Modré džínsy slávia návrat na trh, ktorému vládli legíny

Najväčšie americké módne značky vkladajú tento rok nádeje do návratu modrých džínsov.

(Zdroj: Pixabay.com)

NEW YORK. Od Ralpha Laurena po Calvina Kleina, najväčšie americké módne značky vkladajú tento rok svoje nádeje do návratu modrých džínsov.

Celý módny priemysel stavil tento rok všetky karty na oživenie popularity denimu, ktorý by mal byť hlavným motorom rastu predaja.

Škála ich produktov z tohto materiálu je skutočne široká - od klasických džínsov až po džínsy so zníženým pásom.

"Džínsový" priemysel je rovnako "otrhaný" ako roztrhané denimové nohavice. V uplynulých rokoch džínsy zápasili o svoje miesto v šatníkoch s pohodlnejšími oblečením, ako sú legíny či široké jogové nohavice. Podľa amerických štatistík vlani dovoz elastických legín prekonal import džínsov do USA.

Článok pokračuje pod video reklamou

Späť na výslní

Situáciu ešte zhoršil fakt, že vzhľad džínsov v uplynulom desaťročí prevažne stagnoval, čo zákazníkov neinšpirovalo, aby si kúpili nové. Samozrejme objavili sa určité "mikro-trendy", ale už vyše 10 rokov trhu dominujú úzke "skinny" džínsy.

Legendárny výrobca denimových nohavíc Levi Strauss sa niekoľko rokov snažil vyhnúť tlaku úzkych elastických džínsov, a zdá sa, že sa objavili prvé náznaky blížiacej sa zmeny. Výrobcovia džínsov zaznamenali v roku 2017 nárast tržieb o 8 %, najsilnejší od roku 2011, a to vďaka výraznej "renovácii" dámskych džínsov.

A medzitým aj luxusné značky pridali pomocnú ruku pri návrate džínsov na módne výslnie. Značka Off White vzbudila veľký záujem prepracovaným strihom svojich bledých džínsov, rovnako ako tzv. patchwork štýl od Vetements.

Výrobcovia džínsov sa snažia vyvinúť čoraz viac "technologický" denim, aby získali zákazníkov, ktorí požadujú väčšiu elasticitu a lepšie odvádzanie vlhkosti. Integrujú preto do látky vlákna, ako sú elastan a lyocel.

Džíny sú opäť v móde

Spoločnosť PVH Corp, ktorá vlastní značky Tommy Hilfiger a Calvin Klein, zaznamenala "neuveriteľné zlepšenie" v odbyte džínsov na celom svete, uviedol generálny riaditeľ Emanuel Chirico.

Pripísal to oživeniu popularity štýlu z 90. rokov minulého storočia a tiež marketingu, do ktorého PVH mohutne investovala.

V januári spoločnosť nasadila "väčšinu kardashianovského klanu", konkrétne Kim, Khloe, Kourtney, Kendall a Kylie Kardashianové do celosvetovej reklamnej kampane na džínsy a spodnú bielizeň značky Calvin Klein.

"Je zrejmé, že limitované džínsové produkty, na ktoré sme sa sústredili, nám prinášajú zisky," povedal Chirico o predajoch džínsov Calvin Klein.

Aj značka Ralph Lauren, ktorá sa snaží získať späť predchádzajúcu prestíž, stavila na denim. Produkty z denimu sa podieľajú len 2 až 3 % na jej celkových tržbách, a chcela by tento podiel zvýšiť na 8 %.

Masovo vyrábané značky džínsov sa tiež vezú na novej vlne záujmu. Spoločnosť American Eagle Outfitters zaznamenala rekordný objem predaja na jeseň minulého roka.

Láka mladých na ponuku širokej palety farieb a strihov, od spratých bledých farieb po tmavú indigovú a od úzkych, tzv. jegginsov, po široké a pohodlné džínsy "pre mamy".

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  2. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  3. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  4. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 14 529
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 249
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 892
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 488
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 549
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 5 006
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 408
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 914
  9. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 3 631
  10. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy 2 703

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Je Rybanič whistleblower? Odborníci sa nezhodli

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Rozprávať nestačí, Fico potrebuje niečo vyhrať

Na jeho minulosť volič tak ľahko nezabudne.

SVET

Zomrel český herec Milan Šimáček, známy z Čiernych barónov

Príčinou bola zrejme rakovina pečene.

Neprehliadnite tiež

Svetový deň turistického ruchu je tematicky zameraný na digitálnu transformáciu

Svetový deň cestovného ruchu je zameraný na trvalo udržateľný rozvoj.

Kapsch požaduje zrušenie zmluvy na prevázdku mýta v Česku

Zmluvu minister Dan Ťok podpísal podľa rakúskej firmy nezákonne.

Vlakovému dopravcovi hrozí za marenie inšpekcie miliónová pokuta

Ročné tržby majú vyše 200 miliónov eur.

Slávna značka Versace bude patriť Američanom

Versace vytvoril niekoľko ikonických šiat. Jedny z nich mala na sebe hneď po rozvode aj princezná Diana.