Modré džínsy slávia návrat na trh, ktorému vládli legíny

Najväčšie americké módne značky vkladajú tento rok nádeje do návratu modrých džínsov.

(Zdroj: Pixabay.com)

NEW YORK. Od Ralpha Laurena po Calvina Kleina, najväčšie americké módne značky vkladajú tento rok svoje nádeje do návratu modrých džínsov.

Celý módny priemysel stavil tento rok všetky karty na oživenie popularity denimu, ktorý by mal byť hlavným motorom rastu predaja.

Škála ich produktov z tohto materiálu je skutočne široká - od klasických džínsov až po džínsy so zníženým pásom.

"Džínsový" priemysel je rovnako "otrhaný" ako roztrhané denimové nohavice. V uplynulých rokoch džínsy zápasili o svoje miesto v šatníkoch s pohodlnejšími oblečením, ako sú legíny či široké jogové nohavice. Podľa amerických štatistík vlani dovoz elastických legín prekonal import džínsov do USA.

Článok pokračuje pod video reklamou

Späť na výslní

Situáciu ešte zhoršil fakt, že vzhľad džínsov v uplynulom desaťročí prevažne stagnoval, čo zákazníkov neinšpirovalo, aby si kúpili nové. Samozrejme objavili sa určité "mikro-trendy", ale už vyše 10 rokov trhu dominujú úzke "skinny" džínsy.

Legendárny výrobca denimových nohavíc Levi Strauss sa niekoľko rokov snažil vyhnúť tlaku úzkych elastických džínsov, a zdá sa, že sa objavili prvé náznaky blížiacej sa zmeny. Výrobcovia džínsov zaznamenali v roku 2017 nárast tržieb o 8 %, najsilnejší od roku 2011, a to vďaka výraznej "renovácii" dámskych džínsov.

A medzitým aj luxusné značky pridali pomocnú ruku pri návrate džínsov na módne výslnie. Značka Off White vzbudila veľký záujem prepracovaným strihom svojich bledých džínsov, rovnako ako tzv. patchwork štýl od Vetements.

Výrobcovia džínsov sa snažia vyvinúť čoraz viac "technologický" denim, aby získali zákazníkov, ktorí požadujú väčšiu elasticitu a lepšie odvádzanie vlhkosti. Integrujú preto do látky vlákna, ako sú elastan a lyocel.

Džíny sú opäť v móde

Spoločnosť PVH Corp, ktorá vlastní značky Tommy Hilfiger a Calvin Klein, zaznamenala "neuveriteľné zlepšenie" v odbyte džínsov na celom svete, uviedol generálny riaditeľ Emanuel Chirico.

Pripísal to oživeniu popularity štýlu z 90. rokov minulého storočia a tiež marketingu, do ktorého PVH mohutne investovala.

V januári spoločnosť nasadila "väčšinu kardashianovského klanu", konkrétne Kim, Khloe, Kourtney, Kendall a Kylie Kardashianové do celosvetovej reklamnej kampane na džínsy a spodnú bielizeň značky Calvin Klein.

"Je zrejmé, že limitované džínsové produkty, na ktoré sme sa sústredili, nám prinášajú zisky," povedal Chirico o predajoch džínsov Calvin Klein.

Aj značka Ralph Lauren, ktorá sa snaží získať späť predchádzajúcu prestíž, stavila na denim. Produkty z denimu sa podieľajú len 2 až 3 % na jej celkových tržbách, a chcela by tento podiel zvýšiť na 8 %.

Masovo vyrábané značky džínsov sa tiež vezú na novej vlne záujmu. Spoločnosť American Eagle Outfitters zaznamenala rekordný objem predaja na jeseň minulého roka.

Láka mladých na ponuku širokej palety farieb a strihov, od spratých bledých farieb po tmavú indigovú a od úzkych, tzv. jegginsov, po široké a pohodlné džínsy "pre mamy".

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 18 137
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 321
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 365
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 283
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 7 676
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 6 737
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 5 137
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 907
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 741
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 324