Koncesionár pre D4 a R7 požiadal o zmeny k stavebným povoleniam

Spoločnosť Zero Bypass očakáva, že tieto konania budú úspešne ukončené v apríli tohto roka.

Informačná tabuľa o výstavbe nultého obchvatu a ciest D4 a R7 vo vinohradoch medzi Rača a Svätým Jurom.Informačná tabuľa o výstavbe nultého obchvatu a ciest D4 a R7 vo vinohradoch medzi Rača a Svätým Jurom.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Koncesionár projektu výstavby a prevádzky diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy predložil žiadosti o zmeny stavebných povolení k existujúcim oficiálnym stavebným povoleniam.

Spoločnosť Zero Bypass, Limited, koncesionár PPP projektu, v utorok informovala, že verí a očakáva, že tieto konania budú úspešne ukončené v apríli tohto roka.

Platné povolenia bez projekčných riešení

Bez právoplatných upravených stavebných povolení, ktoré zohľadňujú technické riešenia víťazného konzorcia, nie je podľa koncesionára výstavba na jednotlivých úsekoch D4/R7 v plnom rozsahu možná.

"Doposiaľ vydané stavebné povolenia, všeobecne prezentované verejnosti, boli povoleniami vydanými podľa dokumentu, ktorý sa zakladá na technických riešeniach z predchádzajúcich štádií projektovej dokumentácie, ktorú poskytol verejný obstarávateľ (Ministerstvo dopravy a výstavby SR - pozn. red.) len v rámci súťaže, a nie na projekčnom riešení poskytnutom víťazným konzorciom," oznámil koncesionár.

Technické riešenia, na základe ktorých konzorcium tender vyhralo, boli optimalizované a upravené tak, aby sa podarilo dosiahnuť ideálny pomer medzi kvalitou a nákladmi potrebnými na výstavbu obchvatu hlavného mesta.

Časový sklz projektu

Prečítajte si tiež: Diaľnica D1 môže byť hotová najskôr v roku 2026

Hlavný zhotoviteľ začal s prácami na všetkých úsekoch stavby, ich rozsah, ktorý mohol doteraz vykonávať, priamo závisel od vydania a právoplatnosti zmien stavby pred dokončením.

Koncesionár sa pri podpise zmluvy s rezortom dopravy v máji 2016 zaviazal dokončiť všetky úseky D4 a R7 do októbra 2020, pričom úseky R7 mali byť hotové v apríli o dva roky. V stanovisku pre médiá spoločnosť nepotvrdila, či tieto termíny ešte platia. Pre zdržanie so začiatkom prác sa predpokladá, že dokončenie úsekov môže meškať.

"Rozsah stavebných prác v súčasnosti nadväzuje na náš aktualizovaný harmonogram plánovaných stavebných prác, ktorý reflektuje súčasný stav vydaných právoplatných stavebných povolení. Časový harmonogram stavebných prác a potenciálny časový sklz projektu priamo súvisí so získaním právoplatných stavebných povolení, v ktorých budú schválené požadované zmeny projektových riešení," uviedol Zero Bypass.

Konkurenčný boj medzi subdodávateľmi

Na základe medializovaných informácií mal mať koncesionár ťažkosti s výberom subdodávateľov na stavebné práce.

Subdodávatelia musia podľa Zero Bypass spĺňať bezpečnostné a kvalitatívne požiadavky, ako aj ponúkať výhodné ceny. Samotná cena nie je však jediným parametrom výberu subdodávateľov.

"Sme si vedomí toho, že medzi subdodávateľmi prebieha konkurenčný boj, z ktorého sa zrodilo množstvo fám kolujúcich médiami. Avšak chceli by sme zdôrazniť, že sa chceme sústrediť najmä na spoluprácu so slovenskými stavebnými spoločnosťami - poskytovať príležitosti menším a stredne veľkým firmám, a podporiť tak miestny stavebný trh," priblížil koncesionár.

Prečítajte si tiež: Diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou by mala byť kompletne rozšírená v roku 2027

Záujem má o špecializované subdodávky, ktoré by mohli celému procesu výstavby poskytnúť pridanú hodnotu.

Žiadna z cyklistických trás nebude počas výstavby D4/R7 uzavretá, niekde však môžu byť odklonené a presmerované z dôvodu bezpečnosti cyklistov a chodcov pri stavebných prácach a prejazde vozidiel stavby. Dopravné obmedzenia budú zverejňované postupne, podľa aktuálneho plánu výstavby na portáli www.d4r7.com.

Úseky D4 a R7 budú mať celkovú dĺžku 59 kilometrov, z toho D4 Bratislava, Jarovce – Ivanka Sever – Bratislava, Rača 27 km a R7 Bratislava, Prievoz – Ketelec – Dunajská Lužná – Holice 32 km.

Na projekte výstavby a prevádzky úsekov D4 a R7 by mal štát za tridsať rokov ušetriť na splátkach po zohľadnení inflácie 127 mil. eur. Pôvodná vysúťažená cena 1,891 mld. eur sa tak môže znížiť na 1,764 mld. eur.

Základná ročná platba po odovzdaní úsekov do užívania sa znížila z 56,72 mil. eur na 52,8 mil. eur, teda o 3,9 mil. eur. Projektová a stavebná časť má stáť takmer 1 mld. eur.

Koncesionárska spoločnosť Zero Bypass je zložená z členov konzorcia Obchvat Nula na čele so španielskou spoločnosťou Cintra Infraestructuras Internacional.

Hlavný zhotoviteľ D4R7 Construction je zložený zo španielskej spoločnosti Ferrovial Agroman a rakúskeho Porr Bau.Konzorcium vybralo za víťaza tendra bývalé vedenie ministerstva dopravy na čele s Jánom Počiatkom (Smer-SD), zmluvu s koncesionárom s viacerými zmenami podpísal pred dvomi rokmi vtedajší minister dopravy Roman Brecely (Sieť) a rezort dopravy pod vedením súčasného ministra Arpáda Érseka (Most-Híd) pre D4 a R7 presadil schválenie novely zákona o vyvlastňovaní.

Dôvodom bolo urýchlenie výkupu časti pozemkov pre D4, stavebné povolenia však aj tak meškali.

Poslanec a tímlíder strany Sloboda a Solidarita Miroslav Ivan označil za chybu, že vláda a ministerstvo dopravy podpísali nepripravený projekt D4/R7.

"Teraz sa ukazujú nedostatky, na ktoré sme poukazovali. A dalo sa tomu predísť. Mohli sme ho mať oveľa lacnejšie a bez rizík záväzkov voči koncesionárovi. Toto minister Érsek zdedil, ale čo sa mu vytknúť dá, je zmena zákona o vyvlastňovaní, ktorý považujeme za protiústavný a dali sme aj podnet na Ústavný súd SR," uviedol Ivan.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  4. Investment Advisory Guide for Slovakia
  5. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  6. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  7. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  8. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  10. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  1. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  3. FORUM PREŠOV má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  4. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  5. Investment Advisory Guide for Slovakia
  6. Ako naučiť vaše deti správne zaobchádzať s peniazmi?
  7. Spolupráca Katedry architektúry SvF s mestskou časťou Dúbravka
  8. Ročné cestovné poistenie vás chráni dlhšie a je výhodnejšie
  9. Podmienky predaja spoločnosti s.r.o., ktorá je platcom DPH
  10. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  1. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 24 749
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 526
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 20 594
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 15 514
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 14 783
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 12 349
  7. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 6 554
  8. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 4 561
  9. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 3 699
  10. Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia 3 376

Téma: Diaľnice


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mistrík odstúpil z prezidentského súboja, podporil Čaputovú

Mistríkovo rozhodnutie ocenil aj prezident Kiska a tiež podporil Čaputovú.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto by Čaputová nemala zahodiť

Po dvadsiatich rokoch môže prvé kolo vyhrať blok mimo Smeru a HZDS.

AUTO

Prichádza malé SUV Škoda Kamiq. Aké sú naše prvé dojmy?

Zaboduje priestorom aj bohatou výbavou.

Neprehliadnite tiež

Google chce zmeniť herné odvetvie

Predstavil novú streamovaciu službu Stadia.

Sociálna sieť Google+ prestane fungovať začiatkom apríla 2019.

Poslanci zisťovali aktuálny stav na stavbe tunela Višňové

Podľa poslanca Marosza (OĽaNO) stavba tunela prakticky stojí a nič sa na nej nedeje.

V tuneli Višňové - Dubná Skala.

Čína nechce kupovať ďalšie Boeingy 737 Max

Stroje 737 Max boli uzemnené po zrútení lietadla spoločnosti Ethiopian Airlines.

Boeing 737 Max 8 kanadskej spoločnosti Air Canada.

Práca, cestovanie aj banky. Na čo sa pripraviť po brexite

Operátori, banky a letiská zmeny neavizujú.

Brexit sa blíži, nikto zatiaľ nevie, ako bude vyzerať.
Ilustračné foto