INZERCIA

Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť

Pre každé ušetrené euro vo firme určite nájdete využitie, či už na bežný chod, alebo rast.

Zvýšiť príjmy, znížiť výdavky. Každý podnikateľ pozná túto rovnicu. Rast príjmov sa často nezaobíde bez zvýšenia nákladov. Zisk však môžete zvýšiť aj keď sa práve nechystáte expandovať, stačí sa pozrieť na správne miesta a hľadať možnosti, ako ušetriť. Pozrite sa, či niektoré z týchto príležitostí neuvidíte aj u vás vo firme.

Spoločné obstarávanie bežných položiek

Veľký klient, ktorý berie väčšie objemy zväčša dostáva aj výhodnejšie ceny u dodávateľov, čo má svoju logiku. Aj malé firmy však majú možnosť, ako škrtnúť pár percent z ceny bežných položiek, ako kancelársky papier, kuriérske služby, hygienické potreby či energie. Ak sa pri nákupe týchto vecí dokážete spojiť s inými firmami, dodávatelia tak budú ochotnejší dať vám atraktívnejšiu ponuku.

Zamestnanci pracujúci z domu

Komplikované dochádzanie, starostlivosť o rodinu, alebo obyčajná úspora času, to sú dôvody, pre ktoré si čoraz viac ľudí volí možnosť pracovať z domu aspoň na niekoľko dní do týždňa. Nie v každej profesii je to možné, no najmä pri tvorivých či administratívnych povolaniach firmy túto možnosť dávajú svojim zamestnancom ako benefit. Práca na diaľku však môže znamenať aj možnosť ušetriť peniaze na energiách, či inventári vo firme, nehovoriac o možnosti reorganizovať existujúce priestory či presťahovať sa do niečoho menšieho a lacnejšieho. Možností je veľa, všetko závisí od toho, v akej sfére pôsobíte.

Skontrolujte efektivitu výdavkov na reklamu

Každé rozhodnutie v tomto smere by malo byť podložené dátami, aj keď niektoré sa nezískavajú ľahko, prípadne sa nikdy nedajú získať úplne presne. Na úvod môžete skúsiť zistiť, akým dielom sa vaše marketingové aktivity podieľajú na príjmoch firmy. Samozrejme, čím vyššie percento to bude, tým lepšie. Avšak tento ukazovateľ vám nikdy nepovie celý “príbeh”, keďže nie všetko má okamžitý merateľný efekt. Môžete sa pozrieť na to, koľko vás stojí získanie jedného potenciálneho zákazníka, vzťah medzi výdavkami na reklamu a predajmi či to, koľko návštevníkov a zákazníkov máte z toho-ktorého reklamného kanála. Do reklamy treba investovať značné prostriedky, avšak vždy je tam aj veľa priestoru na to, ako ich využiť lepšie.

Pre každé ušetrené euro vo firme určite nájdete využitie. Či už na bežný chod, alebo na ďalší rast, možností máte neúrekom. Stačí sa iba obzrieť po príležitostiach.

Napredovať v podnikaní s biznis úvermi od Tatra banky? Je to úveriteľné!

Tento článok vám prináša Tatra banka.

Pravidlá pre spoluprácu medzi inzerentmi a redakciou si môžete pozrieť na tomto odkaze.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  1. Dva rekordy na druhý pokus
  2. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  3. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  4. Virtuálne sídlo v Bratislave
  5. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  6. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  9. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  10. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 770
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 993
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 502
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 755
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 400
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 605
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 128
  8. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 353
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 624
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 974

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kde sa vzala treska, vyprážaný syr a omáčka uho

Ako vznikli ikonické pokrmy socializmu.

DOMOV

Šéf Reportérov: Otázky na Kočnera podráždili Fica aj Sulíka

Nebojím sa žalôb, tvrdí šéf Reportérov RTVS Vincent Štofaník.

Komentár Petra Schutza

Na Slovensku príbeh saudského novinára neoslovil ani dušu

Trump ukázal ďalší autoportrét.

SPIŠ KORZÁR

Pytliak zabil medveďa v najprísnejšom stupni ochrany

Prípad vyšetruje polícia.

Neprehliadnite tiež

Kríza v Turecku zasahuje aj nemecký priemysel

Turecké hospodárstvo je oslabené a postihlo to aj dôležitý automobilový sektor.

Štát sa chystá veľkým firmám znížiť ceny elektriny. Domácnosti si, naopak, priplatia

Štát na nižšie ceny pre podniky vyčlenil 40 miliónov eur.

Rýchlostná trať len pre Slovensko nemá veľký význam, tvrdí ministerstvo

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo je v prípade projektu vysokorýchlostnej trate skeptický.

Izrael je podľa USA výborné miesto pre investície do technológií

USA zvýšia svoju účasť na infraštrukturálnych projektoch v Izraeli.

Inštitút pre dopravu kritizuje meškanie pri výstavbe diaľnic

Inštitút má výhrady aj k schváleniu zmien v projekte výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.