ALESSANDRO PASQUALE je generálnym riaditeľom Karlovarských minerálnych vôd, ktorá vyrába napríklad českú minerálku Mattoni či najpredávanejšiu na Slovensku Magnesiu.
„V porovnaní s Českom sa Slovensko mení v tom, že miestne reťazce si ukrajujú viac z koláča na úkor zahraničných. Pre nás je to pozitívny vývoj, no neznamená to, že by rokovania s nimi boli jednoduchšie,“ hovorí v rozhovore pre SME Pasquale.
Keď porovnáte slovenského a českého zákazníka, sú odlišní?
„Veľmi veľa vecí je spoločných, ale veľmi veľa vecí sa aj odlišuje. Nehodnotil by som to však na základe národnosti. Ide o miestne rozdiely.
V Česku sa líšia zákazníci napríklad na Morave a Ostravsku či v Prahe a iných lokalitách. Rovnako to funguje v Bratislave, kde spotrebitelia majú iné zvyky ako tí, ktorí žijú mimo miest.
Najdôležitejšie pre nás je, aby sme boli čo najbližšie miestnym potrebám, vnímali tradíciu a neriadili sa národnosťou, aby zákazníci dostávali tú správnu ponuku.“
Alessandro Pasquale
- študoval v Miláne a Parme,
- pracoval v rodinnej firme na výrobu cukroviniek Vialetto,
- do Česka prišiel v roku 2003,
- vtedy sa stal členom predstavenstva, Karlovarských minerálnych vôd,
- od roku 2007 je generálnym riaditeľom spoločnosti,
- podniká v realitách, solárnej energii a vlastní niekoľko poľnohospodárskych fariem.
Sú však aj rozdiely na základe národností?
Áno, Slováci sú viac citliví na tradície minerálnych vôd či obsah, hodnotu a benefity. Rozdiel je vidieť aj v tom, že na Slovensku ľudia pijú viac perlivých vôd ako zákazníci Česku.“
Ak sa teda rozhodnete dodávať do Brna, Bratislavy či Margecian, tovar je vždy iný?
„V Česku máme trochu iné portfólio ako na Slovensku. Ponúkame rôzne značky, ktoré sa líšia v obľúbenosti podľa regiónov.
Pre Slovensko vyvíjame špecifické chute, ktoré sú na tamojšom trhu obľúbené. Naše možnosti sú tam obmedzené, no snažíme sa prispôsobiť miestnemu trhu tak, aby to vyhovovalo lokálnym potrebám.“
Môžete špecifikovať, ktoré chute pre Slovensko vyvíjate?