Komisia uznala, že pôžička pre ZSSK Cargo nie je nepovolená štátna pomoc

Štát sa správal ako trhový investor.

ZSSK Cargo.(Zdroj: TASR - Roman Hanc)

BRUSEL. Európska komisia v piatok oznámila, že podľa jej zistení pôžička vo výške 166 miliónov eur poskytnutá Slovenskom Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo) nezahŕňa štátnu pomoc podľa pravidiel EÚ.

Komisia vo svojej správe uviedla, že dospela k záveru, že sa slovenský štát v tejto situácii správal ako trhový investor a neposkytol ZSSK Cargo žiadnu ekonomickú výhodu.

Exekutíva EÚ zistila, že v uvedenej dobe existovali podobné bankové ponuky, ako bola výška verejnej pôžičky.

Na základe porovnávacieho postupu, ktorý Komisia vykonala, účtované úroky boli vo veľkej miere v súlade s úrokovými sadzbami odvádzanými spoločnosťami v porovnateľnej finančnej situácii.

Do tretice eurokomisia skonštatovala, že štátna pôžička bola poskytnutá na základe štúdie preukazujúcej, že ZSSK Cargo bude schopná splácať úver a navrhne reštrukturalizačné opatrenia, ktoré by obnovili životaschopnosť firmy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  2. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  3. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria
  4. Tip na výlet: Romantický zámoček a červené víno v Maďarsku
  5. Iba 1 z 10 ľudí uhádne tieto fakty o ikonických značkách
  6. Superbaktéria zatvorila časť nemocnice, lieky na ňu nie sú
  7. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  8. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  9. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  10. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  1. Ekonomická a multilaterálna diplomacia Mexika
  2. Záverečná konferencia projektu RECARE
  3. Forum & československá moderna
  4. Spolupráca Stavebnej fakulty STU na obnove hradu Krásna Hôrka
  5. Tip na výlet: Romantický zámoček a červené víno v Maďarsku
  6. Superbaktéria zatvorila časť nemocnice, lieky na ňu nie sú
  7. Iba 1 z 10 ľudí uhádne tieto fakty o ikonických značkách
  8. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  9. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  10. Deti z Kľušova už vedia zachraňovať životy
  1. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť? 22 973
  2. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 17 919
  3. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 11 978
  4. Platíte si poistenie domova zbytočne? 10 715
  5. Tip na výlet: Romantický zámoček a červené víno v Maďarsku 9 867
  6. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 8 154
  7. Iba 1 z 10 ľudí uhádne tieto fakty o ikonických značkách 7 201
  8. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 5 935
  9. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 5 700
  10. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 5 309

Téma: Európska únia


Hlavné správy zo Sme.sk

Stĺpček Beaty Balogovej

Aj kvôli Dankovi sa titul nosí ako nevkusná kravata

Dankova investícia do vzdelania devalvuje akadémiu.

DOMOV

Lajčák označil požiadavku Danka nejsť do Marrakéšu za nezmysel

V Marrakéši sa pakt OSN o migrácii príjme.

Blog Transparency International

Prečo nemáme právo vidieť, ako so štátom podniká Ryanair?

Vládna koalícia neplní sľub zefektívniť právo občanov na informácie.

Neprehliadnite tiež

Ľudia chcú ísť podľa OĽaNO do penzie po opracovaní 40 rokov

Odchod do dôchodku po odpracovaní 40 rokov by podľa prieskumu OĽaNO privítalo 58 percent opýtaných.

Fico rozmýšľa, ako okresať peniaze mimovládkam

Keby dali ľudia dve percentá z daní rodičom, poslali by im desať eur.

OECD: Slovenská ekonomika v najbližších rokoch porastie

Výrazný nárast kapacít v automobilovom sektore podporí export.

Členské štáty majú dva týždne, aby sa vyjadrili k talianskemu rozpočtu

Ak odobria procedúru pre nadmerný deficit, Rím bude zase o krok bližšie k sanciám.

Mestské autobusy majú viac vodičov, stále ich ale nie je dosť

Vodiči sú v priemere päťdesiatnici a priebežne ich treba nahradzovať.