je ťažkou výzvou, pričom mnohí Taliani tento krok považujú za smiešny," povedal analytik spoločnosti Euromonitor International Alexandre Loeur.

Skryť Vypnúť reklamu

Špeciálne kávy oslovujú mladších ľudí

Ale hoci na začiatku môžu v mať talianskej pobočke Starbucks prevahu 'snobi', mladšia generácia je viac otvorená ponuke špeciálnych káv, ktorou je značka zo Seattlu známa, pripomenul.

Prečítajte si tiež: Starbucks zatvorí na budúci rok v Spojených štátoch 150 predajní Čítajte 

"Ak sa pozrieme na Francúzsko, ďalšiu krajinu so silnou kávovou kultúrou, mileniáli nepochybne dobre reagujú na špeciálne kávy, a preto môžeme usudzovať, že Starbucksu sa v strednodobom až dlhodobom horizonte môže (v Taliansku) dariť."

"Uvidíme, či sa im podarí získať podiel na trhu v Taliansku," povedal Alessandro Panzarino, ktorý prevádzkuje Cafe Martini za rohom od nového Starbucks. Pripustil, že má trochu obavy "z toho kolosu" a očakáva, že u nového suseda dôjde k počiatočnému boomu klientov. Potom sa podľa neho uvidí, či sa ľudia po čase nezačnú nudiť, či si radšej nedajú tradičné milánske espreso za jedno euro.

Skryť Vypnúť reklamu

Americká spoločnosť mala v roku 2017 obrat vo výške 22,4 miliardy USD (19,34 miliardy eur). Má takmer 29.000 kaviarní v 77 krajinách, vrátane 12.000 v USA a 3300 v Číne.

Starbucks plánuje uzatvoriť 150 pobočiek v nasledujúcom roku pre spomalenie na americkom trhu.

Načítavam video...

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  2. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  3. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  4. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  5. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  7. Lenivý brunch s Muchom
  8. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  9. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  1. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  2. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  3. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  4. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  5. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  7. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  8. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  9. Lenivý brunch s Muchom
  10. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 340
  2. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 6 427
  3. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 764
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 322
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 273
  6. Od Česka až po Jadran 3 833
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 130
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 103
  9. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 055
  10. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu 2 040
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Eliška Mintálová na OH Tokio 2020 / 2021.

Eliška Mintálová skončila vo finále K1 deviata.


Marián Szűcs 45m
Testovanie na koronavírus.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 392-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 534 obetí.


a 1 ďalší 11 h

Neprehliadnite tiež

Jarmila Halgašová.

Strana chce menej byrokracie pri schvaľovaní projektov v poľnohospodárstve.


TASR 24m
Wüstenrot - ilustračná fotografia.

Poisťovňa ruší aj poskytovanie medziúverov.


TASR 28m
Šéf spoločnosti Tesla Elon Musk.

Automobilka za tri mesiace do konca júna vyrobila viac ako 206-tisíc vozidiel.


SITA 1 h
Nový nástroj využíva šesť šálok mletej kávy.

Dôvodom sú mrazy, ktoré ohrozujú úrodu.


TASR 15 h