Zamestnanci závodu Volkswagenu v Martine nedostali príspevky, odbory zvažujú žalobu

Ide o problém s nevyplácaním príspevku na dopravu a ubytovanie.

Volkswagen sa chystá na nových modelov.(Zdroj: ARCHÍV SME/Tibor Somogyi)

BRATISLAVA. Vedenie spoločnosti Volkswagen Slovakia (VW SK) porušuje záväzok vplývajúci z platnej kolektívnej zmluvy, a to nevyplácaním príspevku na dopravu a ubytovanie zamestnancom v martinskom závode, ktorý nadobudol platnosť a účinnosť od 1. januára 2018.

Píše sa v stanovisku, ktoré v piatok poskytla Jolana Julkeová, podpredsedníčka Moderných odborov Volkswagen (MOV).

Podľa stanoviska ak vedenie nepristúpi k naplneniu záväzku voči zamestnancom Volkswagenu a nedoplatí martinským zamestnancom dlžnú sumu, Moderné odbory Volkswagen, ako väčšinová odborová organizácia zastupujúca všetkých zamestnancov Volkswagen Slovakia, pristúpi k podaniu žaloby voči vedeniu spoločnosti v zmysle platnej legislatívy.

Článok pokračuje pod video reklamou

Bratislava a Stupava príspevky vypláca

Moderné odbory Volkswagen, ako väčšinová odborová organizácia zastupujúca všetkých zamestnancov Volkswagen Slovakia, pristúpi k podaniu žaloby voči vedeniu spoločnosti v zmysle platnej legislatívy.

"Považujeme za diskriminačné, že zamestnávateľ vypláca kompenzačný príspevok na dopravu a ubytovanie zamestnancom prevádzok v Stupave a Bratislave, okrem zamestnancov martinského závodu. Nárok vyplývajúci z platnej kolektívnej zmluvy platí pre všetkých zamestnancov Volkswagenu rovnako, bez ohľadu na miesto výkonu práce zamestnancov spoločnosti. Toto konanie zamestnávateľa nielen hrubo porušuje záväzky z kolektívnej zmluvy, ale vytvára tým diskriminačné a jednoznačne neakceptovateľné rozdiely medzi zamestnancami Volkswagenu," tvrdí Julkeová.

Dlhodobé ignorovanie

Napriek neustálym výzvam na splnenie záväzku voči martinským kolegom, ktorému sa zamestnávateľ sám zaviazal v kolektívnom vyjednávaní, vedenie spoločnosti žiadosti odborovej organizácie dlhodobo ignorovalo a nebolo ochotné určiť žiaden termín pre uskutočnenie rokovania, nehovoriac o snahe vyriešiť vzniknutú situáciu.

Prečítajte si tiež: Novým šéfom koncernu Volkswagen sa stal Herbert Diess

Moderné odbory Volkswagen požiadali Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR o určenie sprostredkovateľa v predmetnej veci.

Vedenie spoločnosti však zmarilo aj túto možnosť dohodnutia sa na riešení situácie a to tak, že poskytlo nepravdivé informácie sprostredkovateľovi o tom, že tento príspevok martinským kolegom vyplácajú, ale v inej výške.

Až po poslednej výzve MOV na vyplácanie tohto príspevku predtým, než podá žalobu na príslušný súd, navrhlo vedenie VW SK termín rokovania až na 13. mája. MOV tento termín zamietli a to z dôvodu, že zamestnávateľ dal návrh na krátenie tohto príspevku pre martinských zamestnancov.

Volkswagen upozorňuje na nadštandardné platy

Volkswagen Slovakia si váži prácu odborových organizácií a považuje ich za svojich partnerov. Preto je aj k tejto téme pripravený rokovať v snahe prijať čo najlepšie riešenie s ohľadom na zachovanie dlhodobej perspektívy spoločnosti i pracovných miest pre našich spolupracovníkov.

Píše sa v stanovisku vedenia VW SK, ktoré sprostredkoval hovorca Michal Ambrovič.

Ako uviedol, Volkswagen Slovakia vypláca všetkým svojim spolupracovníkom priemernú mesačnú mzdu vo výške 1854 eur, čo takmer dvojnásobok priemerného platu na Slovensku. Od 1. januára 2018 došlo k zvýšeniu tarifných miezd o 4,7 percenta, od novembra je pripravené ďalšie zvýšenie miezd o 4,1 percenta.

Okrem tarifných miezd vypláca spoločnosť 13. a 14. plat a poskytuje množstvo ďalších finančných i nefinančných benefitov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  9. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  10. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  1. Dva rekordy na druhý pokus
  2. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  3. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  4. Virtuálne sídlo v Bratislave
  5. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  6. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  9. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  10. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 770
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 993
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 502
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 755
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 400
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 605
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 128
  8. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 353
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 624
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 974

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kde sa vzala treska, vyprážaný syr a omáčka uho

Ako vznikli ikonické pokrmy socializmu.

DOMOV

Šéf Reportérov: Otázky na Kočnera podráždili Fica aj Sulíka

Nebojím sa žalôb, tvrdí šéf Reportérov RTVS Vincent Štofaník.

Komentár Petra Schutza

Na Slovensku príbeh saudského novinára neoslovil ani dušu

Trump ukázal ďalší autoportrét.

SPIŠ KORZÁR

Pytliak zabil medveďa v najprísnejšom stupni ochrany

Prípad vyšetruje polícia.

Neprehliadnite tiež

Kríza v Turecku zasahuje aj nemecký priemysel

Turecké hospodárstvo je oslabené a postihlo to aj dôležitý automobilový sektor.

Štát sa chystá veľkým firmám znížiť ceny elektriny. Domácnosti si, naopak, priplatia

Štát na nižšie ceny pre podniky vyčlenil 40 miliónov eur.

Rýchlostná trať len pre Slovensko nemá veľký význam, tvrdí ministerstvo

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo je v prípade projektu vysokorýchlostnej trate skeptický.

Izrael je podľa USA výborné miesto pre investície do technológií

USA zvýšia svoju účasť na infraštrukturálnych projektoch v Izraeli.

Inštitút pre dopravu kritizuje meškanie pri výstavbe diaľnic

Inštitút má výhrady aj k schváleniu zmien v projekte výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.