Aj Facebook sa pripravuje na GDPR. S cielenou reklamou však neskončí

Najväčšia sociálna sieť na svete rozposiela európskym užívateľom správy, v ktorých sa pýta na zobrazovanie reklamy.

Ilustračná fotografia.(Zdroj: SITA/AP)

NEW YORK. Facebook sa začal pýtať svojich užívateľov, či môže v ich fotografiách a videách používať technológiu pre rozpoznávanie tváre, či chcú aj naďalej zdieľať informácie zo svojich profilov alebo si želajú, aby sa im zobrazovali reklamy zacielené na ich záujmy.

Spoločnosť tak reaguje na nové pravidlá ochrany osobných údajov (GDPR) v Európskej únii, ktoré nadobudnú platnosť 25. mája.

Úplné vyradenie cieleného marketingu však vraj nebude možné.

"Nežiadame o nové práva zhromažďovať, využívať alebo zdieľať vaše dáta na Facebooku a naďalej sa zaväzujeme nepredávať informácie o vás inzerentom ani iným partnerom," uviedol Facebook vo svojom blogu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Cielený marketing zostáva

Prečítajte si tiež: O čom je najväčšia kauza Facebooku. Otázky a odpovede

Avšak zástupca riaditeľa pre bezpečnosť Facebooku Rob Sherman podľa agentúry Reuters vyhlásil, že aj keď spoločnosť bude európskeho užívateľa žiadať o povolenie spôsobov užívania ich dát, úplne vyškrtnúť cielený marketing možné nebude.

"Facebook je služba podporovaná reklamou, užívatelia budú môcť trochu obmedziť údaje, ktoré inzerenti používajú, ale všetky reklamy na Facebooku sú do istej miery cielené a to isté platí pre offline reklamu," povedal Sherman a dodal, že ľudia si taktiež môžu vybrať nemať účet na Facebooku.

Kontroverzný krok

Vzhľadom k súčasnému škandálu okolo prístupu poradenskej spoločnosti Cambridge Analytica k dátam Facebooku je tento krok sociálnej siete trochu kontroverzný, píše server BBC.

Prečítajte si tiež: Ako používať Facebook tak, aby vám nerobil zle

"Biometrická identifikácia a sledovanie miliardy fotografií na platforme prehlbuje užívateľské riziká," uviedol Silkie Carlo, riaditeľ britskej skupiny občianskych slobôd Big Brother Watch.

Facebook má podľa neho teraz povinnosť preukázať, že sa naučil rešpektovať zákon, nie dokázať, že môže dostať svoje schopnosti kontroly na novú úroveň.

Facebook v súčasnosti začína žiadať o súhlas používateľov z Európskej únie, postupne sa potom obráti na používateľov na celom svete.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 954
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 240
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 686
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 031
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 839
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 352
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 099
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 515
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 786
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 680

Téma: GDPR - zákon o ochrane osobných údajov


Článok je zaradený aj do ďalších tém Facebook, Sociálne siete

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

ŠPORT

Sagan skončil v štrnástej etape štvrtý, po skvelom závere vyhral Fraile

Opäť zvýšil náskok v bodovacej súťaži.

Stĺpček Osmelené

Od mladosti mám problém s alkoholom a neviem si pomôcť

Som abstinent, aj keď nemusím.

Neprehliadnite tiež

Podnik v Madride ponúka priestory na poludňajšiu siestu

Odpočinok v čase siesty láka čoraz viac zamestnancov, študentov aj turistov v Španielsku.

Rakúski hydinári zápasia s cenovým dumpingom zo zahraničia

V Rakúsku sa počet spracovateľských podnikov v priebehu 15 rokov znížil na polovicu.

Česko zažíva karavanový rozmach, dopyt rastie

Česi si čoraz viac volia dovolenku na domácom trhu namiesto zahraničnej.

Hirošima straší v Ružinov už vyše desaťročie

Z projektu Yosaria Plaza zostal len železobetónový skelet.

Nové Mesto má koncepciu rozvoja cyklistickej dopravy

Mestská časť si zadefinovala strategický materiál.