PRAHA, BRATISLAVA. Výrobca legendárnych skútrov Čezeta chce rozšíriť výrobu. Aby na naplnenie svojich cieľov získal dosť peňazí, spustil tento týždeň crowd-investingovú kampaň.
Do tradičnej československej značky tak môže investovať prakticky ktokoľvek, kto má voľných v prepočte aspoň dvetisíc eur, čo je minimálna investícia. Za ani nie tridsať dní plánuje Čezeta vyzbierať dovedna 600-tisíc eur. Firma za to investorom sľubuje podiel v spoločnosti.
O obľúbenosti značky svedčí, že hneď za prvý deň prejavilo záujem už viac ako päťdesiat investorov spolu za takmer 230-tisíc eur.
"Prasátko"
Peniaze chce firma použiť na rozšírenie továrne v Prostějove. Hoci sa Čezeta roky nevyrábala, pred piatimi rokmi sa britskému podnikateľovi v Prahe Neilovi Smithovi spolu s českým pretekárom Matějom Olivom podarilo značku oživiť a dostať na trh.