PEKING. Čínska obchodná platforma Alibaba pokračuje v prudkej expanzii. Jej tržby v 1. kvartáli prebiehajúceho fiškálneho roka prudko stúpli a prekonali očakávania.
Podporili ich kľúčové operácie v oblasti e-commerce a rýchlo rastúca cloudová divízia. Akcia internetového koncernu po zverejnení výsledkov posilnila.
Tržby koncernu za tri mesiace od apríla do júna 2018 v porovnaní vyskočili o 61 percent na 80,92 miliardy CNY (10,18 miliardy eur) z 50,18 miliardy CNY v rovnakom období vlaňajška. Analytici počítali s tržbami na úrovni 80,75 miliardy CNY.
Čistý zisk však klesol o 41 percent na 8,7 miliardy CNY alebo 3,3 CNY na akciu. Dôvodom boli jednorazové náklady na odmeny vo forme akcií pre zamestnancov Ant Financials, čo je firma, ktorá pre koncern prevádzkuje platobné služby a v ktorej má Alibaba podiel. Bez započítania jednorazových nákladov dosiahol zisk na akciu 8,04 CNY, pričom analytici predpovedali 8,15 CNY.
Tržby v kľúčovom segmente e-commerce stúpli o 61 percent na 69,2 miliardy CNY. Tržby cloudovej divízie sa takmer zdvojnásobili na 4,7 miliardy CNY a divízie zábavy sa zvýšili o 46,4 percenta na 6 miliárd CNY.
Alibaba má aktuálne 576 miliónov aktívnych užívateľov svojich čínskych obchodných platforiem. V priebehu uplynulého štvrťroka ich počet vzrástol o 24 miliónov.
Akcia koncernu v predburzovom obchodovaní posilnila približne o 4 percentá.