SME
Utorok, 3. august, 2021 | Meniny má JergušKrížovkyKrížovky

Diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou by mala byť kompletne rozšírená v roku 2027

Diaľnicu v úseku Bratislava - Blatné rozšíri NDS na štyri a od Blatného po Trnavu na tri plnohodnotné pruhy s odstavným pruhom.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME/Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Trnavou má byť kompletne rozšírená v roku 2027. Na budúci rok sa očakáva začiatok stavebných prác v úseku Bratislava-Triblavina, ukončené by mali byť v roku 2021.

Diaľnicu budú následne rozširovať medzi Triblavinou a Sencom. Tu by práce mali skončiť v roku 2023 a v roku 2027 predpokladajú ich ukončenie aj v úseku Blatné-Trnava.

Pre TASR to uviedla hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaela Michalová.

Štyri a tri pruhy

Diaľnicu v úseku Bratislava - Blatné rozšíri NDS na štyri a od Blatného po Trnavu na tri plnohodnotné pruhy s odstavným pruhom. Diaľničiari odštartovali aj prípravu rozšírenia starej Seneckej cesty. Úsek pôvodnej cesty I/61 Bratislava - Senec v dĺžke 13,8 km sa rozšíri z dvoch na štyri jazdné pruhy. Pôvodná obojsmerná dvojpruhová cesta I/61 sa zmení na štvorpruhovú s mimoúrovňovými križovatkami.

Skryť Vypnúť reklamu

V prípade diaľničnej križovatky Triblavina je aktuálne vydané rozhodnutie o zmene stavby a očakáva sa jeho správoplatnenie. V prípade, že budú voči nemu podané rozklady, predpokladá sa správoplatnenie až v druhej polovici roka 2018.

"Následne bude možné odštartovať stavebné práce. Doprava bude v smere von z Bratislavy presmerovaná na dočasne rozšírený úsek diaľnice D1 v režime 3+3 jazdné pruhy. Po vybudovaní polovice podjazdu sa v rovnakom režime presmeruje doprava v smere do Bratislavy a vybuduje sa druhá polovica podjazdu," povedala Michalová.

Ukončenie prác na križovatke Triblavina predpokladajú koncom roka 2020, ak sa stavebné práce na podjazde rozbehnú v tomto roku.

V neprospech občanov?

Občianske združenie (OZ) Triblavina však tvrdí, že v prípade tejto križovatky sa rozhodlo v neprospech občanov.

Skryť Vypnúť reklamu

"Diaľnica sa má budovať definitívne ako štvorpruhová, bez kolektorových komunikácií pre obsluhu okolitých obcí. Ministerstvo dopravy tak urobilo napriek tomu, že proces zmeny je protiprávny, je v rozpore z územným plánom Bratislavského samosprávneho kraja a je v rozpore s verejným záujmom," informoval TASR Milan Grožaj zo združenia. OZ Triblavina chce preto využiť všetky právne prostriedky na to, aby tento proces zvrátilo.

NDS však tvrdí, že dostavbu križovatky blokuje OZ Triblavina od roku 2015 a odmietalo snahu o konštruktívny dialóg. "Ak by OZ Triblavina neblokovalo dostavbu križovatky, mohli dnes obyvatelia Bernolákova, Ivanky pri Dunaji, Vajnôr, Čiernej Vody, Chorvátskeho Grobu a ďalších obcí využívať nové diaľničné napojenie (križovatka Triblavina), ktoré by im uľahčilo cestovanie," uviedla Michalová.

Skryť Vypnúť reklamu

Zmenu stavby križovatky si podľa jej slov vyžiadala nevyhnutná potreba rozšírenia diaľnice z troch na štyri pruhy pre nárast intenzity dopravy. "Zachovanie troch pruhov by znamenalo v horizonte dvoch desaťročí úplný dopravný kolaps, a to aj v prípade, že by popri nich viedli jednosmerné dvojpruhové kolektory bez odstavného pruhu, čo potvrdilo aj dopravno-kapacitné posúdenie," podotkla.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  2. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  3. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  4. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca
  5. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  6. Čítajte SME.sk na viacerých zariadeniach
  7. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  8. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  9. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  10. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  1. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  2. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  3. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  4. Čítajte SME.sk na viacerých zariadeniach
  5. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca
  6. Môže pivo spojiť Prešov s Veľkým Šarišom?
  7. Vodného slalomára privítal doma aj jeho hlavný partner BILLA
  8. Autorka prezradila motív novej knihy. Poteší nielen romantičky
  9. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  10. Diskusia o elektromobiloch nie je „súťaž krásy“
  1. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 5 331
  2. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 5 215
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 949
  4. Jeden deň na Bratislavu nestačí 3 816
  5. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 3 607
  6. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova 3 311
  7. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 3 066
  8. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 2 997
  9. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy 2 936
  10. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 050
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Policajný prezident Peter Kovařík.

Koaliční poslanci chcú vysvetlenia.


12 h
Kanoistovi Petrovi Gellemu sa nepodarilo zopakovať finále z Ria de Janeiro.

Olympijské hry sledujte minútu po minúte.


Sportnet a 1 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

Predseda predstavenstva spoločností Wüstenrot na Slovensku Marian Hrotka

Budúcnosť vidia v inom vysoko konkurenčnom segmente trhu.


13 h
Ilustračné foto

Číslo zahŕňa osobné, úžitkové autá aj autobusy.


TASR 12 h
Olympiádu v Tokiu poznačila pandémia.

Hry v Tokiu patria medzi najdrahšie v histórii.


15 h
Ilustračné foto

Spustenie semafora v blízkosti obce Ivanka pri Dunaji spôsobuje komplikácie.


TASR 16 h