Už aj na Slovensku majú niektorí LGBTI zamestnanci rodinné benefity

Rozmanitosťou k lepším výsledkom. Jeden z príkladov zodpovedného podnikania, za ktoré môžete hlasovať v cene verejnosti súťaže Via Bona.

Anketa:
Hlasovanie o Cene verejnosti Via Bona Slovakia 2017
Anketa bola ukončená

„Naším najcennejším aktívom sú naši ľudia. Aby sme k nám pritiahli a zároveň si udržali tých najlepších, musíme byť stále o krok napred a zlepšovať prostredie, v ktorom pracujú,“ hovorí Alena Kanabová, riaditeľka pre firemnú spoločenskú zodpovednosť v spoločnosti Accenture.

So svojím projektom na podporu LGBTI zamestnancov je firma nominovaná na ocenenie Via Bona, ktoré udeľuje Nadácia Pontis zodpovedným spoločnostiam, v kategórii Skvelý zamestnávateľ.

Príspevok na sobáš aj na dieťa

V rámci stratégie na zrovnoprávnenie LGBTI zamestnancov ide predovšetkým o rodinné benefity, rovnaké zaobchádzanie rešpektujúce odlišnosti a odstránenie prípadných predsudkov voči tejto skupine ľudí. To sa snažia dosiahnuť predovšetkým šírením osvety, zvyšovaním informovanosti a nulovou toleranciou akýchkoľvek prejavov neznášanlivosti.

„Podporou inklúzie sa nám podarilo podporiť niekoľko kolegov v coming out v práci,“ hovorí Kanabová. Spoločnosť podporila aj založenie LGBTI zamestnaneckej skupiny.

Významnú časť podpory tvoria benefity týkajúce sa manželstiev, rodiny a detí, ktoré firma poskytuje od mája 2017. Zamestnanci Accenture ich dostávajú napriek tomu, že v slovenskej legislatíve chýbajú ustanovenia podporujúce LGBTI páry.

„Chceli sme nájsť spôsob, ako poskytnúť každý benefit aj pre LGBTI zamestnanca, ktorý naň má vzhľadom na rodinnú situáciu nárok, ale chýbajú mu formálne náležitosti,“ hovorí Kanabová.

Konkrétne ide o jednorazový finančný príspevok na sobáš, deň voľna na svadbu, príspevok pri narodení dieťaťa a deň voľna pri narodení dieťaťa, prístup na detské akcie a ku všetkým benefitom týkajúcich sa detí.

Zamestnanci sa cítia lepšie

Okrem toho spoločnosť organizuje školenia, v rámci ktorých sa často zdieľajú nápady, ako zlepšiť postavenie LGBTI zamestnancov v pracovnom prostredí. Pracovníci svoju podporu prejavujú aj nosením vstupnej karty na dúhovej šnúrke s nápisom LGBT Ally.

„Všetky tieto opatrenia pomohli našim LGBTI zamestnancom cítiť sa u nás viac začlenení a cenení,“ hovorí Kanabová.

Prístup firmy oceňujú aj samotní pracovníci. „Bol som prekvapený pozitívnymi reakciami kolegov aj nadriadených,“ hovorí Richard Voros, manažér v Accenture Technology. Obrovskou zmenou pre neho je, že pri obede sa môže otvorene porozprávať s kolegami.

Aj Patrícia P. z Accenture Operations oceňuje otvorenosť spoločnosti a jej prístup k LGBTI komunite. „Veľmi ma potešilo a tiež mi veľmi pomohla podpora zo strany firmy, keď sa nám s partnerkou narodila dcérka.“

Oceňuje, že vo firme necíti zo strany kolegov ani nadriadených žiadne negatívne signály ohľadom jej orientácie.

„Množstvo diskusií vnútri firmy, ale aj s externými partnermi, nás len povzbudilo v tom, aby sme naše know-how pre túto oblasť verejne zdieľali a podporili tak LGBTI ľudí na Slovensku na ich ceste k rovnoprávnosti,“ hovorí Kanabová.

Výraznejšie zmeny sú ďaleko

Hoci zo strany firiem a mimovládnych organizácií vidno nárast aktivít na pomoc tejto komunite, Kanabová predpokladá, že na výraznejšiu zmenu, napríklad vo forme zmeny zákonov, si budeme musieť počkať.

Spoločnosť je však pripravená pokračovať v plošnej informačnej kampani medzi zamestnancami, keďže verí, že mnoho predsudkov možno odstrániť informáciami a skúsenosťou.

„Plánujeme pokračovanie prednášok a diskusií o tom, čo znamená byť LGBTI v dnešnej dobe na Slovensku,“ povedala Kanabová. Zamerať sa plánujú aj na možné formy podpory týchto kolegov zo strany spolupracovníkov.

Okrem toho by radi prehĺbili spoluprácu s inými firmami a organizáciami v rámci Charty diverzity Slovenska, ktorú spoločnosť podpísala minulý rok.

„Z nášho pohľadu predstavuje v slovenských podmienkach vhodnú a užitočnú platformu na vzájomné zdieľanie skúseností a šírenie dobrej praxe nielen v rámci inklúzie LGBTI, ale aj iných skupín zamestnancov,“ dodáva Kanabová.

Už po osemnásty raz udelí Nadácia Pontis ocenenie Via Bona. To ako jediné na Slovensku zviditeľňuje príklady zodpovedného a férového podnikania. Inšpiruje nimi ďalšie firmy, aby nad rámec zákona pomáhali okoliu a zamestnancom, životnému prostrediu, bojovali s korupciou alebo riešili spoločensky dôležité témy.

Do aktuálneho 18. ročníka firmy prihlásili 48 nominácií. Spomedzi nich porota posunula do druhého kola 22, ktoré budú súťažiť o víťazstvo v ôsmich kategóriách. Deviateho víťaza vyberú čitatelia denníka SME, ktorí za svojho favorita môžu zahlasovať do 5. apríla. Stačí si pozrieť osem nominácii a v pripravenej ankete kliknúť na názov firmy, ktorej chcete dať hlas.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 28 157
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 178
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 590
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 806
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 630
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 793
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 822
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 399
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 192
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 850

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gajdoš podáva trestné oznámenie vo veci Slovenských brancov

Minister chce, aby prokuratúra preskúmala činnosť organizácie.

Autorská strana Matúša Krčmárika

K riešeniu utečencov sme neprispeli ničím a ešte sa tým chválime

Po rokoch hovoríme stále to isté.

EKONOMIKA

Semafory majú tajné tlačidlo. Na čo slúži

Nie každý gombík spustí zelenú.

Neprehliadnite tiež

Summit G20 vyzval na dialóg v napätých obchodných sporoch

Obchodné spory je podľa účastníkov summitu potrebné riešiť rokovaniami.

Podiel ľudí v hmotnej núdzi klesol pod tri percentá

Najväčší podiel ľudí poberajúcich dávky bol v okresoch Rimavská Sobota, Revúca a Gelnica.

Agentúra S&P zlepšila výhľad ratingu dlhodobých záväzkov Grécka

Predvídateľnosť politiky krajiny a tiež perspektíva jej ekonomiky sa podľa agentúry zlepšujú.

Šéf automobilky Fiat Chrysler skončil zo zdravotných dôvodov

Marchionne sa podrobil operácii ramena, prišlo však k nečakaným komplikáciám.

Eskalácia obchodnej vojny odkrýva ďalšie riziká

Eskalácia obchodného napätia je zlá správa pre svetové trhy.