BRATISLAVA. Ak sa chce firma rozlúčiť so zamestnancom, má štyri možnosti, ako to môže urobiť – dohodou, výpoveďou, skončením v skúšobnej lehote alebo okamžitým skončením pracovného pomeru.
Zamestnávateľ však na ukončenie pracovného pomeru, na rozdiel od zamestnanca, musí mať dôvod.
Pri výpovediach, ktoré dávajú firmy svojim zamestnancom, dochádza k mnohým omylom. Ktoré sú najčastejšie?
Omyl 1: Už ani nechoď
Zamestnancom sa nepohodlie v práci nepáči. Často riešia zlé pracovné podmienky ČítajteAj keby bol šéf firmy akokoľvek nahnevaný, dokonca pred stovkou svedkov by vám vykrikoval, aby ste sa viac vo firme neukazovali, platí, že výpoveď musí byť na papieri. Takisto nestačí poslať esemesku či e-mail. Ak výpoveď nie je v písomnej podobe a riadne doručená, neplatí.
Výpoveď sa doručuje zamestnancovi osobne na pracovisku, v jeho byte, kdekoľvek bude zastihnutý alebo poštou ako doporučená zásielka s doručenkou a poznámkou "do vlastných rúk".
Omyl 2: Nesúhlasím, nepodpíšem
Zamestnanci sa často domnievajú, že svojím podpisom na výpovedi s ňou vyjadrujú súhlas. Nie je to právne tak.