RegioJet viní FlixBus z nekalej súťaže, dotovať ho majú finančné skupiny

FlixBus sa má snažiť ovládnuť trh.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Autobusová a vlaková spoločnosť RegioJet, pôsobiaca najmä v Českej republike a na Slovensku, poslala autobusovému dopravcovi FlixBus predžalobnú výzvu.

RegioJet obviňuje svojho konkurenta z nekalej súťaže. Ako RegioJet v pondelok informoval, výzva sa opiera o expertnú analýzu cien a nákladov, ktorú si nechal vypracovať, a pokiaľ na výzvu nebude FlixBus reagovať, obráti sa na nezávislý súd.

Článok pokračuje pod video reklamou

RegioJet v tejto veci zároveň požiadal európsku komisárku pre súťaž Margrethe Vestager o prešetrenie konania FlixBusu z hľadiska udržania funkčného a zákaznícky prospešného konkurenčného prostredia na českom, slovenskom a európskom trhu autobusovej dopravy.

Postup FlixBusu, ktorý pôsobí aj v ČR a SR, považuje RegioJet za nezákonnú nekalú súťaž a spôsob ekonomického vydierania s cieľom poškodiť podnikanie ostatných dopravcov na trhu.

Flixbus má podľa Regiojetu vydierať ostatných dopravcov

Prečítajte si tiež: Lacné nemecké autobusy šokovali Rakúsko a smerujú do Európy

FlixBus sa podľa RegioJetu snaží ovládnuť trh, prinútiť ho k integrácii a plateniu provízie tridsať percent z cestovných lístkov. FlixBus vyše deväť mesiacov po vstupe na trh, uviedol konkurent, jazdí za ceny, ktoré mu pokrývajú iba 55 percent nákladov.

"Zo strany FlixBusu opakovane zaznieva: buď sa stanete súčasťou našej siete a budete platiť tridsať percent z každého predaného cestovného lístka, alebo vás vytlačíme z trhu. FlixBus takto vyvíja na RegioJet neprípustný ekonomický nátlak, ktorý sa dá považovať až za spôsob ekonomického vydierania," vyhlásil majiteľ RegioJetu Radim Jančura. FlixBus podľa neho neprišiel do ČR a SR konkurovať RegioJetu lepšími službami.

"Na český trh vstúpil preto, aby nás donútil zazelenať a stať sa súčasťou ich siete a platiť im z každého lístka tridsať percent. Ťažko sa preto hľadajú slušné slová - je to nemravná a zákonom zakázaná nekalá súťaž, ktorej cieľom je ovládnuť trh a následne zdražiť," uviedol Jančura.

FlixBus podľa RegioJetu k tomu využíva takmer neobmedzené finančné zdroje od silných medzinárodných finančných skupín, ktoré ho vlastnia.

RegioJet rešpektuje právo nového dopravcu osloviť cestujúcich na začiatku, napríklad počas dvoch, troch mesiacov, aj hlboko podnákladovými cenami, aby ich motivoval vyskúšať si jeho služby.

Následne by sa však podľa dopravcu ceny mali začať vracať na úroveň pokrývajúcu náklady.

FlixBus nekalé praktiky odmieta

Prečítajte si tiež: Francúzsky Flixbus skúša ako prvý na svete autobusy s elektrickým pohonom

Spoločnosť FlixBus CZ, s. r. o., zareagovala, že predžalobnú výzvu zatiaľ nedostala. Uviedla, že vychádza zo skúseností s dynamickými cenami z 27 trhov, kde poskytuje zákazníkom najlepší pomer kvalitných služieb za atraktívnu cenu.

"Môžeme pracovať s nižšou cenou, než u konkurencie, ktorá je nútená držať ceny vyššie vzhľadom na rôzne služby tzv. zdarma, tie sa však nutne premietajú do cenotvorby," zdôvodnila pre agentúru SITA hovorkyňa FlixBusu pre ČR a SR Martina Čmielová.

"Pracujeme s dynamickou cenou, ktorá postupom času a obsadenosťou spojov rastie, a s rôznymi cenovými ponukami a kampaňami, ktoré sú časovo obmedzené. Pohybujeme sa vždy v zákonných medziach, aby sme ako nováčik na českom trhu oslovili zákazníka atraktívnou ponukou s cieľom vyskúšať naše služby," dodala Čmielová.

FlixBus spolupracuje v ČR a SR s nezávislými autodopravcami malej a strednej veľkosti. V súčasnosti pôsobí v 27 krajinách, vo väčšine z nich má konkurenciu v autobusovej doprave a okrem toho, ako všetci dopravcovia, aj v osobnej automobilovej doprave.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Ochrana pred tropickou horúčavou
  5. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  7. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  8. Škôlka od srdca
  9. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  10. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 16 052
  2. Vizuálny smog je problém 9 879
  3. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 7 331
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 6 269
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 4 373
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 899
  7. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 3 583
  8. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 403
  9. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 3 125
  10. Dovolenka pri Mŕtvom mori a tipy na overené hotely 2 908

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

EKONOMIKA

Mala Slávika aj Miss, teraz Forza končí. Aký bol jej príbeh?

Produkčný dom má finančné problémy.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Tajní mali o únose informovať, prezident o ničom nevie

Tajní si údajne splnili povinnosť. Akú?

Neprehliadnite tiež

Milionár sa chcel baviť, až kým neprišli dlhy

Ján Kováčik sa pri biznise venuje futbalu.

Venezuelský prezident chce zvýšiť ceny benzínu na medzinárodnú úroveň

Venezuelský prezident chce zvýšením cien benzínu zabrániť jeho pašovaniu do zahraničia.

Turecká mena prudko padá. Čo to znamená pre turistov

Analytici hovoria o novej kríze, podobnej tej v Grécku.

Situácia v Turecku ovplyvní aj české firmy, rizikom nie je len prepad líry

Problémom sú aj zásahy tureckého prezidenta do právneho systému.