SME
Štvrtok, 29. júl, 2021 | Meniny má MartaKrížovkyKrížovky

Výstavbu úsekov D4 a R7 v okolí Bratisla nemusia stihnúť do 2020, stále chýbajú stavebné povolenia

Spoločnosť Zero Bypass neuviedla ani nový predpokladaný termín ukončenia stavby v rámci PPP projektu.

Ilustračné foto - stavbaIlustračné foto - stavba (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Koncesionárska spoločnosť Zero Bypass Limited nepotvrdila, či výstavbu úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy ešte stihne zabezpečiť v pôvodne plánovanom termíne v roku 2020.

Neuviedla ani nový predpokladaný termín ukončenia stavby v rámci PPP projektu.

Práce sa pre meškanie s prípravou, stavebnými povoleniami naplno nezačali ani takmer dva roky od podpísania koncesnej zmluvy so štátom v máji 2016 a 1,5 roka od oficiálneho poklepania základného kameňa v októbri 2016.

Skryť Vypnúť reklamu

Aké sú dôvody

"Hlavným dôvodom boli a sú právoplatné stavebné povolenia zmeny stavby pred dokončením, ktoré nám umožnia začať s výstavbou podľa našich technických a projektových riešení. Všade tam, kde nám stavebné povolenia umožňovali vykonávať aspoň čiastočné činnosti, sme začali a veríme, že práce už budú napredovať," zdôvodnila meškanie s výstavbou spoločnosť Zero Bypass pre agentúru SITA.

Spoločnosť je zložená z členov konzorcia Obchvat Nula na čele so španielskou spoločnosťou Cintra Infraestructuras Internacional. Hlavný zhotoviteľ D4R7 Construction, s. r. o., zahŕňa španielsku spoločnosť Ferrovial Agroman a rakúsky Porr Bau.

Stavebné práce sa podľa koncesionára môžu v plnom rozsahu začať vtedy, keď získa platné, upravené stavebné povolenia, ktoré budú odrážať technické a projektové riešenia predložené v tendri a na základe ktorých získal zadanie na výstavbu D4/R7.

Skryť Vypnúť reklamu

"Je dôležité si uvedomiť, že tender na výstavbu bratislavského obchvatu umožnil všetkým súťažiacim konzorciám ponúknuť alternatívne dizajnové riešenia, čo sme aj urobili, a to nám umožnilo ponúknuť konkurencieschopnú cenovú ponuku s pozitívnym dopadom pre všetkých daňových poplatníkov," uviedol Zero Bypass.

Získanie povolení

Koncesionár tvrdí, že v tomto okamihu sa nemôže vyjadriť k meškaniu projektu. Dúfa však, že spolu so všetkými relevantnými úradmi a stranami zúčastnenými na projekte je spoločným záujmom, aby stavebné práce začali okamžite po získaní spomenutých platných povolení, reflektujúcich schválený projekt.

"Radi by sme zdôraznili skutočnosť, že v rámci lokalít, kde nám v súčasnosti platné stavebné povolenia umožnili začať aspoň niektoré čiastkové práce, sme tak už urobili a spoločne veríme, že pozitívna snaha a prístup všetkých zúčastnených nám umožnia urýchliť proces a čoskoro začať stavebné práce na všetkých úsekoch," uviedla spoločnosť.

O zmenu vydaných stavebných povolení požiadal koncesionár preto, aby odrážali jeho technické a projektové riešenia, keď získal platné stavebné povolenia vydané na základe pôvodnej dokumentácie k tendru.

Skryť Vypnúť reklamu

"Požadovaný proces zmeny stavby pred dokončením odvtedy pokračuje a musíme rešpektovať dĺžku administratívnych procesov, ako aj mieru angažovanosti a spolupráce zo strany úradov," upozornil Zero Bypass.

"Napriek určitým problémom pevne veríme, že v spolupráci so všetkými zúčastnenými dokážeme spoločne zvládnuť prekážky a dokázať, že vybudovanie D4/R7 bude úspech prinášajúci veľkú hodnotu všetkým komunitám a bratislavskému regiónu," očakáva koncesionár.

Kvalita nebude nižšia

Zero Bypass optimalizoval a upravil technické riešenia projektu tak, aby bol dosiahnutý ideálny pomer medzi kvalitou a nákladmi potrebnými na výstavbu.

Spoločnosť tvrdí, že kvalita nebude nižšia a bude v plnom súlade s platnými normami a požiadavkami koncesnej zmluvy.

Skryť Vypnúť reklamu

"Ide o optimalizáciu technických riešení na základe nášho dlhoročného medzinárodného know-how, ktoré nám umožňuje dosiahnuť optimálny pomer medzi kvalitou a cenou, a to pri splnení všetkých požiadaviek. Technické riešenia boli súčasťou už našej súťažnej, víťaznej ponuky, bolo ich však následne potrebné komplexne rozpracovať," dodal Zero Bypass.

Ministerstvo dopravy a výstavby SR opätovne vyzvalo koncesionára, aby začal výstavbu naplno na základe právoplatných stavebných povolení do maximálnej možnej miery. Mal by tak minimalizovať akékoľvek omeškanie, čo je zakotvené priamo v koncesnej zmluve. Rezort zároveň vyslovil znepokojenie nad vyhláseniami koncesionára, ktorými sa snaží ospravedlňovať nedostatok svojho nasadenia na stavbe. Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek plánuje na stavbe D4/R7 kontrolný deň aj za účasti koncesionára.

"Ministerstvo dopravy koncesionárovi už pred viac ako pol rokom odovzdalo všetky stavebné povolenia, na základe ktorých koncesionár môže začať stavať,“ informoval v stredu rezort agentúru SITA. "Celý proces zmeny týchto vydaných stavebných povolení podľa ponuky, ktorú predložil koncesionár, je plne v jeho kompetencii a koncesionár s týmto postupom musel rátať už pri predložení svojej ponuky a podpise zmluvy,“ uviedlo ministerstvo s tým, že z koncesnej zmluvy úplne jednoznačne vyplýva, že za tento proces je v plnej miere zodpovedný koncesionár.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  2. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  3. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  4. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  5. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  7. Lenivý brunch s Muchom
  8. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  9. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  1. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  2. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  3. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  4. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  5. Do portfólia Proxenty pribudol projekt na Šancovej
  6. 60 rokov tradície s ekologickým srdcom a modernou víziou
  7. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  8. Keď ekológia spája
  9. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  10. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 11 342
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 140
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 416
  4. Od Česka až po Jadran 3 326
  5. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 297
  6. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 124
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 046
  8. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 2 812
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 2 788
  10. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 2 262
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zuzana Rehák Štefečeková dnes ide finále trap žien na OH Tokio 2020 / 2021 LIVE.

Sledujte s nami ONLINE prenos z finále športovej streľby.


Sportnet 3 h

Sledujte dianie z olympiády s nami.


Sportnet 8 h
Minister vnútra SR Roman Mikulec a predseda vlády SR Eduard Heger.

Rátalo sa s tým, že by sa mohli stretnúť vo štvrtok.


12 h

Neprehliadnite tiež

Herbert Diess

Podľa šéfa koncernu Diessa sa kríza spôsobená pandémiou už skončila.


TASR 12 h
Pladlhé roky, zbúrali ju za jeden deňváreň v Nižnej slúžila

Pre havarijný stav bola zatvorená takmer desať rokov. Stala sa rajom pre asociálov a vandalov.


15 h
Väčšina ľudí o poplatkoch za zrušenie trvalého príkazu, inkasa alebo platobnej karty nič nevie a ak áno, riešia ich len v pobočke. Zadarmo alebo aspoň lacnejšie je to cez internet banking.

Medzi najpoužívanejšie funkcie mobilného bankovníctva patrí zadávanie platieb.


TASR 15 h
Volkswagen Slovakia.

Bratislavský závod očakáva, že problémy s dodávkami polovodičových súčiastok vyvrcholia v treťom štvrťroku


TASR 15 h