Analytik: Súčasný spôsob evidencie áut je symbolom byrokracie

Analytik MARTIN VLACHYNSKÝ vidí v oblasti evidencie vozidiel veľký priestor na zlepšenie.

Analytik Iness Martin Vlachynský.(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

Ministerstvo hospodárstva predstavilo vlani začiatkom mája balík opatrení, ktoré majú podnikateľom uľahčiť podnikanie. Jedným z opatrení bolo aj fixovanie tabuľky s evidenčným číslom na vozidlo, čo znamená, že EČV by sa počas celej životnosti vozidla nemenilo. Medzičasom ministerstvo vnútra, pod ktoré evidencia vozidiel spadá, navrhované zmeny zmiernilo. O tom, prečo by evidencia vozidiel mala prejsť reformou a ako by mohol štát ušetriť nemalé peniaze, hovorí analytik INESS MARTIN VLACHYNSKÝ.

Článok pokračuje pod video reklamou

V nadväznosti na plány ministerstva hospodárstva ste navrhli niekoľko zmien, ktoré by viedli k reforme systému evidencie vozidiel. Prečo ste sa začali touto témou zaoberať?

Prečítajte si tiež: Vnútro zrušilo Žigov návrh jednej tabuľky na auto

„V celej byrokratickej mašinérii ide o pekný príklad toho, ako relatívne jednoduchá vec zasahuje do života všetkých. Niekoľkokrát za svoj život musí vodič registrovať alebo odhlásiť vozidlo. Je to časovo náročné a robí sa to veľmi zastaraným spôsobom. Každý z nás zažil momenty, keď hodiny stál v rade na dopravnom inšpektoráte, aby vymenil jeden plechový kus za druhý. Je to akýsi symbol byrokracie a je tu veľa priestoru na zlepšenie.“

Prináša ľuďom súčasný systém evidencie, keď sa evidenčné tabuľky menia podľa okresu, nejaké benefity?

„Systém pochádza z minulosti, keď nebola evidencia elektronizovaná a umožňovala rozdeliť v rámci krajiny agendu, lokalizovať vozidlá a podobne. Naprieč Európou je prítomný trend oddeľovania evidenčných čísiel od geografickej lokality, EČV putujú s automobilom. Ani rodné číslo sa nemení podľa toho, kam sa človek presťahuje.“

Prečo je vôbec dôležité, aby sa dalo identifikovať, z akého je vozidlo okresu?

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5BX8 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5BX8 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  3. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  4. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  5. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  6. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  7. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  8. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  9. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  2. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  3. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  4. Dva rekordy na druhý pokus
  5. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  6. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  7. Virtuálne sídlo v Bratislave
  8. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  9. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  10. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 825
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 994
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 220
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 756
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 436
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 605
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 258
  8. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 302
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 672
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 976

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zsuzsová bola aj pri podpisovej akcii, ktorá mohla pomôcť Kočnerovi vstúpiť do politiky

Vstup do politiky ohlásil kontroverzný podnikateľ vlani v lete. O mesiac neskôr začal jeho kamarát Tóth zbierať podpisy pre svoju stranu.

Dobré ráno

Dobré ráno: Zúri v Smere občianska vojna?

Hovorí sa o napätí medzi premiérom a šéfom strany Smer.

Zdenko Krajčír

Dôchodkový strop je nezmysel. Existuje aj rozumné riešenie

Súčasný návrh je v rozpore s dlhodobou udržateľnosťou verejných financií.

ŠPORT

Messi si zlomil ruku. Ovplyvnil tým najslávnejšie derby

Futbalisti Real Madrid nevyhrali už päť zápasov.

Neprehliadnite tiež

Kríza v Turecku zasahuje aj nemecký priemysel

Turecké hospodárstvo je oslabené a postihlo to aj dôležitý automobilový sektor.

Veľké firmy by mohli za elektrinu platiť menej, domácnosti si priplatia

Štát na nižšie ceny pre podniky vyčlenil 40 miliónov eur.

Rýchlostná trať len pre Slovensko nemá veľký význam, tvrdí ministerstvo

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo je v prípade projektu vysokorýchlostnej trate skeptický.

Izrael je podľa USA výborné miesto pre investície do technológií

USA zvýšia svoju účasť na infraštrukturálnych projektoch v Izraeli.

Inštitút pre dopravu kritizuje meškanie pri výstavbe diaľnic

Inštitút má výhrady aj k schváleniu zmien v projekte výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.