SME
Štvrtok, 25. apríl , 2019

Výstavbu úsekov D4 a R7 v okolí Bratisla nemusia stihnúť do 2020, stále chýbajú stavebné povolenia

Spoločnosť Zero Bypass neuviedla ani nový predpokladaný termín ukončenia stavby v rámci PPP projektu.

Ilustračné foto - stavbaIlustračné foto - stavba(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Koncesionárska spoločnosť Zero Bypass Limited nepotvrdila, či výstavbu úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy ešte stihne zabezpečiť v pôvodne plánovanom termíne v roku 2020.

Neuviedla ani nový predpokladaný termín ukončenia stavby v rámci PPP projektu.

Práce sa pre meškanie s prípravou, stavebnými povoleniami naplno nezačali ani takmer dva roky od podpísania koncesnej zmluvy so štátom v máji 2016 a 1,5 roka od oficiálneho poklepania základného kameňa v októbri 2016.

Aké sú dôvody

"Hlavným dôvodom boli a sú právoplatné stavebné povolenia zmeny stavby pred dokončením, ktoré nám umožnia začať s výstavbou podľa našich technických a projektových riešení. Všade tam, kde nám stavebné povolenia umožňovali vykonávať aspoň čiastočné činnosti, sme začali a veríme, že práce už budú napredovať," zdôvodnila meškanie s výstavbou spoločnosť Zero Bypass pre agentúru SITA.

Spoločnosť je zložená z členov konzorcia Obchvat Nula na čele so španielskou spoločnosťou Cintra Infraestructuras Internacional. Hlavný zhotoviteľ D4R7 Construction, s. r. o., zahŕňa španielsku spoločnosť Ferrovial Agroman a rakúsky Porr Bau.

Stavebné práce sa podľa koncesionára môžu v plnom rozsahu začať vtedy, keď získa platné, upravené stavebné povolenia, ktoré budú odrážať technické a projektové riešenia predložené v tendri a na základe ktorých získal zadanie na výstavbu D4/R7.

"Je dôležité si uvedomiť, že tender na výstavbu bratislavského obchvatu umožnil všetkým súťažiacim konzorciám ponúknuť alternatívne dizajnové riešenia, čo sme aj urobili, a to nám umožnilo ponúknuť konkurencieschopnú cenovú ponuku s pozitívnym dopadom pre všetkých daňových poplatníkov," uviedol Zero Bypass.

Získanie povolení

Koncesionár tvrdí, že v tomto okamihu sa nemôže vyjadriť k meškaniu projektu. Dúfa však, že spolu so všetkými relevantnými úradmi a stranami zúčastnenými na projekte je spoločným záujmom, aby stavebné práce začali okamžite po získaní spomenutých platných povolení, reflektujúcich schválený projekt.

"Radi by sme zdôraznili skutočnosť, že v rámci lokalít, kde nám v súčasnosti platné stavebné povolenia umožnili začať aspoň niektoré čiastkové práce, sme tak už urobili a spoločne veríme, že pozitívna snaha a prístup všetkých zúčastnených nám umožnia urýchliť proces a čoskoro začať stavebné práce na všetkých úsekoch," uviedla spoločnosť.

O zmenu vydaných stavebných povolení požiadal koncesionár preto, aby odrážali jeho technické a projektové riešenia, keď získal platné stavebné povolenia vydané na základe pôvodnej dokumentácie k tendru.

"Požadovaný proces zmeny stavby pred dokončením odvtedy pokračuje a musíme rešpektovať dĺžku administratívnych procesov, ako aj mieru angažovanosti a spolupráce zo strany úradov," upozornil Zero Bypass.

"Napriek určitým problémom pevne veríme, že v spolupráci so všetkými zúčastnenými dokážeme spoločne zvládnuť prekážky a dokázať, že vybudovanie D4/R7 bude úspech prinášajúci veľkú hodnotu všetkým komunitám a bratislavskému regiónu," očakáva koncesionár.

Kvalita nebude nižšia

Zero Bypass optimalizoval a upravil technické riešenia projektu tak, aby bol dosiahnutý ideálny pomer medzi kvalitou a nákladmi potrebnými na výstavbu.

Spoločnosť tvrdí, že kvalita nebude nižšia a bude v plnom súlade s platnými normami a požiadavkami koncesnej zmluvy.

"Ide o optimalizáciu technických riešení na základe nášho dlhoročného medzinárodného know-how, ktoré nám umožňuje dosiahnuť optimálny pomer medzi kvalitou a cenou, a to pri splnení všetkých požiadaviek. Technické riešenia boli súčasťou už našej súťažnej, víťaznej ponuky, bolo ich však následne potrebné komplexne rozpracovať," dodal Zero Bypass.

Ministerstvo dopravy a výstavby SR opätovne vyzvalo koncesionára, aby začal výstavbu naplno na základe právoplatných stavebných povolení do maximálnej možnej miery. Mal by tak minimalizovať akékoľvek omeškanie, čo je zakotvené priamo v koncesnej zmluve. Rezort zároveň vyslovil znepokojenie nad vyhláseniami koncesionára, ktorými sa snaží ospravedlňovať nedostatok svojho nasadenia na stavbe. Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek plánuje na stavbe D4/R7 kontrolný deň aj za účasti koncesionára.

"Ministerstvo dopravy koncesionárovi už pred viac ako pol rokom odovzdalo všetky stavebné povolenia, na základe ktorých koncesionár môže začať stavať,“ informoval v stredu rezort agentúru SITA. "Celý proces zmeny týchto vydaných stavebných povolení podľa ponuky, ktorú predložil koncesionár, je plne v jeho kompetencii a koncesionár s týmto postupom musel rátať už pri predložení svojej ponuky a podpise zmluvy,“ uviedlo ministerstvo s tým, že z koncesnej zmluvy úplne jednoznačne vyplýva, že za tento proces je v plnej miere zodpovedný koncesionár.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  2. Spready a poplatky pri obchodovaní
  3. Od mája sa mení definícia kilogramu
  4. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  5. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  6. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  7. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  8. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  9. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  10. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  1. Enviro deň v Košiciach prinesie zábavu aj osvetu
  2. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si šiestykrát odnáša Martinus
  3. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  4. Športový deň Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  5. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  6. Pivovar Šariš rozdá regiónu 16-tisíc eur
  7. Recenze autokamery Mio MiVue J60 WIFI - youtuber Bazim hodnotí!
  8. Od mája sa mení definícia kilogramu
  9. Spready a poplatky pri obchodovaní
  10. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  1. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 25 288
  2. Od mája sa mení definícia kilogramu 7 753
  3. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 7 134
  4. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 6 319
  5. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 5 864
  6. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 5 272
  7. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 084
  8. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 3 759
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 204
  10. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou 1 940

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

Penta predstavila novú nemocnicu, platby od štátu nemá isté

VšZP neodpovedala priamo, či s nemocnicou uzavrie zmluvu.

Vizualizácia novej nemocnice Penty na bratislavských Boroch.
Jukka Tiikkaja.
Adam Valček
Jim Carrey

Neprehliadnite tiež

Smarthodinkami už na Slovensku zaplatíte, ale cez Apple pay zatiaľ nie

Bezkontaktné platby sú čoraz používanejšie.

Ilustračné foto.
Ilustračné foto.

SNS predložila do parlamentu návrh na športové poukazy

Poukaz je príspevkom zamestnávateľa na športovú činnosť dieťaťa zamestnanca.

Ilustračné foto.

Budovanie eGovernmentu podporí šesť schválených projektov

Schválili elektronizáciu služieb školstva či živnostenského registra.

Ilustračné foto.

Minimálna hodnota gastrolístkov a aj cestovné náhrady sa majú zvyšovať

Zmenu navrhuje ministerstvo práce, odôvodňuje ju vyššími cenami v reštauráciách.

Ilustračné foto.