BRATISLAVA. K 31. marcu 2018 evidoval Orange 2,809 milióna aktívnych zákazníkov mobilných služieb a 194.000 zákazníkov fixných služieb, vrátane 67.000 zákazníkov digitálnej TV.
Počet zákazníkov mobilných dátových služieb sa zvýšil na 1,39 milióna a počet zákazníkov pevného internetu, či už prostredníctvom FTTH, DSL alebo 4G siete narástol o 10 percent na 179.000.
Nárast prenosu dát
Ešte rýchlejším tempom ako počet zákazníkov mobilných dátových služieb rástla v 1. kvartáli 2018 mobilná dátová prevádzka.
V porovnaní s rovnakým obdobím roku 2017 preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti o 12 percent viac dát, pričom už 65 percent dát z celkového objemu 5,3 milióna GB bolo prenesených v 4G sieti. Tá je aktuálne dostupná pre 90,3 percent populácie Slovenska.
Orange popri rozširovaní 4G siete intenzívne buduje aj svoju optickú sieť. Tú počas prvých 3 mesiacov tohto roku rozšíril do viac než 12.600 nových domácností a aktuálne ju môžu využívať zákazníci v 36 mestách.
Nárast zisku
Výnosy spoločnosti Orange Slovensko k 31.3.2018 dosiahli 137,4 milióna eur, čo predstavuje medziročný nárast 2,6 percenta. Takmer 22 percent z výnosov za mobilné služby tvorili výnosy z mobilných dátových služieb, ktoré dosiahli hodnotu 21,6 milióna eur.
Stále významnejšiu časť výnosov tvoria výnosy z fixných služieb. Na celkových výnosoch tvoria 5,6 percenta a medziročne sa zvýšili o takmer 20 percent na 7,7 milióna eur.
O2 v úvodnom kvartáli aktuálneho roka zvýšilo výnosy, zisk EBITDA, počet zákazníkov aj pokrytie 4G LTE siete. Počet zákazníkov v 1. štvrťroku dosiahol vyše 1,94 milióna. Výnosy medziročne stúpli o 8,4 percent na vyše 69 miliónov eur.
Výrazne rástli najmä výnosy z dátovej prevádzky, a to o takmer 13 percent. Zisk pred úrokmi a zdanením (EBITDA) medziročne stúpol o približne 16 percent na takmer 25 miliónov eur.
Počet zákazníkov sa oproti porovnateľnému obdobiu vlaňajška zvýšil o 2,8 percenta na 1,944 milióna. Najvýraznejšie rástol počet zákazníkov platiacich na základe faktúry, ktorých podiel na celkovej zákazníckej báze vzrástol na takmer 60 percent.
Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) dosiahol v 1. štvrťroku 2018 u zákazníkov platiacich na základe faktúry 12,9 eura a u zákazníkov s predplatenou kartou 4,7 eura.
V prvom kvartáli O2 opäť zvýšilo dostupnosť 4G signálu, keď k 16. marcu pokrývalo vlastnou 4G LTE sieťou už 93,56 percent obyvateľov. Od septembra minulého roka, kedy O2 ohlásilo 90,6-percentné pokrytie, pribudol 4G signál do ďalších vyše 300 lokalít.
Informovali hovorcovia oboch spoločností.