LONDÝN. Britský výrobca luxusného módneho tovaru Burberry vlani zlikvidoval nepredané oblečenie, doplnky a parfumy za 28,6 miliónov libier (32 miliónov eur).
Aby zachoval exkluzivitu značky, nechal tovar radšej spáliť, než by ho zlacnel, informoval britský spravodajský portál BBC.
Firma médiám povedala, že spaľovanie sa vykonáva ekologicky šetrným spôsobom a že výsledná energia sa ukladá.
Spoločnosť známa predovšetkým svojimi šatkami a kabátmi s typickým vzorom béžovo-červeno-čiernej kocky sa nespráva inak ako ostatné módne domy, ktoré dávajú prednosť páleniu pred možnosťou, že by tovar mohol byť rozkradnutý či znehodnotený predajom za nižšiu cenu.
Hodnota vlani spálených výrobkov značky Burberry bola o šesť percent vyššia ako v predchádzajúcom finančnom roku.
Firma obchodovaná na londýnskej burze a zahrnutá do hlavného indexu FTSE 100 oznámila, že minulý rok bol neobvyklý.
Kvôli predaju licencie na svoje parfumy a kozmetiku americkému koncernu Coty musela zničiť predovšetkým veľké množstvo starších voňaviek.
Firma vykázala v minulom finančnom roku (do 31. marca) päťpercentný rast zisku na 413 miliónov libier (463,4 miliónov eur). Odbyt zostal takmer bez zmeny na 2,7 miliardy libier (3,02 miliardy eur).