SME
Pondelok, 27. január, 2020 | Meniny má Bohuš

Slováci sa v tomto roku nedočkajú ani kilometra novej diaľnice. Štát údajne nezaspal

Podľa riaditeľ sekcie cestnej dopravy a pozemných komunikácií sa ministerstvo snaží veci vždy robiť najlepšie ako sa dá.

Ilustračné foto. Ilustračné foto. (Zdroj: Gabriel Kuchta, SME)

BRATISLAVA. To, že sa v roku 2018 nepodarí otvoriť pre motoristov ani kilometer novej diaľnice či rýchlostnej cesty, je pravdou. Neznamená to však podľa Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR žiadnu katastrofu ani nič zlé.

"Neznamená to, že by Národná diaľničná spoločnosť a Slovenská správa ciest spali, ani ministerstvo dopravy nespí," zdôraznil to v utorok riaditeľ sekcie cestnej dopravy a pozemných komunikácií MDV SR Peter Varga na Cestnej konferencii 2018, ktorú organizuje Slovenská cestná spoločnosť.

Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa neho to takto "jednoducho vyšlo a vyšlo to tak preto, lebo sa ministerstvo snaží veci vždy robiť najlepšie ako sa dá, najskôr ako sa dá a v čase, v ktorom sú kvalitne pripravené".

Pracuje sa teda podľa Vargu na veľkom počte úsekov a získavajú sa financie na to, aby bolo možné uskutočniť čo najviac z priorít, ktoré Slovensko potrebuje.

Čo spôsobilo meškanie D1 Pri Žiline

Prečítajte si tiež: Nové úseky autostrád? Vodiči sa v roku 2018 nedočkajú ani kilometra Čítajte 

Pripomenul, že v roku 2018 sa mal otvárať úsek diaľnice D1 pri Žiline z Hričovského Podhradia po Lietavskú Lúčku. Pre problémy pri výstavbe sa však posúva jeho otvorenie na rok 2019.

V tomto roku však ministerstvo dopravy napríklad očakáva zrýchlenie prác na ďalšom úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala, ktorého súčasťou je aj tunel Višňové. Práve prerazenie tunela počas výstavby tohto úseku sa omeškalo.

Ministerstvo však podľa Vargu so stavbármi rokovalo, vyjasňovalo si postupy a harmonogramy, aby túto stavbu mohli otvoriť na prelome rokov 2019 a 2020. Teda tak, ako sa pôvodne plánovalo.

"Vzhľadom na vynaloženú energiu v posledných mesiacoch, kde sme revidovali harmonogramy a do hĺbky sme prechádzali jednotlivé postupy, ktoré budú použité, veríme, že tento plán je realistický," avizoval Varga.

Križovatka Triblavina

Prečítajte si tiež: IC vlak chce pri ceste do Košíc predbehnúť auto. Nemusí to vždy vyjsť Čítajte 

Rezort zároveň v tomto roku očakáva aj oživenie výstavby diaľničnej križovatky Triblavina na diaľnici D1 pri Bratislave. Tá sa doteraz podľa Vargu zdržiavala predovšetkým pre zásahy zvonku zo strany aktivistov.

Pred približne dvoma týždňami však už bolo v prípade tohto projektu vydané rozhodnutie k zmene stavby pred dokončením. Pokiaľ by sa voči nemu nikto neodvolal, v apríli by mohlo byť právoplatné.

Varga však očakáva odvolanie, následne tak zrejme zasadne rozkladová komisia. V prípade, že by potvrdila rozhodnutie ministerstva, v júli alebo najneskôr v auguste by malo byť právoplatné stavebné povolenie pre túto križovatku a mohla byť sa začať jej výstavba.

Podobne aj pri úseku na diaľnici D1 pri Ružomberku z Hubovej po Ivachnovú čaká ministerstvo na správoplatnenie záverečného stanoviska posudzovania vplyvov diaľnice na životné prostredie (EIA).

To sa muselo opätovne robiť po zmene trasy diaľnice, keďže počas výstavby sa zosunula pôda v tuneli Čebrať. Od roku 2015 jeho stavba stojí. Hneď po nadobudnutí právoplatnosti tohto záverečného stanoviska sa však môže podľa Vargu začať výstavba tohto úseku.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zima v koži atopika: aká je vhodná starostlivosť o pokožku?
  2. Dell offers multifaceted careers
  3. It’s not about what a company does, but how it behaves
  4. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  5. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  6. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  7. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  8. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  9. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  10. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  1. Prečo stále veríme v talizmany?
  2. Zima v koži atopika: aká je vhodná starostlivosť o pokožku?
  3. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  4. It’s not about what a company does, but how it behaves
  5. Dell offers multifaceted careers
  6. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  7. Košičan Erik Ňarjaš vyzve do tanca parlament!
  8. Úrazy v zimnom období sú častou príčinou práceneschopnosti
  9. Natankujete len za 1 euro. OMV otvára novú čerpačku
  10. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 11 851
  2. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 11 705
  3. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku? 10 626
  4. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte 10 434
  5. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 9 890
  6. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy 8 702
  7. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 8 699
  8. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne 8 687
  9. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 7 332
  10. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 7 212

Hlavné správy zo Sme.sk

Guvernér NBS Peter Kažimír.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Veľké tragédie sa začali v jazyku

Popierači holokaustu a obchodníci s nenávisťou sa učia predstierať, že nie sú fašisti.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Proces sa blíži ku koncu a znalci potvrdzujú antedatovanie

Kočnerov podpis údajne z roku 2001 je v skutočnosti oveľa mladší.

Pavol Rusko.
Stĺpček Jakuba Fila

Prvé budú zmenky, pre ktoré spoznáme rozsudok nad Kočnerom

Kauza zmenky Markízy mieri do finále.