SME
Piatok, 23. júl, 2021 | Meniny má OľgaKrížovkyKrížovky

Érsek je nespokojný s tempom prác na D1, už nebude ustupovať

Od posledného kontrolného dňa sa práce síce zintenzívnili, no podľa ministra je to stále málo.

Investičný riaditeľ NDS Jiří Hájek a minister výstavby SR Árpad Érsek (vpravo) počas kontrolného dňa na rozostavanom diaľničnom úseku D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná skala. Investičný riaditeľ NDS Jiří Hájek a minister výstavby SR Árpad Érsek (vpravo) počas kontrolného dňa na rozostavanom diaľničnom úseku D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná skala. (Zdroj: TASR)

VIŠŇOVÉ. Minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most-Híd) je nespokojný s tempom výstavby diaľnice D1 v úseku Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná skala.

Výhovorku, že sa na stavbe niečo deje, neprijíma. Od posledného kontrolného dňa sa práce síce zintenzívnili, no podľa ministra je to stále málo.

"Veľmi ostrým tónom som povedal všetko, čo si myslím o tejto stavbe. Uplynulo 70 percent stavebnej doby a čerpanie je na 30 percent. S tým nemôžem súhlasiť. Za úlohu som im dal do konca mesiaca preraziť tunel Višňové, prídem si to začiatkom septembra osobne pozrieť. Dal som im 30 dní na vypracovanie harmonogramu s termínom ukončenia a sprevádzkovania tejto trasy. A nemienim už v termínoch ustupovať," zdôraznil Érsek.

Skryť Vypnúť reklamu

Chýbajú robotníci

V prípade nesplnenia termínov má podľa ministra štát a Národná diaľničná spoločnosť mechanizmy na uloženie sankcií. Na stavbe podľa neho nechýbajú odborníci, čo chýba, sú robotníci a mechanizmy, čo potvrdil nezávislý dozor.

"Nechcem, aby sa výstavba predlžovala. Je to neúnosné pre ľudí, ktorí tu bývajú. Musíme ju sprejazdniť pre to, prečo ju robíme," doplnil Érsek s tým, že termín sprejazdnenia (koniec roku 2019 - pozn. TASR) nevidí ako reálny.

Prečítajte si tiež: Súd môže rozhodnúť, že rodinný dom bol vykúpený predražene, tvrdí Érsek Čítajte 

Podľa investičného riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Jiřího Hájka harmonogram prác existuje a stále je platný zmluvný termín koniec roku 2019.

"Nie je pravda, že nekonáme alebo že sa nedejú nejaké zmeny. Momentálne zhotoviteľ, ktorý pozostáva z talianskej a slovenskej spoločnosti, je 'v rozvodovom konaní' a keď sa dvaja rozvádzajú, nie je to jednoduchá situácia. My to, bohužiaľ, môžeme iba monitorovať a pôsobiť ako nejaký mediátor. Ale jednoznačne to nemôže ohroziť samotnú výstavbu," skonštatoval Hájek.

Skryť Vypnúť reklamu

Objektívne komplikácie

Komplikácie, ktoré vznikli, sú podľa neho sčasti objektívne (geologické pomery), čiastočne sú spôsobené vzťahmi medzi zhotoviteľmi a požiadavkami talianskej spoločnosti.

"Zhotoviteľ musí podľa zmluvy predložiť relevantné podklady. Neexistuje možnosť, že NDS zaplatí svojvoľne nad rámec uzavretého kontraktu. Talianska strana sa stále domáha postupov, ktoré európska a slovenská legislatíva nepozná. To, že majú nejaké vyššie náklady, nemôžeme akceptovať. Nás zaujíma cena, ktorá je platná v kontrakte," zdôraznil Hájek.

Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala bude dlhý takmer 14 kilometrov, s jeho výstavbou začali už v lete v roku 2014. Cena stavebných prác je takmer 500 miliónov eur s DPH. Súčasťou stavby je 7,5-kilometrový tunel Višňové, niekoľko mostov v dĺžke viac ako 2,5 kilometra, križovatka Lietavská Lúčka, odpočívadlo a stredisko správy a údržby diaľnice.

Skryť Vypnúť reklamu

Termín ukončenia (december 2019) sa podľa odhadu Národnej diaľničnej spoločnosti posunie, prevádzku by mali spustiť do konca roku 2020. Zhotoviteľom je talianska spoločnosť Salini Impregilo a slovenská spoločnosť Dúha.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z čoho sa vyrábajú balené bagety? Kedy sa ich treba báť?
  2. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  3. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  5. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  6. Od Česka až po Jadran
  7. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  8. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci
  9. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu?
  10. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Riziko úrazov je počas letných prázdnin vyššie
  3. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  5. Tatravagónka Poprad ponúka stabilnú prácu a kariérny rast
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Svet bude fungovať na dátach a tie sú pre Slovensko priorita
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  10. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  1. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 13 683
  2. Pätnásť miest v Rakúsku na letné potulky 7 526
  3. Vedci skúmali slovenskú magnéziovú minerálku. Výsledok prekvapí. 6 219
  4. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 6 067
  5. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 4 705
  6. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 712
  7. Nový Volkswagen Polo GTI prináša radosť z jazdy s dvojlitrom! 3 196
  8. Od Česka až po Jadran 3 008
  9. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 2 888
  10. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 2 172
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predseda NR SR Boris Kollár a minister zdravotníctva SR Vladimír Lengvarský.

Čo je to falošná menšinovosť a prečo ju politici ľúbia.


6 h
Sme rodina hlasuje proti Lengvárského plánu na zvýhodnenie očkovaných

Ak Lengvarského zákon neprejde, očkovaným sa lockdown nevyhne.


2 h