SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky
INZERCIA

Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť

Pre každé ušetrené euro vo firme určite nájdete využitie, či už na bežný chod, alebo rast.

Zvýšiť príjmy, znížiť výdavky. Každý podnikateľ pozná túto rovnicu. Rast príjmov sa často nezaobíde bez zvýšenia nákladov. Zisk však môžete zvýšiť aj keď sa práve nechystáte expandovať, stačí sa pozrieť na správne miesta a hľadať možnosti, ako ušetriť. Pozrite sa, či niektoré z týchto príležitostí neuvidíte aj u vás vo firme.

Spoločné obstarávanie bežných položiek

Veľký klient, ktorý berie väčšie objemy zväčša dostáva aj výhodnejšie ceny u dodávateľov, čo má svoju logiku. Aj malé firmy však majú možnosť, ako škrtnúť pár percent z ceny bežných položiek, ako kancelársky papier, kuriérske služby, hygienické potreby či energie. Ak sa pri nákupe týchto vecí dokážete spojiť s inými firmami, dodávatelia tak budú ochotnejší dať vám atraktívnejšiu ponuku.

Zamestnanci pracujúci z domu

Komplikované dochádzanie, starostlivosť o rodinu, alebo obyčajná úspora času, to sú dôvody, pre ktoré si čoraz viac ľudí volí možnosť pracovať z domu aspoň na niekoľko dní do týždňa. Nie v každej profesii je to možné, no najmä pri tvorivých či administratívnych povolaniach firmy túto možnosť dávajú svojim zamestnancom ako benefit. Práca na diaľku však môže znamenať aj možnosť ušetriť peniaze na energiách, či inventári vo firme, nehovoriac o možnosti reorganizovať existujúce priestory či presťahovať sa do niečoho menšieho a lacnejšieho. Možností je veľa, všetko závisí od toho, v akej sfére pôsobíte.

Skontrolujte efektivitu výdavkov na reklamu

Každé rozhodnutie v tomto smere by malo byť podložené dátami, aj keď niektoré sa nezískavajú ľahko, prípadne sa nikdy nedajú získať úplne presne. Na úvod môžete skúsiť zistiť, akým dielom sa vaše marketingové aktivity podieľajú na príjmoch firmy. Samozrejme, čím vyššie percento to bude, tým lepšie. Avšak tento ukazovateľ vám nikdy nepovie celý “príbeh”, keďže nie všetko má okamžitý merateľný efekt. Môžete sa pozrieť na to, koľko vás stojí získanie jedného potenciálneho zákazníka, vzťah medzi výdavkami na reklamu a predajmi či to, koľko návštevníkov a zákazníkov máte z toho-ktorého reklamného kanála. Do reklamy treba investovať značné prostriedky, avšak vždy je tam aj veľa priestoru na to, ako ich využiť lepšie.

Pre každé ušetrené euro vo firme určite nájdete využitie. Či už na bežný chod, alebo na ďalší rast, možností máte neúrekom. Stačí sa iba obzrieť po príležitostiach.

Napredovať v podnikaní s biznis úvermi od Tatra banky? Je to úveriteľné!

Tento článok vám prináša Tatra banka.

Pravidlá pre spoluprácu medzi inzerentmi a redakciou si môžete pozrieť na tomto odkaze.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 304
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 446
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 213
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 721
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 479
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 424
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 554
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 269
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 063
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio

Neprehliadnite tiež

Môže vás firma vyhodiť, keď odmietnete ísť na test?

Firma má na výber viacero možností.

Ilustračná fotografia.

Wall Street má za sebou najhorší týždeň od marca

Na akcie negatívne vplýva pandémia aj nervozita pred voľbami v USA.

Wall Street - ilustračná fotografia.

V cestovnom ruchu zanikne 174 miliónov pracovných pozícií

Svetová rada cestovania a turizmu pôvodne predpokladala zánik 197 miliónov miest.

Turisti narýchlo opúšťajú Chorvátsko.

Európska centrálna banka varuje pred plošným zatváraním ekonomík

Vlády musia pri zavádzaní reštrikcií postupovať selektívne.

Európska centrálna banka.