Dobierka je slovenské špecifikum, platbu kartou u kuriéra brzdia obchody

Ako funguje biznis medzi internetovým obchodom a kuriérskymi spoločnosťami, vysvetľuje konateľ spoločnosti Slovak Parcel Service JÁN ŤUREK.

Ján Ťurek, Slovak Parcel Service Ján Ťurek, Slovak Parcel Service (Zdroj: SME - JOZEF JAKUBČO)

Na Slovensku vyrástlo za posledných 15 rokov okolo 8500 e-shopov, ktorých obrat každoročne rastie. Spolu s ním aj tržby prepravných spoločností za expresné kuriérske služby. Ako funguje biznis medzi internetovým obchodom a kuriérskymi spoločnosťami, vysvetľuje konateľ spoločnosti Slovak Parcel Service JÁN ŤUREK.

Čo sa deje po tom, keď si zákazník „na pár klikov“ objedná tovar z e-shopu – čo prebieha na druhej strane, kým on doma čaká na svoju zásielku?

"E-shop v tom momente začne expedovať vašu objednávku, zabalí ju a objedná kuriérsku spoločnosť – ak ste si zvolili dopravu kuriérom. Pre veľké e-shopy zabezpečujeme vyzdvihnutie zásielok každý deň a doručenie zásielky v nasledujúci pracovný deň, ak sa bavíme o vnútroštátnom servise. E-shop popoludní alebo večer odovzdá zásielku kuriérskej spoločnosti, ktorá ju vyzdvihne. Zásielky potom okamžite dopravíme do najbližšieho hubu – to je triediace stredisko, ktoré máme v každom krajskom meste na Slovensku. Tam sú zásielky spracované podľa adresy a v noci sa prepravia do ďalšieho triediaceho strediska, ktoré regionálne pokrýva adresu doručenia. Skoro ráno sa tieto zásielky triedia a v príslušnom doručovacom stredisku si ich prevezme kuriér, ktorý vám ju v ten deň doručí na adresu."

Akú časť vášho obchodu tvorí kuriérska doprava pre e-shopy?

"V súčasnosti to odhadujeme asi na polovicu, je to asi 45 percent. Hovorím odhadujeme, pretože to delenie nie je úplne exaktné."

Ako sa to menilo v čase, povedzme, v posledných piatich-desiatich rokoch, keďže obrat e-commerce u nás prudko narastá, v posledných rokoch medziročne približne o 15 percent?

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C59YA na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C59YA na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  6. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  8. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  10. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  1. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  2. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Lídri farmárov? Jeden je spájaný so zločinom. A druhý?
  5. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  8. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  9. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  10. Noerr advised on WebSupport deal
  1. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 15 151
  2. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 13 308
  3. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 10 217
  4. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 9 253
  5. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 7 806
  6. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 395
  7. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 944
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 731
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 3 760
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 631

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Fico nebude kandidovať na ústavného sudcu ani v marcovej voľbe

Šéf Smeru vyhlásil, že chce vyhrať budúce voľby.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kde nechal Fico istoty?

Ani volič Smeru nevydrží všetko.

DOMOV

Kováčik si vybavil nájomný byt v Ružinove za symbolickú cenu

Špeciálny prokurátor platil pôvodne nájomné vo výške 174 eur.

Neprehliadnite tiež

USA nás chce zničiť. Márna snaha, hovorí šéf gigantu Huawei

Pre spor hrozí odloženie štartu 5G o celé roky, varuje šéf konkurenčného Ericssonu.

Zakladateľ a generálny riaditeľ firmy Huawei Žen Čeng-fej.

OLAF dostal na vyšetrenie desiatky káuz s fondami EÚ na Slovensku

Úrad pre boj proti podvodom upozornili europoslanci.

Ilustračné foto

Zelené pivo na zelený štvrtok. Recept poznajú len štyria

Veľkonočný špeciál mieri aj na Slovensko.

Ilustračné foto.

Merkelová: Nech EÚ zmení protimonopolné pravidlá, ak chce globálnych hráčov

Vyjadrenie prišlo len týždne po zablokovaní plánov Siemensu a Alstomu.

Angela Merkelová.

Euroinštitúcie sa dohodli na znížení emisií pre nákladiaky

Je to príliš náročné, reagujú výrobcovia áut.

Pravidlá pre nákladiaky sa sprísnia (ilustračné foto).