SME
Streda, 20. november, 2019 | Meniny má Félix

Práce na križovatke Triblavina na D1 by mali obnoviť v lete

Komisia sa zaoberala aj prípravou výstavby napojenia D1 na budúci obchvat Bratislavy na D4.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Výstavba mimoúrovňovej križovatky Triblavina na úseku diaľnice D1 Bratislava - Senec po získaní stavebného povolenia pre zmenu stavby by mala byť obnovená predbežne v tomto roku a trvať by mala do leta 2020.

"Bude to robiť zhotoviteľ, ktorý bol vysúťažený. Prípadná nová súťaž by znamenala len ďalší odsun," informoval o tom v utorok generálny riaditeľ sekcie cestnej dopravy a pozemných komunikácií na Ministerstve dopravy a výstavby SR (MDV) Peter Varga po zasadnutí komisie pre dopravu, výstavbu a cestovný ruchu pri Výbore Národnej rady SR pre hospodárske záležitosti.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pripravujú rozšírenie diaľnice

Komisia sa zaoberala aj prípravou výstavby napojenia D1 na budúci obchvat Bratislavy na D4 a vplyvom oboch križovatiek na dopravu v regióne na východ od hlavného mesta.

Rezort dopravy a Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) zároveň pripravujú rozšírenie diaľnice D1 z Bratislavy po križovatku Triblavina, resp. križovatku Blatné na štyri pruhy v každom smere. "Veľmi ťažko sa nám hovoria termíny kvôli komplikáciám v schvaľovacích procesoch. Rádovo sa hýbeme niekde po roku 2020," povedal Varga.

"Potrebujeme získať v prvom rade stavebné povolenia, čo je mimoriadne náročné v tejto situácii, keďže máme toľko odvolaní a komplikácií v jednotlivých procesoch," uviedol v súvislosti so stavbou križovatky D1 a D4.

Rokujú s koncesionárom výstavby D4 v rámci projektu PPP, aby po získaní stavebného povolenia bola výstavba napojenia D1 a D4 čo najefektívnejšia a najrýchlejšia. "Najväčší problém sú povoľovacie konania," upozornil Varga.

Pokiaľ ide o obavy priľahlých obcí o napojenie na diaľnicu D1, počas stavby budú podľa Vargu v prevádzke tri pruhy obchádzkových trás a nemali by preto vznikať žiadne výrazné zdržania.

"Kapacita bude zachovaná aj počas výstavby. Sú tam tri kruhové objazdy, na ktoré je možné napojiť jednotlivé územia. Diaľničná križovatka bude napojená na súčasnú starú seneckú cestu," priblížil Varga. Bratislavský samosprávny kraj a developeri podľa neho môžu postaviť komunikácie s napojením na cestnú sieť.

Protesty aktivistov

Aktivisti Občianskeho združenia (OZ) Triblavina dlhodobo protestovali proti zmene rozšírenia D1 z pôvodných troch pruhov so súbežnými cestami, resp. kolektormi na štyri pruhy po Blatné a tri pruhy po Trnavu, no bez vedľajších komunikácií.

"Rozhodnutie neurobiť kolektory je podložené množstvom dopravných štúdií a rôznych koncepčných materiálov. Považujeme toto rozhodnutie za správne a veríme, že jedného dňa sa s tým vysporiada aj OZ Triblavina," povedal Varga. V budúcnosti sa podľa neho kolektory môžu postaviť, je pre ne územná rezerva, no teraz sa stavať nebudú, keďže prioritou je rozšírenie diaľnice.

Dopravná inžinierka Tatiana Kratochvílová (donedávna členka OZ Triblavina) informovala, že na zasadnutí komisie nebolo predstavené to, čo je dôležité pre obyvateľov regiónu, a to dobré riešenie dopravy.

"Riešia len diaľnicu, neriešia dopravu, vplyv dopravy na životné prostredie, teda na zdravie obyvateľov. NDS presadzuje len križovatku, diaľničný obchvat Bratislavy," uviedla Kratochvílová.

V tomto regióne sa podľa nej očakáva vysoký nárast počtu obyvateľov, budú dva milióny štvorcových metrov nových zastavaných plôch, na ktoré už sú stavebné povolenia alebo územné rozhodnutia.

"Doprava nebude riešená tak, ako mala pôvodne byť. Môžem vyjadriť iba ľútosť nad tým, že sa nemyslí na obyvateľov tohto regiónu," povedala Kratochvílová. V priľahlých obciach pri D1 v okolí Bratislavy s vyše dvadsaťtisíc obyvateľmi by podľa nej malo pribudnúť 90 tisíc ľudí do roku 2030.

Rozšírenie cesty

Doprave v regióne by podľa rezortu dopravy malo pomôcť rozšírenie cesty prvej triedy I/61 z Bratislavy na Senec. NDS nedávno vypísala súťaž na dokumentáciu pre územné rozhodnutie a vyhodnotená by mala byť v najbližších týždňoch.

"Keď budeme mať územné rozhodnutie, budeme vedieť, čo treba vykúpiť aj termíny výstavby. Ideme najrýchlejšie, ako vieme. V tejto chvíli nie je jasné, ako bude táto stavba financovaná. Zatiaľ sa snažíme z disponibilných finančných prostriedkov urobiť ďalší krok v príprave, a to je územné rozhodnutie," dodal Varga.

Odhadované náklady na rozšírenie tejto cesty sú predbežne zhruba 120 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou
  2. Vlastný biznis? S kvalitným účtom sa živnosť rozbieha ľahšie
  3. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  4. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  5. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  6. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  7. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť
  8. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich
  9. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  10. Dajme ojazdeným pneumatikám druhú šancu. Nič nás to nestojí...
  1. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  2. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  3. SEAT predstavil e-Scooter
  4. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  5. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť
  6. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  7. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich
  8. Changes to the Public Procurement Law – Take Two
  9. Tatras guide: A fresh take on the stunning soul of Slovakia
  10. Vlastný biznis? S kvalitným účtom sa živnosť rozbieha ľahšie
  1. Už iba dnes: Predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 12 192
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku? 11 975
  3. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku? 8 878
  4. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme 7 932
  5. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček 7 114
  6. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 6 955
  7. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou 6 498
  8. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť 5 670
  9. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich 5 553
  10. TOP pätnásť miest v Spojených arabských emirátoch 4 154

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Beaty Balogovej

Ako sme prestali byť súdružkami a súdruhmi

Sloboda nie je dedičné právo. Žiadna generácia ju nedostáva hotovú a dokonanú: pripravenú na konzumáciu.

Protestné zhromaždenie Za slušné Slovensko na Námestí SNP v Bratislave.

S Kočnerom si dohadoval stretnutie aj bývalý šéf vojenských tajných

Skuhra šéfoval Vojenskému obrannému spravodajstvu za ministra Glváča.

Riaditeľ Vojenského spravodajstva Ľubomír Skuhra.
Violka Macáková. So smútkom na ňu spomína rodina, priatelia aj kolegovia.
Cynická obluda

Zadarmo nech ani farár nehrabe

Všetky politické promo aktivity musia byť objednané a hradené cez centrálu. Opakujem, cez centrálu.

Neprehliadnite tiež

Austrálska spoločnosť MetalsTech má záujem o ťažbu zlata pri Šturci

MetalsTech momentálne skúma projekt po technickej, právnej a finančnej stránke.

Ilustračné foto.

Počet poberateľov nezamestnaneckej dávky stúpa

Sociálna poisťovňa minulý mesiac vyplatila dávku 39,1 tisíca nezamestnaným.

Ilustračné foto

Ropa pre colnú vojnu naďalej oslabuje

Colná vojna medzi Čínou a USA trvá už viac ako rok.

Ilustračná fotografia.

Slovensko o ELA nepríde, kauza jej sídla je sporom medzi inštitúciami

Europarlament žaluje spôsob, akým sídlo ELA umiestnili do Bratislavy.

Ilustračné foto