SME
Pondelok, 26. júl, 2021 | Meniny má Anna, HanaKrížovkyKrížovky

Niektoré vlaky zmenili názov, pribudol Termix Nika či George

Reklamná spolupráca prinesie ročne desiatky tisíc eur.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Fixinela, Termix Nika, Deluvis a George - to sú štyri nové reklamné názvy vlakov, pod ktorými začali jazdiť rýchliky na Slovensku od júnovej zmeny cestovných poriadkov.

Celkovo premáva po slovenských koľajniciach 12 vlakov s označením firmy, inštitúcie či produktu. Cestujúci sa tak môžu odviezť napríklad rýchlikom Horalky Sedita, Tatralandia či PSS Lišiak.

Podľa hovorcu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Tomáša Kováča tvorí predaj reklamných názvov vlakov komerčný príjem spoločnosti, ktorý môže ďalej investovať do skvalitňovania služieb.

Skryť Vypnúť reklamu

"Ich reálny finančný prínos neustále vyhodnocujeme a nevylučujeme, že sa pri niektorých vlakoch vrátime k pôvodným, zväčša geografickým názvom," avizoval Kováč pre TASR.

Takáto reklamná spolupráca prinesie podľa neho ZSSK ročne desiatky tisíc eur. Dopravca zaznamenáva zvyšujúci sa záujem o takúto reklamu.

"Vo väčšine prípadov však ide o stálych klientov, ktorí len pokračujú vo využití komerčného názvu vlaku pre ďalšie obdobie," doplnil.

Prioritou dopravcu je podľa Kováča preprava cestujúcich a dobré meno spoločnosti, preto sú názvy vlakov a ich marketingová využiteľnosť v mnohom obmedzené. "Napríklad vlak nemôže niesť názov súvisiaci s politikou, tabakovými výrobkami či alkoholom," dodal.

Komerčné názvy vlakov sa na slovenské koľajnice vrátili v júni 2013. Fungovali však už aj v minulosti. V roku 2011 ich však vtedajšie vedenie ZSSK zrušilo a vrátilo sa k pôvodným slovenským pomenovaniam vlakov. Dôvodom bolo napríklad to, že názvy mali zlý dosah na orientáciu cestujúcich a nenaplnili sa tiež vtedajšie finančné predstavy, ktoré mala takáto reklama priniesť.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu?
  3. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  4. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte
  5. Lenivý brunch s Muchom
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  7. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú
  8. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  9. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  1. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú
  2. Lenivý brunch s Muchom
  3. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  4. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  5. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  6. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  7. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  8. Riziko úrazov je počas letných prázdnin vyššie
  9. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  10. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 9 510
  2. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 8 214
  3. Vedci skúmali slovenskú magnéziovú minerálku. Výsledok prekvapí. 5 979
  4. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 852
  5. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 277
  6. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 235
  7. Od Česka až po Jadran 3 726
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 063
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 2 656
  10. Pätnásť miest v Rakúsku na letné potulky 2 491
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Vojnu policajtov zatiaľ všetci popierajú.


8 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Inšpekcia vyšetruje, NAKA vyšetruje, občan je zmätený.


a 2 ďalší 4 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Odhadovaná suma za vládne pandemické opatrenia už v máji dosiahla 372 miliárd libier.


SITA 6 h
Ilustračné foto.

Najväčší prepad zaznamenala značka v prvej polovici minulého roka.


TASR 11 h
Zakladatelia firmy Boataround Pavel Přibiš a Jana Escher

Boataround má v ponuke 16-tisíc lodí.


1. júl
Developer Peter Valach.

Majetky VAV investu boli rozsiahle.


16 h