Modré džínsy slávia návrat na trh, ktorému vládli legíny

Najväčšie americké módne značky vkladajú tento rok nádeje do návratu modrých džínsov.

(Zdroj: Pixabay.com)

NEW YORK. Od Ralpha Laurena po Calvina Kleina, najväčšie americké módne značky vkladajú tento rok svoje nádeje do návratu modrých džínsov.

Celý módny priemysel stavil tento rok všetky karty na oživenie popularity denimu, ktorý by mal byť hlavným motorom rastu predaja.

Škála ich produktov z tohto materiálu je skutočne široká - od klasických džínsov až po džínsy so zníženým pásom.

"Džínsový" priemysel je rovnako "otrhaný" ako roztrhané denimové nohavice. V uplynulých rokoch džínsy zápasili o svoje miesto v šatníkoch s pohodlnejšími oblečením, ako sú legíny či široké jogové nohavice. Podľa amerických štatistík vlani dovoz elastických legín prekonal import džínsov do USA.

Späť na výslní

Situáciu ešte zhoršil fakt, že vzhľad džínsov v uplynulom desaťročí prevažne stagnoval, čo zákazníkov neinšpirovalo, aby si kúpili nové. Samozrejme objavili sa určité "mikro-trendy", ale už vyše 10 rokov trhu dominujú úzke "skinny" džínsy.

Legendárny výrobca denimových nohavíc Levi Strauss sa niekoľko rokov snažil vyhnúť tlaku úzkych elastických džínsov, a zdá sa, že sa objavili prvé náznaky blížiacej sa zmeny. Výrobcovia džínsov zaznamenali v roku 2017 nárast tržieb o 8 %, najsilnejší od roku 2011, a to vďaka výraznej "renovácii" dámskych džínsov.

A medzitým aj luxusné značky pridali pomocnú ruku pri návrate džínsov na módne výslnie. Značka Off White vzbudila veľký záujem prepracovaným strihom svojich bledých džínsov, rovnako ako tzv. patchwork štýl od Vetements.

Výrobcovia džínsov sa snažia vyvinúť čoraz viac "technologický" denim, aby získali zákazníkov, ktorí požadujú väčšiu elasticitu a lepšie odvádzanie vlhkosti. Integrujú preto do látky vlákna, ako sú elastan a lyocel.

Džíny sú opäť v móde

Spoločnosť PVH Corp, ktorá vlastní značky Tommy Hilfiger a Calvin Klein, zaznamenala "neuveriteľné zlepšenie" v odbyte džínsov na celom svete, uviedol generálny riaditeľ Emanuel Chirico.

Pripísal to oživeniu popularity štýlu z 90. rokov minulého storočia a tiež marketingu, do ktorého PVH mohutne investovala.

V januári spoločnosť nasadila "väčšinu kardashianovského klanu", konkrétne Kim, Khloe, Kourtney, Kendall a Kylie Kardashianové do celosvetovej reklamnej kampane na džínsy a spodnú bielizeň značky Calvin Klein.

"Je zrejmé, že limitované džínsové produkty, na ktoré sme sa sústredili, nám prinášajú zisky," povedal Chirico o predajoch džínsov Calvin Klein.

Aj značka Ralph Lauren, ktorá sa snaží získať späť predchádzajúcu prestíž, stavila na denim. Produkty z denimu sa podieľajú len 2 až 3 % na jej celkových tržbách, a chcela by tento podiel zvýšiť na 8 %.

Masovo vyrábané značky džínsov sa tiež vezú na novej vlne záujmu. Spoločnosť American Eagle Outfitters zaznamenala rekordný objem predaja na jeseň minulého roka.

Láka mladých na ponuku širokej palety farieb a strihov, od spratých bledých farieb po tmavú indigovú a od úzkych, tzv. jegginsov, po široké a pohodlné džínsy "pre mamy".

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  2. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  3. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  4. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  7. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  2. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  3. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  4. Autokamery Mio a navigace teď s 3letou záruční dobou
  5. Move in immediately, if you feel like it
  6. Predaj poistenia motorových vozidiel cez web rastie a bude rásť
  7. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  1. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 20 895
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 14 926
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 288
  4. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 7 990
  5. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 848
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 7 176
  7. Liek na obezitu v reklamách nenájdete 6 710
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 829
  9. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 700
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 5 473

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kľúčová postava Gorily reportérom SME: Nemôžete sa pýtať

Malchárek je v jednej z akcioviek s finančníkom Siekelom, ktorý je považovaný za sponzora SNS.

SVET

Na trhoch v Štrasburgu zahynuli štyria ľudia, strelec uniká

Prokuratúra vyšetruje streľbu ako teroristický čin.

Dobré ráno

Dobré ráno: V Británii je chaos, brexit sa zasekol

Ako vládni poslanci prestali odporovať vládu.

Neprehliadnite tiež

Produkcia ropy v Spojených štátoch by mala budúci rok vzrásť

Produkcia ropy v USA by mala na budúci rok dosiahnuť v priemere 12,06 milióna barelov denne.

Rím tvrdí, že Brusel by mal znepokojovať aj rozpočet Francúzska

Macron navrhol opatrenia na posilnenie kúpyschopnosti obyvateľov s nižšími príjmami.

Hammond odmieta oslabovať rozsah finančných regulácií po brexite

Britský minister financií verí, že Británia si udrží pozíciu popredného svetového finančného centra.

Goodyear končí výrobu vo Venezuele, ako odstupné budú aj pneumatiky

Odchod firmy je dôsledkom veľkej ekonomickej krízy v krajine.