Mestá, obce a kraje každoročne pri oprave ciest míňajú stovky tisíc eur na opravu výtlkov. Ani tento rok nebude výnimkou. Dôvodom je, že na Slovensku sa opravy riešia, až keď sú cesty v katastrofálnom stave.
„V iných krajinách to má na starosti trvalo zazmluvnený dodávateľ služby. Cestu opravuje ihneď po oznámení výtlku,“ hovorí v rozhovore pre SME dopravný analytik JOZEF DRAHOVSKÝ.

Ako v tomto roku hodnotíte stav výtlkov na Slovensku a v Bratislave?
„Tento rok je menej výtlkov ako vlani a výrazne menej ako v minulých rokoch, keď boli veľmi silné zimy.“
Čím si to vysvetľujete?
„Bola miernejšia zima. Neopakoval sa dookola dážď, zamŕzanie a následné rozmŕzanie. Vozovka nebola namáhaná vplyvom počasia tak ako po minulé roky. Na druhej strane, mestá pristúpili k oprave ciest zodpovednejšie. Použili také technológie, ktoré majú dlhšiu trvácnosť opravy.“
Znamená to, že v minulých rokoch sa opravovalo nezodpovedne?