Čakanie na kuriéra doma či v práci sa bude postupne stávať minulosťou. Tvrdí to prieskum E-Shopper barometer, ktorý uskutočnila doručovateľská firma DPDgroup. Podľa neho je až pre 95 percent Slovákov dôležité doručenie tovaru na druhý deň a podľa toho sa rozhodujú, v akom e-shope budú nakupovať.
Deväť z desiatich zákazníkov sa skôr rozhodne pre nákup, ak si môže vybrať hodinové okno doručenia a pokročilé notifikácie.
Medzi top piatimi rozhodujúcimi faktormi pri nákupe sa umiestnili aj možnosť flexibilne zmeniť čas či miesto doručenia, sledovanie pohybu zásielky a výber z viacerých možností doručenia.
Rýchlosť nadovšetko
Aj tieto zistenia poukazujú na to, že slovenskí zákazníci sú pri online objednávaní a doručovaní čoraz náročnejší. Podľa odborníkov bude výzvou pre prepravcov najmä doručenie ešte v deň objednania.
To je dôležitý faktor až pre štyri pätiny všetkých účastníkov prieskumu. „Aktuálne najrýchlejšie dodanie vieme zrealizovať do dvoch hodín v rámci Bratislavy,“ tvrdí Peter Pavuk, generálny riaditeľ kuriérskej spoločnosti DPD na Slovensku.
Pri štandardnom doručení dostane adresát zásielku spravidla predpoludním nasledujúceho pracovného dňa. DHL Expres Slovakia štandardne doručuje tovar nasledujúci pracovný deň do konca pracovného času.
Dopoludnia vám doručí tovar za príplatok. Ten