NEW YORK. Americký nápojový gigant PepsiCo vstupuje na nový trh. Firma oznámila, že kupuje izraelského výrobcu prístrojov na domácu výrobu sýtených nápojov SodaStream.
Americká spoločnosť tak rozširuje svoje aktivity o novú oblasť, ktorá jej umožní dostať sa k zákazníkom nielen prostredníctvom obchodov, ale aj prostredníctvom ich vlastných domácností.
Hodnota obchodu
Hodnota kontraktu bola stanovená na 3,2 miliardy dolárov (2,81 miliardy eur). Za jednu akciu firmy SodaStream zaplatí PepsiCo 144 dolárov v hotovosti.
Ponúknutá cena predstavuje takmer 11-percentnú prémiu v porovnaní s uzatváracou cenou akcií SodaStream v piatok 17. augusta.
SodaStream, ktorá vyrába domáce zariadenia na sýtenie nápojov, tak umožní americkej spoločnosti diverzifikovať jej súčasné portfólio.
Silnejšia pozícia na trhu
Zároveň jej umožní posilniť pozíciu na nápojovom trhu, na ktorom v poslednom období zaznamenáva ťažkosti, keďže dopyt po sladkých sýtených nápojoch v Severnej Amerike klesá.
Navyše, maloobchodné siete tlačia na ceny výrobcov značkových nápojov a postupne stále viac uprednostňujú nových výrobcov a privátne značky.
Pre SodaStream je kontrakt zasa príležitosťou na rozšírenie svojho biznisu o ďalšie trhy. V súčasnosti dodáva svoje produkty do 80.000 obchodov v 45 krajinách sveta. Najväčšími trhmi pre izraelskú firmu sú Nemecko, Francúzsko, Kanada a USA.