Už popri škole s rôznymi spolužiakmi skúšal robiť biznis ako internetové projekty alebo sprostredkovanie predaja. „Niekoľko z týchto projektov niečo zarobilo, niektoré boli prepadáky. Čo nám však všetky dali, boli nezameniteľné skúsenosti,“ hovorí Viktor Reviliak.
Naučili sa základy medzinárodného obchodu, jeden kolega sa venoval okrem iného aj assemblingu (skladanie súčastí – súčiastok do finálnej podoby – pozn. red.) produktov, študovali crowdfunding.
„To všetko sa zhmotnilo v našom prvom produkte – CulCharge nabíjacom kábliku na kľúče, ktorý sme do sveta vypustili pomocou crowdfundingu na portáli Indiegogo. Nešlo vôbec o prevratný produkt, išlo o redizajn a o ideu ,mať so sebou stále možnosť nabiť si telefón‘. Od tohto sa potom začalo všetko odvíjať a následne do seba zapadať,“ spomína V. Reviliak.
Nápad v lietadle
Od začiatku až do druhej crowdfundingovej kampane s 3-in-1 powerbankou boli len V. Reviliak a Jozef Žemla, spoluzakladateľ firmy. Prvý produkt vyvinuli v kancelárii, druhý produkt, najmenšiu 1 000 mAh powerbanku so zabudovaným nabíjacím káblom na kľúčoch, navrhli v lietadle.
O podnikateľskej súťaži
Mladý inovatívny podnikateľ 2018 je národná súťaž mladých podnikateľov, ktorí vedú firmu s rastovým potenciálom. Súťaž má podporiť a oceniť predovšetkým živnostníkov a majiteľov malých alebo stredných firiem.
Má podporiť na jednej strane chuť mladých ľudí do podnikania na Slovensku, ako aj kreativitu, uplatňovanie inovatívnych prístupov, technológií na druhej strane.
Mladý inovatívny podnikateľ je súčasťou celosvetovej súťaže Creative Young Entrepreneur Award.
V aktuálnom ročníku môže titul Mladý inovatívny podnikateľ 2018 získať firma, ktorú vedie človek vo veku od 18 do 40 rokov.
Porota odmení piatich finalistov súťaže. Špeciálnym ocenením bude Cena Profitu za najinšpiratívnejší príbeh mladého podnikateľa, Uzávierka prihlášok je 27. mája 2018. Viac informácií nájdete na www.invencia.sk.
„Po dvoch rokoch sa k nám pripojil nadaný dizajnér Robo. Komplexne rieši grafický dizajn a zhmotňuje naše predstavy do reálnej podoby. Je s nami ešte kolega Andrej, ktorý má na starosti Čínu, teda dodávateľov, ďalej logistiku a operácie,“ uvádza Viktor.
Od uvedenia prvého produktu onedlho ubehne päť rokov a za ten čas majú v portfóliu 37 produktov. Tento rok majú v pláne sa radikálnejšie rozrásť.
„Máme tri hlavné produktové línie.