SME

Očakávané príjmy z elektronického mýta sa nenaplnili aj kvôli dopravcom

Niektoré z plánovaných výnosov z mýta sa podľa ministerstva dopravy a výstavby neuskutočnili práve po spoločnej dohode.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME/Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Očakávané príjmy z elektronického výberu mýta sa podľa ministerstva dopravy a výstavby nenaplnili preto, lebo rezort vypočul požiadavky cestných dopravcov.

Niektoré z plánovaných výnosov z mýta sa neuskutočnili práve po spoločnej dohode, informoval o tom vo štvrtok generálny riaditeľ sekcie cestnej dopravy a pozemných komunikácií na ministerstve dopravy a výstavby Peter Varga.

"Toto je presne ukážka toho, že vieme rokovať, vieme sa stretnúť a hľadať kompromisy. Niektoré príjmy sa nezrealizovali, iné sa zrealizovali v inej forme," uviedol Varga na medzinárodnej konferencii Doprava 2018.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Máme žiaľ aj príklady, kde sme sa dohodli a efektivita sa nedostavila. Istá skupina dopravcov si vyrokovala možnosť, aby sa mýto dalo dobíjať priamo na účet. Dodnes to využilo len pár desiatok dopravcov," upozornil Varga.

Konferenciu zorganizovalo HNevents - vydavateľstvo MAFRA Slovakia, a. s., spolu so Združením cestných dopravcov SR ČESMAD Slovakia a Zväzom autobusovej dopravy.

Zmena v súvislosti s mýtom podľa sekčného šéfa v rezorte dopravy štát aj niečo stála a efekt sa zatiaľ nedostavil.

Prečítajte si tiež: Výber mýta v prvom štvrťroku 2018 medziročne vzrástol Čítajte 

"Vždy budeme posudzovať každú zmenu, ktorú robíme, aj s ohľadom na dopad na štátny rozpočet, na náklady autodopravcov, ale aj na to, ako celý systém funguje. Nehľadíme len na to, aby sme tabuľkovo vykázali najvyšší možný výnos, vždy sa snažíme, aby ten systém bol vybalansovaný a fungoval rovnako dobre pre všetkých," poznamenal Varga.

SkryťVypnúť reklamu

Ocenil pritom ČESMAD Slovakia za racionálny prístup k veci.

Ministerstvo dopravy sa bude musieť rozhodnúť o ďalšom fungovaní mýtneho systému po ukončení účinnosti zmluvy Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS) s mýtnou spoločnosťou SkyToll o prevádzke elektronického výberu mýta.

"Zároveň sa dejú zmeny na úrovni Európskej komisie. V pripomienkovaní sú smernice, ktoré do istej miery menia spôsob spoplatnenia nadradenej infraštruktúry. Hovoríme o zavedení mýta pre osobné autá, o ukončení diaľničných nálepiek výhľadovo okolo roku 2027," uviedol Varga.

Pripravovaná zmena bude podľa neho pravdepodobne pomerne výrazná.

"Nebránime sa inováciám a novým prístupom. Dôležité je, aby to nakoniec prinieslo výsledok, ktorý si od toho sľubujeme," vyhlásil Varga.

SkryťVypnúť reklamu

Pokiaľ nie je jasne povedané, ako to má fungovať, aký to má mať prínos, SR bude podľa neho uprednostňovať skôr konzervatívny prístup podľa hesla "dvakrát meraj a raz rež!"

Varga v súvislosti s balíkom mobility Európskej komisie pre dopravcov povedal, že je lepšie mať nejakú dohodu než žiadnu.

"Pravdepodobne žiadna dohoda by znamenala jeden z najhorších scenárov pre dopravcov. Veľmi sa snažíme, aby sme dospeli k dohode v tzv. lex specialis, ktorý by mal upravovať pravidlá podnikania v doprave. Snažíme sa byť racionálni, nezastávame žiadne extrémne pozície," dodal Varga s tým, že niektoré štáty zastávajú pozície, z ktorých sa ťažko hľadá kompromis.

Nové pravidlá by podľa neho mali byť uplatniteľné a mali by fungovať férovo.

SkryťVypnúť reklamu

"Nechceme mať Európu rozdelenú na západ a východ. Vieme, že to tak geograficky je, ale malo by to byť inak. Tento politický rozmer tejto záležitosti je, myslím, aj pre samotnú Európsku komisiu veľmi nepríjemný," dodal Varga.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (29. 3. 2024)
USD 1.081
AUD 1.661
CZK 25.305
JPY 163.450
CAD 1.467
GBP 0.855
HUF 395.260
PLN 4.312
CHF 0.977
SEK 11.525

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 909
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 405
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 906
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 253
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 071
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 831
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 787
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 075
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 434
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 883
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 449
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 365
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 261
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 075
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 434
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 883
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 449
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 365
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 261
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu