Šéf majiteľa Magnesie: Chceli by sme mať slovenskú značku

Karlovarské minerálne vody by chceli zaviesť vratné PET fľaše.

Alessandro Pasquale,generálny riaditeľ Karlovarských minerálnych vôd. (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

ALESSANDRO PASQUALE je generálnym riaditeľom Karlovarských minerálnych vôd, ktorá vyrába napríklad českú minerálku Mattoni či najpredávanejšiu na Slovensku Magnesiu.

„V porovnaní s Českom sa Slovensko mení v tom, že miestne reťazce si ukrajujú viac z koláča na úkor zahraničných. Pre nás je to pozitívny vývoj, no neznamená to, že by rokovania s nimi boli jednoduchšie,“ hovorí v rozhovore pre SME Pasquale.

Článok pokračuje pod video reklamou

Keď porovnáte slovenského a českého zákazníka, sú odlišní?

„Veľmi veľa vecí je spoločných, ale veľmi veľa vecí sa aj odlišuje. Nehodnotil by som to však na základe národnosti. Ide o miestne rozdiely.

V Česku sa líšia zákazníci napríklad na Morave a Ostravsku či v Prahe a iných lokalitách. Rovnako to funguje v Bratislave, kde spotrebitelia majú iné zvyky ako tí, ktorí žijú mimo miest.

Najdôležitejšie pre nás je, aby sme boli čo najbližšie miestnym potrebám, vnímali tradíciu a neriadili sa národnosťou, aby zákazníci dostávali tú správnu ponuku.“

Sú však aj rozdiely na základe národností?

Áno, Slováci sú viac citliví na tradície minerálnych vôd či obsah, hodnotu a benefity. Rozdiel je vidieť aj v tom, že na Slovensku ľudia pijú viac perlivých vôd ako zákazníci Česku.“

Ak sa teda rozhodnete dodávať do Brna, Bratislavy či Margecian, tovar je vždy iný?

„V Česku máme trochu iné portfólio ako na Slovensku. Ponúkame rôzne značky, ktoré sa líšia v obľúbenosti podľa regiónov.

Pre Slovensko vyvíjame špecifické chute, ktoré sú na tamojšom trhu obľúbené. Naše možnosti sú tam obmedzené, no snažíme sa prispôsobiť miestnemu trhu tak, aby to vyhovovalo lokálnym potrebám.“

Môžete špecifikovať, ktoré chute pre Slovensko vyvíjate?

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5CSV na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5CSV na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Česká republika


Článok je zaradený aj do ďalších tém Práca, Slovensko, Rozhovory z denníka SME

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Brusel stopol dotácie pre Agrofert, Babiš sa smeje

Europarlament vidí konflikt záujmov.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Vidíte lídra? Lebo ľudia nie

Nevidno nikoho, kto by to vedel zlepiť.

Neprehliadnite tiež

Takmer polovica amerických manažérov predpovedá krízu

Prieskum robil Global Business Outlook prestížnej Dukeovej univerzity v Severnej Karolíne.

Delegácia preverí, čo sa na východnom Slovensku robí s agrodotáciami

Delegácia nadväzuje na misiu, ktorá sa uskutočnila v marci po smrti Jána Kuciaka.

Brazília znevýhodňovala spoločnosti z Únie, potvrdil odvolací orgán

EÚ je druhým najväčším obchodným partnerom Brazílie.

Európania využívajú mobilné dáta päťkrát viac

Od zrušenia roamingových poplatkov výrazne nárastol počet volaní aj využívanie dát.