Najhodnotnejšou značkou je opäť Google, tesne za ním skončil Apple

Najväčšie zastúpenie v prvej desiatke majú technologické firmy a maloobchodné spoločnosti.

Ilustračné foto.(Zdroj: SITA/AP)

NEW YORK. Najhodnotnejšie značkou sveta tento rok zostáva Google a druhé miesto patrí opäť firme Apple, aj keď rozdiel medzi oboma sa za posledný rok výrazne zmenšil.

Na tretie miesto sa dostal Amazon, ktorý predstihol softvérovú spoločnosť Microsoft. Vyplýva to z rebríčka BrandZTop 100, ktorý zostavuje reklamná agentúra WPP a poradenská firma MilwardBrown.

Článok pokračuje pod video reklamou

Najviac je technologických firiem

Google zvýšil hodnotu svojej značky oproti vlaňajšku o 23 percent na 302,1 miliardy dolárov, Apple o 29 percent na 300,6 miliardy a Amazon sa za rok zhodnotil o 49 percent na 208 miliárd dolárov.

Prečítajte si tiež: Najhodnotnejšou značkou sveta je opäť Google, prekvapila čínska značka

Najväčšie zastúpenie v prvej desiatke majú technologické firmy a maloobchodné spoločnosti. Práve maloobchod bol vlani najrýchlejšie rastúcim odvetvím s nárastom o 35 percent, nasleduje poisťovníctvo s 34 percentami a technológie s 28 percentami.

Medzi desiatimi najviac rastúcimi odbormi sú aj automobilky, ktoré s nástupom elektrického pohonu a autonómnej mobility ťažia z tesnej spolupráce s technologickými firmami.

Celkovo zvýšili svoju hodnotu o sedem percent. Najhodnotnejšou automobilovou značkou zostáva vedúci svetový propagátor hybridných pohonov Toyota s hodnotou 30 miliárd dolárov.

Zaznamenali rast vo všetkých kategóriách

"Tento rok sme zaznamenali vôbec najväčší rast hodnoty značiek spôsobený rastom vo všetkých kategóriách. Ako noví, tak aj existujúci hráči žnú odmenu za statočnosť a prijatie dlhodobej stratégie budovania značky," uviedol David Roth z WPP.

Rastúce užívanie technológií pracujúcich s dátami, umelou inteligenciou či rozšírenou realitou spolu s kreatívnym marketingovým prístupom umožňujú mnohým značkám hlbšie porozumieť spotrebiteľom a poskytnúť im personalizovaný obsah.

V rebríčku sa ako nových objavilo osem značiek, medzi nimi napríklad prepravná aplikácia Uber alebo výrobca športového vybavenia Adidas.

Celková hodnota stovky najcennejších značiek sveta sa tento rok zvýšila o rekordných 21 percent na 4,4 miliardy dolárov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Ochrana pred tropickou horúčavou
  5. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  7. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  8. Škôlka od srdca
  9. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  10. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 16 052
  2. Vizuálny smog je problém 9 879
  3. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 7 331
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 6 269
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 4 373
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 899
  7. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 3 583
  8. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 403
  9. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 3 125
  10. Dovolenka pri Mŕtvom mori a tipy na overené hotely 2 908

Téma: Amazon


Článok je zaradený aj do ďalších tém Daňové priznanie 2018, Apple, Google

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

EKONOMIKA

Mala Slávika aj Miss, teraz Forza končí. Aký bol jej príbeh?

Produkčný dom má finančné problémy.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Tajní mali o únose informovať, prezident o ničom nevie

Tajní si údajne splnili povinnosť. Akú?

Neprehliadnite tiež

Milionár sa chcel baviť, až kým neprišli dlhy

Ján Kováčik sa pri biznise venuje futbalu.

Venezuelský prezident chce zvýšiť ceny benzínu na medzinárodnú úroveň

Venezuelský prezident chce zvýšením cien benzínu zabrániť jeho pašovaniu do zahraničia.

Turecká mena prudko padá. Čo to znamená pre turistov

Analytici hovoria o novej kríze, podobnej tej v Grécku.

Situácia v Turecku ovplyvní aj české firmy, rizikom nie je len prepad líry

Problémom sú aj zásahy tureckého prezidenta do právneho systému.