Práce na križovatke Triblavina na D1 by mali obnoviť v lete

Komisia sa zaoberala aj prípravou výstavby napojenia D1 na budúci obchvat Bratislavy na D4.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Výstavba mimoúrovňovej križovatky Triblavina na úseku diaľnice D1 Bratislava - Senec po získaní stavebného povolenia pre zmenu stavby by mala byť obnovená predbežne v tomto roku a trvať by mala do leta 2020.

"Bude to robiť zhotoviteľ, ktorý bol vysúťažený. Prípadná nová súťaž by znamenala len ďalší odsun," informoval o tom v utorok generálny riaditeľ sekcie cestnej dopravy a pozemných komunikácií na Ministerstve dopravy a výstavby SR (MDV) Peter Varga po zasadnutí komisie pre dopravu, výstavbu a cestovný ruchu pri Výbore Národnej rady SR pre hospodárske záležitosti.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pripravujú rozšírenie diaľnice

Komisia sa zaoberala aj prípravou výstavby napojenia D1 na budúci obchvat Bratislavy na D4 a vplyvom oboch križovatiek na dopravu v regióne na východ od hlavného mesta.

Rezort dopravy a Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) zároveň pripravujú rozšírenie diaľnice D1 z Bratislavy po križovatku Triblavina, resp. križovatku Blatné na štyri pruhy v každom smere. "Veľmi ťažko sa nám hovoria termíny kvôli komplikáciám v schvaľovacích procesoch. Rádovo sa hýbeme niekde po roku 2020," povedal Varga.

"Potrebujeme získať v prvom rade stavebné povolenia, čo je mimoriadne náročné v tejto situácii, keďže máme toľko odvolaní a komplikácií v jednotlivých procesoch," uviedol v súvislosti so stavbou križovatky D1 a D4.

Rokujú s koncesionárom výstavby D4 v rámci projektu PPP, aby po získaní stavebného povolenia bola výstavba napojenia D1 a D4 čo najefektívnejšia a najrýchlejšia. "Najväčší problém sú povoľovacie konania," upozornil Varga.

Pokiaľ ide o obavy priľahlých obcí o napojenie na diaľnicu D1, počas stavby budú podľa Vargu v prevádzke tri pruhy obchádzkových trás a nemali by preto vznikať žiadne výrazné zdržania.

"Kapacita bude zachovaná aj počas výstavby. Sú tam tri kruhové objazdy, na ktoré je možné napojiť jednotlivé územia. Diaľničná križovatka bude napojená na súčasnú starú seneckú cestu," priblížil Varga. Bratislavský samosprávny kraj a developeri podľa neho môžu postaviť komunikácie s napojením na cestnú sieť.

Protesty aktivistov

Aktivisti Občianskeho združenia (OZ) Triblavina dlhodobo protestovali proti zmene rozšírenia D1 z pôvodných troch pruhov so súbežnými cestami, resp. kolektormi na štyri pruhy po Blatné a tri pruhy po Trnavu, no bez vedľajších komunikácií.

"Rozhodnutie neurobiť kolektory je podložené množstvom dopravných štúdií a rôznych koncepčných materiálov. Považujeme toto rozhodnutie za správne a veríme, že jedného dňa sa s tým vysporiada aj OZ Triblavina," povedal Varga. V budúcnosti sa podľa neho kolektory môžu postaviť, je pre ne územná rezerva, no teraz sa stavať nebudú, keďže prioritou je rozšírenie diaľnice.

Dopravná inžinierka Tatiana Kratochvílová (donedávna členka OZ Triblavina) informovala, že na zasadnutí komisie nebolo predstavené to, čo je dôležité pre obyvateľov regiónu, a to dobré riešenie dopravy.

"Riešia len diaľnicu, neriešia dopravu, vplyv dopravy na životné prostredie, teda na zdravie obyvateľov. NDS presadzuje len križovatku, diaľničný obchvat Bratislavy," uviedla Kratochvílová.

V tomto regióne sa podľa nej očakáva vysoký nárast počtu obyvateľov, budú dva milióny štvorcových metrov nových zastavaných plôch, na ktoré už sú stavebné povolenia alebo územné rozhodnutia.

"Doprava nebude riešená tak, ako mala pôvodne byť. Môžem vyjadriť iba ľútosť nad tým, že sa nemyslí na obyvateľov tohto regiónu," povedala Kratochvílová. V priľahlých obciach pri D1 v okolí Bratislavy s vyše dvadsaťtisíc obyvateľmi by podľa nej malo pribudnúť 90 tisíc ľudí do roku 2030.

Rozšírenie cesty

Doprave v regióne by podľa rezortu dopravy malo pomôcť rozšírenie cesty prvej triedy I/61 z Bratislavy na Senec. NDS nedávno vypísala súťaž na dokumentáciu pre územné rozhodnutie a vyhodnotená by mala byť v najbližších týždňoch.

"Keď budeme mať územné rozhodnutie, budeme vedieť, čo treba vykúpiť aj termíny výstavby. Ideme najrýchlejšie, ako vieme. V tejto chvíli nie je jasné, ako bude táto stavba financovaná. Zatiaľ sa snažíme z disponibilných finančných prostriedkov urobiť ďalší krok v príprave, a to je územné rozhodnutie," dodal Varga.

Odhadované náklady na rozšírenie tejto cesty sú predbežne zhruba 120 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  3. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  5. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  6. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  10. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  1. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  2. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  3. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  4. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  5. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  6. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  7. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  8. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  9. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  10. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 831
  2. Najužitočnejšia appka 17 758
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 12 754
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 639
  5. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 7 445
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 409
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 149
  8. V O2 to s dátami poriadne prehnali 4 529
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 151
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 3 869

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Zuzany Kepplovej

Fico má pravdu. Nezápasí so Sulíkom, ale s Kiskom

Robiť dramaturgiu relácie na želanie politika, je zlým signálom.

ŽENA

Máte veľa bratrancov? Prečo ste posledná veľká generácia

Veľkosť rodiny je slobodné rozhodnutie, ktoré diktuje ekonomika.

Neprehliadnite tiež

Takmer štyri milióny zamestnaných v Nemecku žije z nízkych platov

Čoraz viac zamestnaných ľudí pracuje aj cez víkendy, mnoho nadčasov majú manažéri.

Vietnamská kuchyňa je kvalitnejšia, používa sa v nej veľa čerstvej zeleniny (rozhovor)

Vietnamská pálivá omáčka sriracha sa vyrába v Kalifornii.

Vietnamské bistrá sa menia. Namiesto vyprážaného syra čerstvá zelenina a bylinky

Vietnamské jedlá sa stávajú obľúbenými aj v Paríži, Berlíne či v Prahe.

Vyjadrenia šéfa Európskej centrálnej banky pomohli kurzu eura

Euro stúplo voči doláru na viac než 3-mesačné maximum.

Francúzska vláda chce znížiť odvody a lokálne dane

Súčasná vláda chce tiež v roku 2019 zrušiť tisícky pracovných miest vo verejnom sektore.