Šéf majiteľa Magnesie: Chceli by sme mať slovenskú značku

Karlovarské minerálne vody by chceli zaviesť vratné PET fľaše.

Alessandro Pasquale,generálny riaditeľ Karlovarských minerálnych vôd. (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

ALESSANDRO PASQUALE je generálnym riaditeľom Karlovarských minerálnych vôd, ktorá vyrába napríklad českú minerálku Mattoni či najpredávanejšiu na Slovensku Magnesiu.

„V porovnaní s Českom sa Slovensko mení v tom, že miestne reťazce si ukrajujú viac z koláča na úkor zahraničných. Pre nás je to pozitívny vývoj, no neznamená to, že by rokovania s nimi boli jednoduchšie,“ hovorí v rozhovore pre SME Pasquale.

Článok pokračuje pod video reklamou

Keď porovnáte slovenského a českého zákazníka, sú odlišní?

„Veľmi veľa vecí je spoločných, ale veľmi veľa vecí sa aj odlišuje. Nehodnotil by som to však na základe národnosti. Ide o miestne rozdiely.

V Česku sa líšia zákazníci napríklad na Morave a Ostravsku či v Prahe a iných lokalitách. Rovnako to funguje v Bratislave, kde spotrebitelia majú iné zvyky ako tí, ktorí žijú mimo miest.

Najdôležitejšie pre nás je, aby sme boli čo najbližšie miestnym potrebám, vnímali tradíciu a neriadili sa národnosťou, aby zákazníci dostávali tú správnu ponuku.“

Sú však aj rozdiely na základe národností?

Áno, Slováci sú viac citliví na tradície minerálnych vôd či obsah, hodnotu a benefity. Rozdiel je vidieť aj v tom, že na Slovensku ľudia pijú viac perlivých vôd ako zákazníci Česku.“

Ak sa teda rozhodnete dodávať do Brna, Bratislavy či Margecian, tovar je vždy iný?

„V Česku máme trochu iné portfólio ako na Slovensku. Ponúkame rôzne značky, ktoré sa líšia v obľúbenosti podľa regiónov.

Pre Slovensko vyvíjame špecifické chute, ktoré sú na tamojšom trhu obľúbené. Naše možnosti sú tam obmedzené, no snažíme sa prispôsobiť miestnemu trhu tak, aby to vyhovovalo lokálnym potrebám.“

Môžete špecifikovať, ktoré chute pre Slovensko vyvíjate?

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5CSV na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5CSV na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Česká republika


Článok je zaradený aj do ďalších tém Práca, Slovensko, Rozhovory z denníka SME

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kde sa vzala treska, vyprážaný syr a omáčka uho

Ako vznikli ikonické pokrmy socializmu.

ŠPORT

Messi si zlomil ruku. Ovplyvnil tým najslávnejšie derby

Futbalisti Real Madrid nevyhrali už päť zápasov.

DOMOV

Šéf Reportérov: Otázky na Kočnera podráždili Fica aj Sulíka

Nebojím sa žalôb, tvrdí šéf Reportérov RTVS Vincent Štofaník.

Komentár Petra Schutza

Na Slovensku príbeh saudského novinára neoslovil ani dušu

Trump ukázal ďalší autoportrét.

Neprehliadnite tiež

Kríza v Turecku zasahuje aj nemecký priemysel

Turecké hospodárstvo je oslabené a postihlo to aj dôležitý automobilový sektor.

Štát sa chystá veľkým firmám znížiť ceny elektriny. Domácnosti si, naopak, priplatia

Štát na nižšie ceny pre podniky vyčlenil 40 miliónov eur.

Rýchlostná trať len pre Slovensko nemá veľký význam, tvrdí ministerstvo

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo je v prípade projektu vysokorýchlostnej trate skeptický.

Izrael je podľa USA výborné miesto pre investície do technológií

USA zvýšia svoju účasť na infraštrukturálnych projektoch v Izraeli.

Inštitút pre dopravu kritizuje meškanie pri výstavbe diaľnic

Inštitút má výhrady aj k schváleniu zmien v projekte výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.